Gordon Murray Automotive T.50: Σχεδιασμένο να γίνει το πιο οδηγοκεντρικό supercar
Το T.50 είναι το πιο επικεντρωμένο στον οδηγό supercar που έγινε ποτέ. Από τη θέση του οδηγού ακριβώς στη μέση του αυτοκινήτου, μέχρι την τοποθέτηση χειριστηρίων, τον ήχο του κινητήρα και την ανταπόκριση του γκαζιού.
Εκανε πρεμιέρα στη Μ. Βρετανία, ένα αυτοκίνητο που πραγματικά δημιουργεί συγκινήσεις. Σύμφωνα με την Gordon Murray Automotive, το T.50 ξεφεύγει από τη συμβατικά αυτοκίνητα επιδόσεων, ζυγίζει σημαντικά λιγότερο από οποιοδήποτε άλλο supercar και προσφέρει απαράμιλλη οδηγική εμπειρία
Ο κινητήρας του έχει σχεδιαστεί για να παρέχει βέλτιστη απόδοση, όχι για να επιτύχει τον καθορισμένο στόχο ισχύος, ταχύτητας ή επιτάχυνσης. Επίσης, το αυτοκίνητο έχει την πιο προηγμένη αεροδυναμική από οποιοδήποτε αυτοκίνητο δρόμου, χωρίς αντιαισθητικά πτερύγια, ανοίγματα και φτερά, ενώ είναι άνετο για τρεις επιβάτες με καλό χώρο αποσκευών.
Από τον Ιανουάριο του 2022, πρόκειται να κατασκευαστούν 100 αποκλειστικά αυτοκίνητα στον τόπο παραγωγής του Gordon Murray Automotive, στο Ηνωμένο Βασίλειο. Η τιμή έκαστου, ανέρχεται σε 2,36 εκατομμύρια λίρες (προ φόρων), περίπου 2,60 εκατ. ευρώ. Το T50 συμβολίζει τόσο το 50ό ξεχωριστό σχέδιο του καθηγητή Gordon Murray, αλλά και την 50χρονη καριέρα του Murray.
Σχεδιαστικά, οι εντυπωσιακές διεδρικές πόρτες προσφέρουν παράλληλα πρακτικότητα για εύκολη πρόσβαση. Σασί και αμάξωμα είναι κατασκευασμένο από υψηλής ποιότητας ίνες άνθρακα, παρέχοντας εξαιρετική ακαμψία και στρεπτική ακαμψία, ενώ ζυγίζει λιγότερο από 150 κιλά.
Η κατασκευή Monocoque και ο «κλωβός ασφαλείας επιβατών» τύπου F1, παρέχουν εξαιρετική προστασία ασφάλειας των επιβατών, ενώ τα τζάμια είναι 28% πιο λεπτά από το τυπικό γυαλί, που προσφέρει πολύτιμη εξοικονόμηση βάρους.
Ως προς την προηγμένη αεροδυναμική, διαθέτει έναν εντυπωσιακό ανεμιστήρα στο πίσω μέρος 40 εκ., για κάθετη δύναμη, ενεργά βοηθήματα και δύο δυναμικές πίσω αεροτομές, ενώ 6 λειτουργίες aero επιτρέπουν στον οδηγό να βελτιστοποιεί δυναμική και απόλυτη απόδοση: Auto / High downforce / Streamline / Braking / Test / V-Max Boost
Επίσης, η λειτουργία V-Max Boost Mode αυξάνει την έξοδο ισχύος στους 700 ίππους.
Ο κινητήρας είναι 100% κατά παραγγελία V12 Cosworth GMA ατμοσφαιρικός 3.9 lt – 663 ίππων στις 11.500 σ.α.λ., με ροπή 467Nm στις 9.000 σ.α.λ. (διαθέσιμο το 71% της μέγιστης ροπής από τις 2.500 σ.α.λ.
Θεωρείται ο υψηλότερης ταχύτητας ατμοσφαιρικός κινητήρας (12.100 σ.α.λ.) και το πιο ελαφρύ V12 μοτέρ (178 κιλά), με τον καλύτερο ήχο.
Για τη μετάδοση, χρησιμοποιείται μηχανικό εξατάχυτο κιβώτιο H-pattern Xtrac, το οποίο ζυγίζει μόλις 80,5 κιλά.
Το συνολικό βάρος του αυτοκινήτου είναι μόλις 986 κιλά - σχεδόν ένα τρίτο ελαφρύτερο από ένα τυπικό supercar (περίπου 1.436 κιλά), με αναλογία βάρους / ισχύος = 150,77 κιλά ανά 100 ίππους (τυπικό supercar = 210 κιλά ανά 100 ίππους).
Η ανάρτηση είναι από σφυρήλατο αλουμίνιο στα διπλά ψαλίδια, και φέρει δαγκάνες Brembo με κεραμικούς δίσκους άνθρακα, για αποτελεσματικό φρενάρισμα.
Η κεντρική θέση οδήγησης Jet Fighter εξασφαλίζει βέλτιστη ορατότητα, ισορροπία και εντυπωσιακή οδηγική εμπειρία, όπως σε μονοθέσια, είναι εξοπλισμένο με Premium ηχοσύστημα - 10 ηχεία, ισχύος 700W (ονομαστικά), φέρει Android Auto / Apple CarPlay με δυνατότητα σύνδεσης τηλεφώνου μέσω Bluetooth και είναι άνετο για τρεις ενήλικες με χώρο αποσκευών έως 288 λίτρα.
Αν έχετε τα χρήματα ή ελπίζετε να πιάσετε το τζόκερ, ας το έχετε κατά νου!