FORMULA 1

H Alpha Tauri AT02 - Honda του 2021

H Alpha Tauri AT02 - Honda του 2021

Η Scuderia Alpha Tauri παρουσίασε το μονοθέσιο με το οποίο φιλοδοξεί φέτος να διεκδικήσει ακόμα και την 4η θέση στο πρωτάθλημα της Formula 1, με τον Πιέρ Γκασλί και τον νεαρό Ιάπωνα Γιούκι Τσουνόντα.

Παρότι πέρσι κέρδισε το ιταλικό GP στη Monza με τον Gasly και συγκέντρωσε τη μεγαλύτερη συγκομιδή βαθμών της ιστορίας της, η ομάδα της Φαέντσα δεν κατάφερε -κυρίως λόγω τριών εγκαταλείψεων με μηχανικά προβλήματα- να περάσει στη βαθμολογία κατασκευαστών τις McLaren, Racing Point, Renault και Ferrari.

Επιμέλεια: Πάνος Διαμάντης

«Όμως, φέτος ο στόχος μας είναι να είμαστε διαρκώς μπροστά σε αυτή τη μάχη» δήλωσε ο διευθυντής της ομάδας, Φραντς Τοστ. «Για να το πετύχουμε, πρέπει να αποφύγουμε τα προβλήματα αξιοπιστίας και να σκοράρουμε βαθμούς σε κάθε αγώνα. Αυτό μπορεί να γίνει μόνο αν δεν κάνουμε λάθη, διότι οι ανταγωνιστές μας είναι δύσκολοι αντίπαλοι. Ελπίζω το αυτοκίνητο να είναι όσο καλό περιμένουμε».

Η Alpha Tauri ΑΤ02 έχει βελτιστοποιηθεί αεροδυναμικά σχεδόν σε όλες τις επιφάνειές της. Πέραν των αλλαγών στο δάπεδο εμπρός από τους πίσω τροχούς και στους αεραγωγούς των φρένων, που επιφέρουν οι φετινοί κανονισμοί, έχει νέο ρύγχος, νέα εμπρός ανάρτηση, και σημαντικές σχεδιαστικές αλλαγές στους πλευρικούς αεραγωγούς.

H Alpha Tauri AT02 - Honda του 2021

Η καλύτερη χωροταξία στους πλευρικούς αεραγωγούς, αλλά και στη ράχη και στην ουρά του μονοθεσίου, προέκυψε από την έλευση της νέας μονάδας ισχύος της Honda - που αρχικά ήταν προγραμματισμένη για το 2022, αλλά ήρθε φέτος έπειτα από την ανακοίνωση των Ιαπώνων για την αποχώρησή τους από τη F1 στο τέλος του 2021.

Ίσως η μονάδα ισχύος να είναι η ισχυρότερη νέα πτυχή της ΑΤ02. Το χειμώνα, στο δυναμόμετρο της Ιαπωνίας, έπιασε όλους τους στόχους απόδοσης, όπως δήλωσε ο τεχνικός διευθυντής Τογιοχάρου Τανάμπε: «Στο δυναμόμετρο οι αριθμοί ήταν εκείνοι που περιμέναμε. Για τη βελτίωση της ισχύος και της αξιοπιστίας, έχουμε κάνει τροποποιήσεις στον θερμικό κινητήρα, στον υπερσυμπιεστή και στο σύστημα ανάκτησης ενέργειας (ERS).

»Αυτός είναι ο τρίτος χρόνος της συνεργασίας μας με την Scuderia Alpha Tauri και για να βελτιωθούμε ως σύνολο, βελτιστοποιήσαμε την χωροταξία όλη της μονάδας ισχύος. Στη Honda, θέλουμε να αξιοποιήσουμε όλη την τεχνογνωσία μας πριν αποχωρήσουμε από το σπορ», κατέληξε ο Ιάπωνας.

H Alpha Tauri AT02 - Honda του 2021

Η πιο απρόβλεπτη παράμετρος για την Alpha Tauri φέτος πιθανότατα είναι ο Ιάπωνας Γιούκι Τσουνόντα -ο πρώτος οδηγός που θα εκκινήσει Grand Prix έχοντας γεννηθεί τη νέα χιλιετία- που αναβαθμίστηκε στη F1 μετά από μόλις ένα χρόνο στη Formula 2, αντικαθιστώντας στο δεύτερο κόκπιτ τον Daniil Kvyat.

Αν και πέρσι επέδειξε εξαιρετική ταχύτητα στη F2, οδεύει προς την πρώτη του σεζόν στη Formula 1 έχοντας ελάχιστες μέρες δοκιμών στην Ίμολα, στο Μιζάνο (με παλαιότερες Toro Rosso) και στο Άμπου Ντάμπι (με την περσινή Alpha Tauri), και μόνο τις δοκιμές του Μπαχρέιν στις 12-14 Μαρτίου για να μάθει την ΑΤ02.

H Alpha Tauri AT02 - Honda του 2021


«Η διαδικασία εκπαίδευσής του θα είναι ταχύρρυθμη, κι έτσι θα είναι σε θέση να φτάσει σε ένα καλό επίπεδο απόδοσης αρκετά σύντομα», τόνισε ο Τοστ. «Φυσικά, θα έχει και ορισμένες εξόδους από την πίστα, αυτό είναι μέρος της διαδικασίας εξέλιξής του. Τα στοιχεία στα οποία είναι εξαιρετικός, είναι η αίσθηση και ο έλεγχος του αυτοκινήτου, τα φρένα και η ταχύτητά του στις γρήγορες στροφές. Αν συνεχίσει όπως στις δοκιμές στην Ίμολα και στο Άμπου Ντάμπι πέρσι, είμαι βέβαιος ότι θα φέρει ορισμένα φανταστικά αποτελέσματα».

Η έλευση του νεαρού Τσουνόντα αναβαθμίζει φυσικά τον Γκασλί σε ηγέτη της ομάδας. Ο Γάλλος κατάφερε να κάνει πέρσι ένα άλμα απόδοσης, που οφειλόταν κυρίως στην αναβάθμιση της τεχνικής του κατανόησης και συνεπώς των ρυθμίσεων του μονοθεσίου, που ήταν σε θέση να πετυχαίνει μαζί με τους μηχανικούς του.

H Alpha Tauri AT02 - Honda του 2021

«Εκτιμώ ότι ο Πιέρ είναι ένας από τους καλύτερους οδηγούς της F1 σήμερα», συμπλήρωσε ο Φραντς Τοστ. «Η κατανόησή του για τα τεχνικά θέματα του επιτρέπει να παίρνει το μέγιστο από το αυτοκίνητο. Θα γίνει καλός ηγέτης της ομάδας, και θα βοηθήσει τον Γιούκι να εξελιχθεί. Αν του προσφέρουμε ένα καλό μονοθέσιο, θα είναι σε θέση να πετύχει πολύ καλά αποτελέσματα φέτος».

Ο Γκασλί, από την πλευρά του, είπε: «Η άφιξη του Γιούκι σημαίνει ότι θα έχω μεγαλύτερη ευθύνη στην ομάδα και είμαι έτοιμος να αναλάβω το ρόλο του οδηγού-ηγέτη της. Ωστόσο, είναι πολύ γρήγορος οδηγός και θα μας βοηθήσει να προοδεύσουμε. Του λείπει εμπειρία, και δεν θα είναι πάντα εύκολα τα πράγματα για εκείνον, όμως είναι πολύ ταλαντούχος. Η άφιξή του δεν αλλάζει τίποτα στην προσέγγισή μου, που παραμένει ίδια με πέρσι, οπότε και πήραμε το μέγιστο από το αυτοκίνητό μας με εξαίρεση ένα ή δύο GP. Πρέπει να συνεχίσουμε με την ίδια φιλοσοφία», κατέληξε ο Γάλλος.

Photo credits: Scuderia Alpha Tauri / Joerg Mitter

TAGS FORMULA 1
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ