Formula 1: Ο Χάμιλτον εξήγησε γιατί επέμενε στη στρατηγική να μην κάνει πιτ-στοπ
Στο τελείωμα του GP Τουρκίας ο Λιούις Χάμιλτον ακούστηκε εκνευρισμένος για την απόφαση της Mercedes να τον καλέσει στα πιτς 8 γύρους πριν την καρό σημαία - αλλά παραδέχθηκε ότι ήταν μια δύσκολη απόφαση να τελειώσει τον αγώνα με ένα σετ ελαστικών.
Ο Χάμιλτον είχε ανέβει από την 11η θέση της εκκίνησης στην 3η, και καθώς ο αγώνας της Κωνσταντινούπολης πλησίαζε προς το τέλος του κατάφερνε να συνεχίζει με το σετ ενδιάμεσων βρόχινων ελαστικών με το οποίο είχε ξεκινήσει.
Η Mercedes τον κάλεσε δύο φορές στα πιτς 10 γύρους πριν το τέλος, αλλά ο Άγγλος αρνήθηκε και τις δύο φορές να μπει - πιστεύοντας ότι μπορούσε να υπερασπιστεί την 3η θέση από τους Λεκλέρ και Πέρεθ που τον πλησίαζαν με φρέσκα ενδιάμεσα ελαστικά.
Τελικά, όταν η Mercedes του είπε ότι με ενδεχόμενο πιτ-στοπ αργότερα θα κινδύνευε ακόμα και η 5η θέση του από τον Πιέρ Γκασλί, ο Χάμιλτον συμφώνησε να μπει για να αλλάξει ελαστικά. Παρά τη φρεσκότερη γόμα, όμως, στις τέσσερις γωνίες της Mercedes W12, δεν ήταν σε θέση να περάσει ούτε τον Λεκλέρ, με την εκ των πραγμάτων πιο αργή Ferrari, για την τέταρτη θέση.
Τότε ο Λιούις ακούστηκε από την ραδιοεπικοινωνία να λέει στον μηχανικό του, Πίτερ Μπόνινγκτον, να "τον αφήσει ήσυχο". Μετά το τέλος του αγώνα, όμως, σκέφτηκε λίγο καλύτερα πώς ήταν η κατάσταση, και ποιο θα ήταν το ρίσκο αν δεν άλλαζε ελαστικά.
Μιλώντας για αυτό, ο Χάμιλτον εξήγησε: "Τα ελαστικά ήταν πλέον φαλακρά, οπότε δεν ξέραμε πόσο μακριά θα μπορούσαν να είχαν φτάσει ακόμα. Έτσι, υπήρχε η ανησυχία για τη ζωή των ελαστικών. Κι επίσης, δεν ήμουν και τόσο γρήγορος, προς το τέλος η πρόσφυση ήταν λίγη και πάσχιζα, δεν είμαι σίγουρος γιατί. Και τότε, εντελώς ξαφνικά, άρχισα να μην είμαι σε τόσο δύσκολη θέση - όμως και πάλι έχανα χρόνο από εκείνους που ακολουθούσαν.
Πιστεύω, κρίνοντας εκ των υστέρων βέβαια, ότι θα έπρεπε είτε να είχα μείνει στην πίστα είτε να έκανα την αλλαγή πολύ νωρίτερα. Διότι, όταν μπαίνεις στα πιτς οκτώ γύρους πριν το τέλος, δεν έχεις το χρόνο να ξεπεράσεις την πρώτη φάση φθοράς των ελαστικών σε μια πίστα που στεγνώνει. Οπότε πέρασα όλη αυτή την φάση που γλιστρούσα και κόντεψα να χάσω τέσσερις θέσεις".
Ο Χάμιλτον κατέληξε: "Ήταν λίγο εκνευριστικό, αλλά έτσι είναι τα πράγματα. Αισθανόμουν καλά που βρισκόμουν στην 3η θέση, και σκεφτόμουν πως αν μπορούσα να έμενα σε αυτήν θα ήταν ένα σπουδαίο αποτέλεσμα έχοντας εκκινήσει από την 11η. Η 5η είναι χειρότερη, αλλά θα μπορούσε να ήταν και πολύ χειρότερα".
Από την πλευρά της ομάδας, ο διευθυντής της Τότο Βολφ αποκάλυψε ότι οι υπολογισμοί της Mercedes έδειχναν πως έτσι κι αλλιώς οι Πέρεθ και Λεκλέρ θα περνούσαν τον Χάμιλτον, λόγω της πτώσης της πρόσφυσής του με τόσο φθαρμένα ελαστικά. Καθώς και ότι υπήρχε το μεγάλο ρίσκο ενός κλαταρίσματος.
"Ναι, με μια εγκατάλειψη θα χάναμε όλους τους βαθμούς, και αυτό θα ήταν προφανώς καταστροφικό", είπε ο Αυστριακός. "Σε κάθε περίπτωση, θα τον είχαν φτάσει ο Πέρεθ και ο Λεκλέρ αν τον κρατούσαμε έξω, οπότε αυτό δεν θα δούλευε. Η συντηρητική τακτική, να τον βάζαμε νωρίς στα πιτς και έπειτα να προσπαθούσε να προσπεράσει στην πίστα τον Πέρεθ και τον Λεκλέρ, θα ήταν πιθανότατα η καλύτερη. Αλλά δεν είναι ο σωστός τρόπος να παίζεις με τις πιθανότητες".