X

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων. Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία μας και των συνεργατών μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν από τη συγκατάθεσή σας ή να αρνηθείτε να δώσετε τη συγκατάθεσή σας. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αντιταχθείτε σε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις μας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο.

ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Έτσι διαμορφώνεται η αγορά μοτοσικλετών

Πως έχει διαμορφωθεί η αγορά μοτοσικλετών στην Ελλάδα μετά την οικονομική κρίση και την πτώση των πωλήσεων αυτοκινήτων.

Θα περίμενε κάποιος με την οικονομική κρίση στη χώρα μας, και με την κάθετη πτώση των πωλήσεων αυτοκινήτων από το 2010 και μετά, η αγοραστική προτίμηση να στραφεί στις μοτοσικλέτες.

Αυτό, βέβαια, δεν συνέβη, διότι κατά βάση οι οδηγοί αυτοκινήτων δεν είναι και οδηγοί μοτοσικλέτας. Ωστόσο, η αγορά μοτοσικλετών, κρατήθηκε σε καλά επίπεδα, δεδομένου ότι ο τουρισμός κινείται συνεχώς ανοδικά και κατά συνέπεια υπάρχουν ανάγκες από τις εταιρείες ενοικιάσεων.

Πάντως, παρατηρώντας τις πωλήσεις μοτοσικλετών των τελευταίων ετών, διαπιστώνουμε σκαμπανεβάσματα, κυρίως λόγω των μέτρων απαγόρευσης εισαγωγής μοντέλων με κινητήρες παλαιότερης τεχνολογίας.

Σύμφωνα λοιπόν και με τα στοιχεία του Κλάδου Δικύκλων, των Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων, η αγορά δικύκλου (άνω των 50 κ.εκ.), εμφάνισε μείωση των ταξινομήσεων κατά 31% το 2017, σε σχέση με το 2016. Αυτή η πτώση, δεν ανταποκρίνεται στην πραγματική πορεία των λιανικών πωλήσεων του 2017, με τον Κλάδο Δικύκλων να εκτιμά ότι μειώθηκαν κατά 12-13% περίπου.

Αυτό εξηγείται επειδή τους τελευταίους μήνες του 2016 έγινα μαζικές προ-ταξινομήσεις (έβγαλαν πινακίδες δηλαδή) δικύκλων λόγω λήξης των εγκρίσεων τύπου Euro 3, τα οποία διατέθηκαν στους καταναλωτές κατά τη διάρκεια του 2017. Αντίστοιχα η πραγματική αύξηση των λιανικών πωλήσεων του 2016 (σε σχέση με το 2015) εκτιμάται σε 15-16% και όχι στο 22,7% που παρουσιάζουν οι ταξινομήσεις.

Ενδεικτικά παραθέτουμε έναν πίνακα με τα στοιχεία και τις μεταβολές:

2015 Μεταβολή 2015/2014 2016 Μεταβολή 2016/2015 2017 Μεταβολή 2017/2016
«Παπιά» 8.605 -0,8% 12.003 39,5% 5.196 -56,7%
Σκούτερ 19.458 5,8% 22.320 14,7% 17.873 -19,9%
Μοτοσικλέτες 3.446 6,2% 3.912 13,5% 4.053 3,6%
Τετράτροχα 2.076 38,8% 2.978 43,4% 1.326 -55,5%
Σύνολα 33.585 5,6% 41.213 22,7% 28.448 -31,0%

Τώρα, όσον αφορά την πτώση του 2017, οφείλεται κυρίως στα παπιά και τα τετράτροχα, κατηγορίες που επηρεάστηκαν περισσότερο από τη λήξη του Euro 3, και δευτερευόντως στα σκούτερ. Αντίθετα, οι μοτοσικλέτες συνέχισαν την πορεία ανάκαμψης των τελευταίων ετών.

Συνολικά την τελευταία τριετία, οι εκτιμώμενες λιανικές πωλήσεις δικύκλων στην Ελλάδα σταθεροποιούνται σε επίπεδα άνω των 32.000 μονάδων, ανά έτος, δημιουργώντας έτσι μια υγιή βάση για περαιτέρω ανάπτυξη.

Όσον αφορά τη εξάδα των πωλήσεων, ανά μάρκα, τα τρία τελευταία χρόνια έχουμε:

ΜΑΡΚΑ 2015 2016 2017
SYM 5.868 6.559 5.965
YAMAHA 5.089 7.752 2.987
HONDA 4.593 6.513 4.364
PIAGGIO 3.739 4.586 4.416
KYMCO 3.570 4.420 1.826
DAYTONA 2.732 2.906 2.105

www.driveandtravel.gr

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ