Formula 1 Μπακού: Νέα πολ ποζίσιον του Λεκλέρ και της Ferrari
Μετά από πέντε ατυχήματα και ισάριθμα μονοθέσια που κατέληξαν στις μπαριέρες του Μπακού, ο Σαρλ Λεκλέρ κέρδισε την πολ ποζίσιον για το GP του Αζερμπαϊτζάν πριν γίνει η δεύτερη προσπάθεια των οδηγών στο Q3 - όπως ακριβώς και στο Μονακό.
Ο οδηγός της Ferrari είχε σημειώσει τον ταχύτερο γύρο του Q3 στην πρώτη προσπάθεια των δέκα οδηγών. Η δεύτερή τους προσπάθεια, ωστόσο, δεν έμελλε να συμβεί ποτέ, λόγω ατυχήματος που είχαν πρώτα ο Γιούκι Τσουνόντα και έπειτα ο Κάρλος Σάινθ, στο ίδιο σημείο, στη στροφή 3.
Ο Ιάπωνας και ο Ισπανός έχασαν τον έλεγχο των Alpha Tauri και της Ferrari μόνοι τους. Ο πρώτος έστριψε με μεγαλύτερη ταχύτητα και κατέληξε στις μπαριέρες της εξόδου, ενώ ο δεύτερος έχασε την SF21 στα φρένα για τη στροφή 3, γλίστρησε με τετ-α-κε στο χώρο διαφυγής της στροφής και στην πορεία έσπασε την εμπρός πτέρυγά του.
Ως αποτέλεσμα, κανείς από τους δέκα του Q3 δεν ήταν σε θέση να προσπαθήσει να βελτιώσει το χρόνο του στη δεύτερή του γρήγορη προσπάθεια, και ο Λεκλέρ κέρδισε την πολ ποζίσιον με έναν τρόπο αντίστοιχο του Μονακό - μόνο που αυτή τη φορά ο Μονεγάσκος έφερε τη Ferrari του άθικτη στο παρκ φερμέ.
Νωρίτερα, στην πρώτη περίοδο των δοκιμών κατάταξης του Αζερμπαϊτζάν, πρώτα ο Λανς Στρολ (Aston Martin) και έπειτα ο Αντόνιο Τζιοβινάτσι (Alfa Romeo) διέκοψαν τις δοκιμές καταλήγοντας στη μπαριέρα της εξόδου της στροφής 15.
Επίσης, στη δεύτερη περίοδο ο Ντάνιελ Ρικιάρντο έκανε ακριβώς το ίδιο, προσκρούοντας τη McLaren του στην έξοδο της στροφής 3. Σύνολο διακοπών των κατατακτήριων δοκιμών με κόκκινες σημαίες: πέντε.
Στην πρώτη προσπάθεια των οδηγών στο Q3 ο Λεκλέρ έμεινε κοντά στη Mercedes του Χάμιλτον για να εκμεταλλευτεί το κενό αέρα, σημειώνοντας έτσι το γύρο 1:41.218. Όλοι οι οδηγοί επέστρεψαν στην πίστα σε κοντινή παράταξη, ώστε καθένας να εκμεταλλευτεί το κενό αέρος του μπροστινού του - όμως, τελικά, τίποτα από αυτά δεν είχε σημασία.
Ο Φερστάπεν έχασε έτσι, για δεύτερο συνεχόμενο αγώνα, την ευκαιρία να κερδίσει μια πολ ποζίσιον που σίγουρα πίστευε ότι του άνηκε, ενώ ο Λιούις Χάμιλτον ολοκλήρωσε μια εντυπωσιακή ανάκαμψη της Mercedes W12, που φάνηκε ξαφνικά να έχει λύσει κάθε πρόβλημα ρύθμισης που αντιμετώπιζε το προηγούμενο διήμερο. Ο Βρετανός ήταν απρόσμενα ταχύς και στις τρεις περιόδους των κατατακτήριων.
Αντίθετα, από τα ατυχήματα των Τσουνόντα και Σάινθ στο τέλος ίσως πιο χαμένος όλων βγήκε ο Βάλτερι Μπότας: ο Φινλανδός δεν απέκτησε ποτέ την ευκαιρία να βελτιώσει τη δέκατη θέση του, και σε ένα σιρκουί δρόμου στο αυριανό GP του Αζερμπαϊτζάν οι ελπίδες του για ένα καλό αποτέλεσμα μοιάζουν μηδαμινές.
Καθώς κανείς στο Q2 δεν έκανε το γρήγορό του γύρο με τη μέση γόμα, που σημαίνει ότι οι πρώτοι δέκα της εκκίνησης θα παραταχθούν εκεί με τη μαλακή, στη δεύτερη περίοδο των κατατακτήριων έγινε κάτι αντίστοιχο με το Q3.
Το ατύχημα του Ρικιάρντο στη στροφή 3 στέρησε τόσο από τον Σεμπάστιαν Φέτελ (Aston Martin) όσο και από τον Εστεμπάν Οκόν (Alpine) μια ευκαιρία για είσοδο στη δεκάδα, που έδειχναν να αξίζουν, αλλά και από τον Αλόνσο την ευκαιρία να υπερασπιστεί την είσοδό του στη δεκάδα.
Photo credits: Associated Press