Ford GT Mk IV: Με 800 ίππους, μόνο για πίστα
Η Ford παρουσιάζει το περιορισμένης παραγωγής GT Mk IV με αεροδυναμική σχεδίαση, εκρηκτικές επιδόσεις και σπορ συμπεριφορά αποκλειστικά για οδήγηση σε πίστα.
Το νέο Ford GT Mk IV που υπογράφουν οι Ford Performance και Multimatic αποτελεί το απόλυτο και πιο ακραίο Ford GT στην ιστορία του μοντέλου και προορίζεται αποκλειστικά για οδήγηση σε πίστα. Οι εκρηκτικές του επιδόσεις είναι αποτέλεσμα του ειδικά εξελιγμένου κινητήρα twin-turbo EcoBoost που αποδίδει περισσότερους από 800 ίππους, του αγωνιστικού συστήματος μετάδοσης, του carbon αμαξώματος με την αεροδυναμική σχεδίαση, της ανάρτησης Adaptive Spool Valve (ASV) της Multimatic και του πλαισίου με μεγαλύτερο μεταξόνιο για ακόμα καλύτερη οδική συμπεριφορά.
Παράλληλα, το Ford GT Mk IV τιμά τη χρονιά που το πρώτο Mk IV κέρδισε στις 24 Ώρες του Le Mans (1967), με μόλις 67 χειροποίητα αντίτυπα να κατασκευάζονται στις εγκαταστάσεις της Multimatic στο Markham του Οντάριο.
Μία νέα διαδικασία υποβολής αιτήσεων ενδιαφέροντος από τους πελάτες στην ηλεκτρονική διεύθυνση https://www.ford.com/performance/gt/mk-iv/ θα ξεκινήσει σύντομα για το supercar των 1,7 εκατομμυρίων δολαρίων (προ φόρων), με τους επιλεγμένους πελάτες να επιβεβαιώνονται το πρώτο τρίμηνο του 2023. Οι παραδόσεις θα ξεκινήσουν στα τέλη της άνοιξης του 2023.
Και λίγη ιστορία
Έχοντας ως σημείο αναφοράς το θριαμβευτικό «1-2-3» του Ford GT Mk II στο Le Mans το 1966, η ομάδα εξέλιξης της Ford επανασχεδίασε το αυτοκίνητο χρησιμοποιώντας όλες τις διαθέσιμες την εποχή εκείνη τεχνολογίες αιχμής για τη δημιουργία του 1967 Ford GT Mk IV.
Χρησιμοποιώντας πρωτοποριακά υλικά, οι μηχανικοί της Ford και η Kar Kraft ανέπτυξαν ένα νέο, ελαφρύ πλαίσιο χρησιμοποιώντας μια καινοτόμα κυψελοειδή δομή από αλουμίνιο σε συνδυασμό με ένα πιο αεροδυναμικό αμάξωμα.
Το αυτοκίνητο πήρε την ονομασία "J-Car" επειδή κατασκευάστηκε σύμφωνα με τους νέους κανόνες του Παραρτήματος J της FIA. Σε συνδυασμό με τον διάσημο κινητήρα 427 Ford V-8 (7L) και ένα ειδικό κιβώτιο ταχυτήτων με το δικό του σύστημα ψύξης που μετέφερε την ισχύ στους πίσω τροχούς, το Ford GT Mk IV του 1967 ήταν 9 ίντσες μακρύτερο, όντας κατασκευασμένο για να κυριαρχεί σε αγώνες αντοχής σε παγκόσμιο επίπεδο.