Fiat Fullback: Μαχητής στα δύσκολα με στυλ ιταλικό
Το Fiat Fullback καρπώνεται την μακρόχρονη πείρα των σχεδιαστών της Fiat, που καταφέρνουν να φιλοτεχνούν ιδιαίτερα μοντέλα, ανεξαρτήτως αμαξώματος, όπως είναι προφανές στην τελευταία έκδοση Fullback Cross, την ιταλιάνικη lifestyle πλευρά ενός pick-up, που το κάνει να ξεχωρίζει στην αγορά.
Με γωνία προσέγγισης 30 μοιρών, διαφυγής 22, περάσματος ράμπας 24 και πλευρικής κίνησης 45 μοιρών, έχει ωφέλιμο φορτίο 1.100 κιλών και έλξη τρέιλερ 3,1 τόνων (με φρένα). Με την καλύτερη διάμετρο κύκλου της κατηγορίας (11,8 μέτρα) είναι ιδιαίτερα ευέλικτο. Το κατώφλι φόρτωσης της καρότσας είναι βολικά χαμηλά, στα 85 εκατ., ενώ η έκδοση Extended προσφέρει 33 εκ. περισσότερο μήκος καρότσας από το διπλοκάμπινο (185 εκ. έναντι 152 εκ.).
Εξαιρετικός και ο Turbodiesel κινητήρας 2.4 lt (προδιαγραφών Euro6), που αποδίδει 150 ή 180 ίππους και ροπή 380 Nm στις 1.500-2.500 στροφές ή 430 Nm στις 2500 σ.α.λ., αντίστοιχα. Και στις δύο περιπτώσεις η κατανάλωση που δίνει το εργοστάσιο του Τορίνου είναι 6,9 λίτρα πετρελαίου στα 100 χλμ., κατά μέσο όρο στον μικτό κύκλο οδήγησης.
Αναλόγως των συνθηκών, ο οδηγός έχει στη διάθεσή του -μέσω του περιστροφικού διακόπτη στην κονσόλα- τέσσερις δυνατότητες ρύθμισης της μετάδοσης. Με την 2Η έχει κίνηση πίσω και οικονομία καυσίμου, με την 4Η έχει τετρακίνητη σταθερότητα σε ολισθηρή άσφαλτο, με την 4HLC το κλείδωμα του κεντρικού διαφορικού (τύπου Torsen) κατανέμει την ροπή εξ ίσου στους εμπρός και πίσω τροχούς, για καλύτερη πρόσφυση σε χιόνι, άμμο ή λάσπη, ενώ, τέλος, με την 4LLC το Fullback κινείται σε σκληρά εδάφη με κλειδωμένο κεντρικό διαφορικό και κοντές σχέσεις του κιβωτίου. Το πακέτο εξοπλισμού Techno, επιπλέον, δίνει τη δυνατότητα κλειδώματος και του πίσω διαφορικού. Κατά τα άλλα, η ρύθμιση της ανάρτησης -διπλά ψαλίδια και αντιστρεπτική μπροστά, άκαμπτος πίσω άξονας με ελλειπτικά φύλλα σούστας- πετυχαίνει έναν εξαίρετο συνδυασμό άνεσης και στιβαρού πατήματος.
Η έκδοση Fullback Cross, της δοκιμής μας, είναι στιλιστική και εξοπλιστική, με μαύρη σπορ μπάρα, ματ αποχρώσεις σε σημεία του αμαξώματος, μαύρες ζάντες 17 ιντσών, προβολείς Bi-Xenon, cruise control, δερμάτινα καθίσματα-τιμόνι κ.ά.
Παρόλα αυτά, στοιχεία εξοπλισμού όπως οι επτά αερόσακοι, ο έλεγχος πρόσφυσης ESC, το σύστημα ευστάθειας ρυμουλκούμενου TSA, το σύστημα προειδοποίησης αλλαγής λωρίδας (LDW) και το σύστημα υποστήριξης κατά την εκκίνηση σε ανηφόρα (Hill Holder) είναι διαθέσιμα και στις άλλες εκδόσεις. Ξεκινώντας από 28.970 ευρώ, το διπλοκάμπινο έχει μια από τις πιο ανταγωνιστικές τιμές της αγοράς, ενώ το Extended Cab ξεκινά από τα 25.620 ευρώ, χωρίς να υπολογίζει κανείς τις προωθητικές ενέργειες που κατά καιρούς κάνει η ελληνική Fiat.
FIAT FULLBACK
ΕΚΔΟΣΕΙΣ; Extended Cab / Double Cab
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: Πετρέλαιο 2.442 κ.εκ. 150 ή 180 hp, 380 ή 430 Nm
ΜΕΤΑΔΟΣΗ ΚΙΝΗΣΗΣ: 2Η-4Η-4HLC-4LLC
ΩΦΕΛΙΜΟ ΦΟΡΤΙΟ: 1.100 κιλά
ΡΥΜΟΥΛΚΗΣΗ: 2,7-3,1 τόνοι (με φρένα), 750 κιλά (χωρίς φρένα)
ΒΑΣΙΚΗ ΤΙΜΗ: 25.620 ευρώ (Extended Cab) / 28.970 (Double Cab)