H Caterham θέλει την προσοχή μας
Με το πρωτότυπο Project V, η Caterham μας δίνει υλικό για να ονειρευόμαστε ένα καλύτερο μέλλον κι ας είναι ηλεκτροκίνητο.
Το Project V της Caterham, είναι γεμάτο ενδιαφέροντα χαρακτηριστικά και στοιχεία που αν μη τι άλλο, προκαλούν τους petrolheads και όλους όσοι έχουν πηγαίο ενδιαφέρον για τα sport τετράτροχα, ακόμα και όταν αυτά είναι αμιγώς ηλεκτρικά. Ή αν προτιμάτε, για να προκληθεί το ενδιαφέρον όλων όσοι ακόμα δεν “δέχονται” την ηλεκτροκίνηση ως το μέλλον της αυτοκίνησης.
Το πρωτότυπο παρουσιάστηκε πριν από το Goodwood Festival of Speed και αποτελεί ένα είδος “προεπισκόπησης” ενός αμιγώς ηλεκτρικού coupe, με τριθέσια ή -προαιρετικά- 2+2 διαμόρφωση στην καμπίνα, το οποίο θα μπορούσε να είναι έτοιμο για διάθεση στις αγορές, κάπου προς τα τέλη του 2025. Η ενδιαφέρουσα προσέγγιση της καμπίνας, είναι μια από τις καινοτομίες που εισάγει το μοντέλο.
Θυμίζουμε πως η Caterham έχει “κάνει όνομα” με τα αυτοκίνητα σε κιτ, που μπορούσε να αγοράσει κανείς (προφανώς φθηνότερα από τα “έτοιμα”) και να τα συναρμολογήσει κυριολεκτικά στο γκαράζ του. Τώρα, η νέα πρόταση, χρησιμοποιεί μια μπαταρία ιόντων λιθίου 55 kWh και έχει έναν ηλεκτρικό κινητήρα απόδοσης 268 ίππων στον πίσω άξονα.
Η Caterham λέει ότι μπορεί να επαναφορτιστεί από 20-80% σε μόλις 15 λεπτά με τη χρήση ταχυφορτιστή (DC) 150 kW και ότι η απόδοση αρκεί για επιτάχυνση από στάση έως τα 100 χλμ./ώρα σε κάτι λιγότερο από 4,5 δευτερόλεπτα. Η τελική ταχύτητα του μοντέλου θα είναι 230 χλμ./ώρα, ενώ η εταιρεία κάνει λόγο για αυτονομία της τάξης των 400 χιλιομέτρων με μια φόρτιση.
Το Project V διαθέτει ανάρτηση με διπλά ψαλίδια εμπρός και πίσω με πλήρως ρυθμιζόμενη γεωμετρία, ηλεκτρικά υποβοηθούμενο τιμόνι και ελαστικά Michelin Pilot Sport 4S, σε ζάντες 19 ιντσών μπροστά και 20 ιντσών πίσω. Αντίστοιχα, τα φρένα με τους αεριζόμενους δίσκους σε όλους τους τροχούς, είναι αντάξια των επιδόσεων του αυτοκινήτου.
Η εκτενής χρήση αλουμινίου και ανθρακονήματος, έχει ως αποτέλεσμα τον περιορισμό του απόβαρου στα 1.190 κιλά. Το Project V σχεδιάστηκε από τον νέο επικεφαλής σχεδιαστή της Caterham, Άντονι Τζαναρέλι και αισθητικά δε μοιάζει με κανένα άλλο από τα αυτοκίνητα που έχουμε δει κατά καιρούς από την Caterham. Το εσωτερικό είναι αρκετά απλό για τα σύγχρονα πρότυπα αλλά έχει μια μεγάλη κεντρική οθόνη αφής, καθώς και ψηφιακό πίνακα οργάνων.