ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Honda Civic Tourer που χωράει μισό… νοικοκυριό

Honda Civic Tourer που χωράει μισό… νοικοκυριό

Ο Δημήτρης Μπαλής δοκίμασε το νέο Civic Tourer και σας παρουσιάζει όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε για το νέο SUV της Honda. (PHOTOS)

Η ανερχόμενη κατηγορία των SUV στην Ευρώπη, αδικεί τα μοντέλα station wagon που γνωρίζουν υψηλές πωλήσεις ειδικά στη Βόρεια Ευρώπη. Κι αυτό διότι σε καμία περίπτωση οι χώροι ενός SUV δεν μπορούν να αντιπαρατεθούν με τους χώρους ενός SW, που είναι άπλετοι.

Αυτός είναι και ο κύριος λόγος που κάνει ένα τέτοιο αυτοκίνητο να ξεχωρίζει: οι πλούσιοι χώροι στο πορτμπαγκάζ. Αυτό εκμεταλλεύτηκα κι εγώ, φορτώνοντας το μισό… νοικοκυριό.

Η Honda σε αυτή τη κατηγορία, έχει τη δική της παρουσιάσει με το Civic Tourer, το οποίο βασίζεται στην 5θυρη έκδοση, διατηρώντας το μπροστινό μέρος και το φουτουριστικό κόκπιτ αυτούσιο. Μολονότι τα παλαιότερα station wagon είχαν μια μακρόστενη σιλουέτα που σε άλλους άρεσε και σε άλλους όχι, τα νεότερα έχουν εντελώς διαφορετική φιλοσοφία, με πιο αεροδυναμικό αμάξωμα που δημιουργεί μία καθαρή, δυναμική και κομψή εμφάνιση. Ειδικά στο Civic Tourer αυτό είναι οπτικά έκδηλο με το κυρτό πίσω μέρος της οροφής, ενώ άκρως εντυπωσιακές είναι ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών σε φινίρισμα ασημί και μαύρο.

ΑΝΕΤΗ ΚΑΙ ΣΠΟΡ ΚΑΜΠΙΝΑ

Honda Civic Tourer που χωράει μισό… νοικοκυριό

Στην καμπίνα το μοντέλο διατηρεί όπως προανέφερα το κατά τη γνώμη μου θαυμάσιο κόκπιτ. Με διπλό ταμπλό, ψηφιακά όργανα μπροστά για στροφόμετρο και λοιπές ενδείξεις καις το βάθος ψηφιακό ταχύμετρο. Οι τρείς κύκλοι οργάνων του χαρίζουν ακόμα πιο σπορτίφ χαρακτήρα, ενώ η μεγάλη οθόνη αφής είναι λειτουργική.

Τα καθίσματα έχουν καλή πλευρική στήριξη, αν και τα ήθελα να αγκαλιάζουν καλύτερα το σώμα. Προσωπική αίσθηση είναι αυτή. Τα διάτρητα πεντάλ, ο κοντός λεβιές ταχυτήτων που είναι ψηλά τοποθετημένος και το τριάκτινο τιμόνι με χειριστήρια αποζημιώνουν, ωστόσο, σε σπορ αίσθηση, την οποία οδηγικά θα εξηγήσω αργότερα.

ΜΕΓΑΛΟΙ ΧΩΡΟΙ ΑΠΟΘΗΚΕΥΣΗΣ

Honda Civic Tourer που χωράει μισό… νοικοκυριό

Για να μείνω στους χώρους, 5 ενήλικες χωρούν πολύ άνετα, ενώ το συγκριτικό του πλεονέκτημα είναι οι αποθηκευτικοί χώροι. Παρά το γεγονός ότι είναι μόλις 23,5 εκ. μακρύτερο από το 5θ Civic, στο χώρο αποσκευών χωρούν αντικείμενα όγκου 624 λίτρων μέχρι τη συρόμενη εταζέρα (αφαιρείται και αποθηκεύεται), ενώ χωράει μέχρι τρεις μεγάλες βαλίτσες. Για όσους αναδιπλώσουν τις πλάτες των πίσω καθισμάτων, η χωρητικότητα αυξάνει στα 1668 λίτρα μέχρι την επένδυση οροφής. Πέραν αυτού, ένας μικρός χώρος κάτω από το πάτωμα δίνει έξτρα λύσεις αποθήκευσης όγκου 117 λίτρων.

Για να υπάρξει μεγαλύτερη ευρυχωρία, η Honda έβαλε το ρεζερβουάρ καυσίμου κάτω από τα εμπρός καθίσματα. Σε συνδυασμό με το σύστημα Magic Seat της Honda, που σηκώνει και τον πάγκο των πίσω καθισμάτων (διαιρούνται 60:40) προς τα πίσω, στην πλάτη τους, μπορούν να τοποθετηθούν και μεγάλα σε ύψος αντικείμενα πολύ εύκολα. Για όσους δε, θέλουν να μεταφέρουν ακόμα περισσότερα αντικείμενα υπάρχουν και στάνταρ ράγες οροφής για μπαγκαζιέρα ή σχάρα.

ΟΔΗΓΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ

Κι αν οι χώροι είναι το ένα ζητούμενο στα αυτοκίνητα station wagon ή όπως αλλιώς τα ονομάζουν οι εταιρείες, το άλλο ζητούμενο είναι το στήσιμό τους στο δρόμο, να είναι εφάμιλλο ενός 5θυρου. Και στο Civic Tourer ειλικρινά δεν κατάλαβα ότι οδηγούσα μακρύτερο αμάξωμα, ενώ με το σύστημα ενεργής προσαρμογής των πίσω αμορτισέρ (Adaptive Damper System), ανάρτηση προσαρμοζόταν αυτόματα σε κάθε απαίτηση. Σβέλτο στις στροφές, πηγαίνοντας στην ορεινή Αχαϊα και σταθερό στον αυτοκινητόδρομο.

Το σύστημα έχει τρεις ρυθμίσεις – άνετη, κανονική και σπορ – που ρυθμίζουν ανάλογα και την απόσβεση. Όσο για την ανάρτηση, μπροστά έχει τα κλασικά γόνατα McPherson και πίσω ημιάκαμπτο άξονα, ελαφρώς τροποποιημένο από το 5θυρο Civic.

ΑΠΟΔΟΤΙΚΟΣ ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ ΠΕΤΡΕΛΑΙΟΥ

Honda Civic Tourer που χωράει μισό… νοικοκυριό

Ενας τομέας που η Honda παίρνει υψηλό βαθμό, είναι τα μοτέρ. Το Civic Tourer εφοδιάζεται με κινητήρα πετρελαίου 1.6 i-DTEC ισχύος 120 ίππων, που είναι τόσο αθόρυβος και ακούγεται σαν κινητήρας βενζίνης. Είναι ο ελαφρύτερος κινητήρας στην κατηγορία του, αποδίδει ροπή 300 Nm με εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα από 99 γρ.χλμ. Η μέση κατανάλωση, σε μικτός κύκλο κίνησης, υπερβαίνει κάπως τα 5 λίτρα / 100 χλμ. και είναι ικανοποιητικό νούμερο.

Εξάλλου, το μοντέλο προσφέρεται με παραγγελία και με κινητήρα βενζίνης 1.8 i-VTEC

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΣΤΗΝ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ

Ο κινητήρας συνδυάζεται με 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων, με σχετικά κοντές σχέσεις και οι αλλαγές στον μικρό λεβιέ είναι σαν παιχνίδι. Για τον περιορισμό της κατανάλωσης, υπάρχει σύστημα start/stop, καθώς και ένδειξη αλλαγής σχέσεων ταχυτήτων στο ταμπλό, που σε ενημερώνει πότε πρέπει να αλλάξεις ταχύτητα ώστε να μην οδηγείς στο όριο των στροφών.

Για ακόμη πιο συντηρητική οδήγηση που μπορεί να μειώσει έως και 15% περαιτέρω την κατανάλωση, υπάρχει σύστημα που χρησιμοποιεί το ταχύμετρο του αυτοκινήτου για να σε συμβουλεύσει τους οδηγούς πως το οδηγικό σου στυλ επηρεάζει την κατανάλωση. Εάν οδηγείς οικονομικά, το ταμπλό γίνεται πράσινο. Εάν ξεπεράσεις ελαφρώς το καλύτερο επίπεδο ελέγχου του γκαζιού, το ταμπλό γίνεται λευκό/πράσινο, ενώ στην έντονη επιτάχυνση ή επιβράδυνση γίνεται λευκό.

Για πιο ξεκούραστη οδήγηση και ακόμα μεγαλύτερη οικονομία καυσίμου, μπορείς να πατήσεις στον διακόπτη ECON mode, που μεταβάλλει τη χαρτογράφηση του ηλεκτρονικού συστήματος γκαζιού (drive-by-wire) για να διασφαλίσει μία ομαλή αύξηση της ροπής.

www.driveandtravel.gr

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ