ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

H Renault αναβιώνει το κλασσικό Twingo ως ηλεκτρικό κάτω των 20.000 ευρώ

RENAULT
RENAULT

Το στιλ του αρχέγονου Twingo του 1992 κρύβεται σε κάθε εκατοστό του πρωτοτύπου της τέταρτης γενιάς που παρουσίασε η Renault, με στόχο να το βγάλει στην αγορά το 2026 με τιμή ανταγωνιστική των κινεζικών citycars.

Οι στόχοι της Renault δεν σταματούν στο νέο Renault 5, που θα αναβιώσει το 2024 ως αμιγώς ηλεκτρικό και με τιμή βάσης κάτω από τις 25.000 ευρώ. Οι Γάλλοι φιλοδοξούν να προσφέρουν και μία ακόμη πιο προσιτή ηλεκτρική πρόταση: την τέταρτη γενιά του Twingo, που θα ξεκινά κάτω και από τις 20 χιλιάδες ευρώ.

Το πρωτότυπο στο οποίο θα βασιστεί το νέο Twingo παρουσιάστηκε απρόσμενα από τη Renault κατά τη διάρκεια της ομιλίας του διευθύνοντος συμβούλου της εταιρείας, Λούκα ντε Μέο, στην ημερίδα για τους επενδυτές στο Παρίσι. Και με την πρώτη ματιά έγινε απόλυτα σαφές ότι το πρωτότυπο αυτό βασίζεται στο πρωταρχικό Twingo, που έφερε -με την ευφυή χωροταξία του- μια μικρή αυτοκινητική επανάσταση πριν από τριάντα χρόνια.

Το νέο Twingo θα παράγεται και θα διατίθεται στην Ευρώπη, ώστε η τιμή του να είναι αρκετά χαμηλή για να ανταγωνιστεί την πλημμυρίδα των ηλεκτρικών αυτοκινήτων πόλης που κάνουν το υπερπόντιο ταξίδι για την ήπειρό μας. Στόχος της Renault είναι “να αλλάξει τους κανόνες του παιχνιδιού”, όπως είπε ο Ντε Μέο.

RENAULT
Renault Twingo EV Concept RENAULT


Οι ομοιότητες του νέου Twingo με τον προπάτορά του εντοπίζονται φυσικά στη σιλουέτα με την κάθετη ουρά και το μικρό καπό, καθώς και στα κυκλικά φωτιστικά σώματα. Όμως, το σύγχρονο είναι πεντάθυρο -σε αντίθεση με το τρίθυρο του 1992- και έχει μια έξυπνη ιδέα: τους φωτιζόμενους δακτυλίους γύρω από τις χειρολαβές των θυρών. Οι πίσω χειρολαβές είναι κρυμμένες στην τρίτη κολόνα, συνεπώς το νέο Twingo και πάλι παραπέμπει αισθητικά σε τρίθυρο.

Η Renault φιλοδοξεί ότι θα κρατήσει την κατανάλωση ηλεκτρική ενέργειας του νέου Twingo στις 10 kWh/100km με την “κορυφαία αποδοτικότητα της κατηγορίας”, καθώς και ότι θα πετύχει 75% μείωση των εκπομπών CO2 στον κύκλο ζωής του σε σύγκριση με ένα μέσο ευρωπαϊκό αυτοκίνητο με κινητήρα εσωτερικής καύσης του 2023.

Το πιθανότερο είναι ότι το νέο Twingo θα βασίζεται στην πλατφόρμα EV-native AmpR Small (η γνωστή μέχρι σήμερα CMF-BEV), την οποία θα χρησιμοποιεί και το νέο R5 και αρκετά ακόμη ηλεκτρικά της γαλλικής εταιρείας. Το γαλλικό ηλεκτρικό πόλης θα μπει στην κατηγορία Α της ευρωπαϊκής αγοράς, όπου τα προσεχή χρόνια ο ανταγωνισμός θα ενταθεί με την έλευση του Volkswagen ID.1, του Citroen e-C3 (που ήδη παρουσιάστηκε) και του ηλεκτρικού Fiat Panda, μεταξύ πολλών άλλων.

Πρόσφατα η Renault ανακοίνωσε την ίδρυση του τομέα Ampere, μιας ξεχωριστής εταιρείας που θα σχεδιάζει, εξελίσσει και παράγει τα μελλοντικά ηλεκτρικά μοντέλα του γαλλικού ομίλου - καθώς και το λογισμικό λειτουργίας τους. Συνεπώς, το νέο Twingo θα ενταχθεί στις δραστηριότητες της Ampere ενόψει της παρουσίασής του το 2026.

TAGS ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ RENAULT
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ