Έτσι διαμορφώνεται η αγορά μοτοσικλετών
Πως έχει διαμορφωθεί η αγορά μοτοσικλετών στην Ελλάδα μετά την οικονομική κρίση και την πτώση των πωλήσεων αυτοκινήτων.
Θα περίμενε κάποιος με την οικονομική κρίση στη χώρα μας, και με την κάθετη πτώση των πωλήσεων αυτοκινήτων από το 2010 και μετά, η αγοραστική προτίμηση να στραφεί στις μοτοσικλέτες.
Αυτό, βέβαια, δεν συνέβη, διότι κατά βάση οι οδηγοί αυτοκινήτων δεν είναι και οδηγοί μοτοσικλέτας. Ωστόσο, η αγορά μοτοσικλετών, κρατήθηκε σε καλά επίπεδα, δεδομένου ότι ο τουρισμός κινείται συνεχώς ανοδικά και κατά συνέπεια υπάρχουν ανάγκες από τις εταιρείες ενοικιάσεων.
Πάντως, παρατηρώντας τις πωλήσεις μοτοσικλετών των τελευταίων ετών, διαπιστώνουμε σκαμπανεβάσματα, κυρίως λόγω των μέτρων απαγόρευσης εισαγωγής μοντέλων με κινητήρες παλαιότερης τεχνολογίας.
Σύμφωνα λοιπόν και με τα στοιχεία του Κλάδου Δικύκλων, των Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων, η αγορά δικύκλου (άνω των 50 κ.εκ.), εμφάνισε μείωση των ταξινομήσεων κατά 31% το 2017, σε σχέση με το 2016. Αυτή η πτώση, δεν ανταποκρίνεται στην πραγματική πορεία των λιανικών πωλήσεων του 2017, με τον Κλάδο Δικύκλων να εκτιμά ότι μειώθηκαν κατά 12-13% περίπου.
Αυτό εξηγείται επειδή τους τελευταίους μήνες του 2016 έγινα μαζικές προ-ταξινομήσεις (έβγαλαν πινακίδες δηλαδή) δικύκλων λόγω λήξης των εγκρίσεων τύπου Euro 3, τα οποία διατέθηκαν στους καταναλωτές κατά τη διάρκεια του 2017. Αντίστοιχα η πραγματική αύξηση των λιανικών πωλήσεων του 2016 (σε σχέση με το 2015) εκτιμάται σε 15-16% και όχι στο 22,7% που παρουσιάζουν οι ταξινομήσεις.
Ενδεικτικά παραθέτουμε έναν πίνακα με τα στοιχεία και τις μεταβολές:
2015 | Μεταβολή 2015/2014 | 2016 | Μεταβολή 2016/2015 | 2017 | Μεταβολή 2017/2016 | |
«Παπιά» | 8.605 | -0,8% | 12.003 | 39,5% | 5.196 | -56,7% |
Σκούτερ | 19.458 | 5,8% | 22.320 | 14,7% | 17.873 | -19,9% |
Μοτοσικλέτες | 3.446 | 6,2% | 3.912 | 13,5% | 4.053 | 3,6% |
Τετράτροχα | 2.076 | 38,8% | 2.978 | 43,4% | 1.326 | -55,5% |
Σύνολα | 33.585 | 5,6% | 41.213 | 22,7% | 28.448 | -31,0% |
Τώρα, όσον αφορά την πτώση του 2017, οφείλεται κυρίως στα παπιά και τα τετράτροχα, κατηγορίες που επηρεάστηκαν περισσότερο από τη λήξη του Euro 3, και δευτερευόντως στα σκούτερ. Αντίθετα, οι μοτοσικλέτες συνέχισαν την πορεία ανάκαμψης των τελευταίων ετών.
Συνολικά την τελευταία τριετία, οι εκτιμώμενες λιανικές πωλήσεις δικύκλων στην Ελλάδα σταθεροποιούνται σε επίπεδα άνω των 32.000 μονάδων, ανά έτος, δημιουργώντας έτσι μια υγιή βάση για περαιτέρω ανάπτυξη.
Όσον αφορά τη εξάδα των πωλήσεων, ανά μάρκα, τα τρία τελευταία χρόνια έχουμε:
ΜΑΡΚΑ | 2015 | 2016 | 2017 |
SYM | 5.868 | 6.559 | 5.965 |
YAMAHA | 5.089 | 7.752 | 2.987 |
HONDA | 4.593 | 6.513 | 4.364 |
PIAGGIO | 3.739 | 4.586 | 4.416 |
KYMCO | 3.570 | 4.420 | 1.826 |
DAYTONA | 2.732 | 2.906 | 2.105 |