Honda CR-V e:HEV: Εξηλεκτρισμός
Μετά τα Jazz e:HEV, Honda e και HR-V e:HEV, η ιαπωνική εταιρεία εντάσσει και το μεγαλύτερο SUV της στην ηλεκτρική της «οικογένεια» e:TECHNOLOGY, πάντα με τον στόχο να δώσει ρεύμα σε όλα τα ευρωπαϊκά της αυτοκίνητα ως το 2022.
Έτσι, έχοντας ήδη εμπλουτιστεί με το υβριδικό σύστημα της Honda από το 2019, το 4,60 μέτρων μεσαίο SUV της ιαπωνικής εταιρείας μετονομάζεται σε Honda CR-V e:HEV, και αποκτά και μια νέα έκδοση εξοπλισμού με την ονομασία Sport Line.
Επιμέλεια: Πάνος Διαμάντης
Το υβριδικό σύστημά του αποτελείται από τον δίλιτρο κινητήρα βενζίνης κύκλου Atkinson, από δύο ηλεκτροκινητήρες, από τη μπαταρία ιόντων-λιθίου στο δάπεδο και από την καινοτομική μετάδοση μίας σχέσης. Το σύνολο των κινητήρων αποδίδει 184 ίππους, ενώ ο θερμικός κινητήρας αποδίδει 175 Nm ροπής στις 4.000 στροφές και ο ηλεκτροκινητήρες 315 Nm από το μηδέν.
Η λειτουργία του υβριδικού συστήματος ελέγχεται από το σύστημα Intelligent Multi-Mode Drive (i-MMD), που εξασφαλίζει τόσο την απρόσκοπτη και ανεπαίσθητη εναλλαγή μεταξύ των μονάδων ισχύος, αλλά και την κατανομή της ροπής στους δύο άξονες, καθώς το CR-V e:HEV θα εξακολουθεί να διατίθεται σε εμπροσθοκίνητη (FWD) ή τετρακίνητη (AWD) έκδοση.
Οι δύο αυτές εκδόσεις, σύμφωνα με τα στοιχεία της Honda για τη μέτρηση κατανάλωσης στον μεικτό κύκλο WLTP, χρειάζονται 6,6 και 7,1 λίτρα / 100 χλμ. αντίστοιχα, και εκπέμπουν 151 και 161 γραμμάρια CO2 ανά χιλιόμετρο. Στον αντίποδα, για την επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα χρειάζονται 8,6 και 8,9 δευτερόλεπτα, και η τελική τους ταχύτητα είναι 180 χλμ./ώρα.
Το υβριδικό CR-V προσφέρει επίσης στον οδηγό την επιλογή ανάμεσα σε τρία οδηγικά προφίλ (modes): τα EV Drive, Hybrid Drive και Engine Drive. Στην πρώτη περίπτωση επιτυγχάνεται ηλεκτρική αυτονομία για περίπου δύο χιλιόμετρα, αν και ο κύριος ρόλος του συστήματος είναι η υποβοήθηση του κινητήρα βενζίνης στο προφίλ Hybrid Drive.
Η επιλογή, πάντως, ανάμεσα στα προφίλ μπορεί να αφεθεί στο i-MMD, που «αποφασίζει» αυτόματα για την ιδανική εναλλαγή τους. Πέραν αυτού, ο οδηγός μπορεί να επιλέξει και το επίπεδο αναγεννητικής πέδησης -και συνεπώς την ένταση του φρεναρίσματος όταν αφήνει το γκάζι- μέσω των shifters πίσω από το τιμόνι. Υπάρχουν τέσσερα επίπεδα του συστήματος, με ειδική ένδειξη στην ψηφιακή οθόνη των οργάνων.
Η οθόνη αυτή, που η Honda ονομάζει Driver Information Interface (DII), είναι έγχρωμη, TFT-LCD 7 ιντσών, και απεικονίζει μια σειρά από ενδείξεις σχετικές με την υβριδική λειτουργία: το επίπεδο φόρτισης της μπαταρίας, τη ροή της ηλεκτρικής ενέργειας στους ηλεκτροκινητήρες, την πηγή ενέργειας ανά πάσα στιγμή, αλλά και τεχνικές οικονομικής οδήγησης με το πρόγραμμα «ECO Guide».
Όσο για τη μετάδοση, η Honda εξέλιξε και η ίδια το σύστημα μίας σχέσης, το οποίο είναι πολύ πιο αποδοτικό στη μεταφορά της ροπής και πιο συμπαγές σε διαστάσεις, από το eCVT.
Πέραν των τεχνικών, το CR-V e:HEV απέκτησε και ορισμένες φρέσκες σχεδιαστικές παρεμβάσεις, ειδικά στη νέα έκδοση Sport Line. Κάποιες από αυτές είναι οι νέες ζάντες με μαύρα στοιχεία και οι λεπτομέρειες σε σκούρο χρώμιο στα φώτα ομίχλης, στη γρίλια, στους προφυλακτήρες και στις πόρτες. Και στο εσωτερικό, αντίστοιχα, οι ασημένιες λεπτομέρειες στην κονσόλα, στις πόρτες και στον πίνακα οργάνων.
Μια ακόμα ενδεικτική λεπτομέρεια είναι και το μπλε περίγραμμα του σήματος της Honda στη γρίλια, που διακρίνει τις «εξηλεκτρισμένες» εκδόσεις της εταιρείας.
Αντίστοιχα, τα περιμετρικά προστατευτικά του σε σκούρο ασημί χρώμα είναι τα μόνα στοιχεία που με διακριτικότητα παραπέμπουν στις εκτός δρόμου δυνατότητες της τετρακίνητης εκδοχής του, η οποία έχει 10 χλστ. αυξημένο ύψος από το έδαφος σε σχέση με τη δικίνητη (200 έναντι 190 χλστ.).
Το CR-V e:HEV διαθέτει το σύστημα τετρακίνησης Real Time AWD, που λειτουργεί με πολύδισκο συμπλέκτη κι έτσι δεν επιφέρει μεγάλη αύξηση του βάρους (1.685 κιλά στη δικίνητη έκδοση, 1.743 κ. στην τετρακίνητη). Το σύστημα AWD ελέγχεται από το Intelligent Control System, ελέγχει αυτόματα την κατανομή της ροπής και την αποσυνδέει από τους πίσω τροχούς όταν δεν χρειάζεται (π.χ. στον αυτοκινητόδρομο) για να μειωθεί η μηχανική αντίσταση και να εξοικονομείται ενέργεια.
Πέραν της τετρακίνησης, τα ηλεκτρονικά του ιαπωνικού SUV περιλαμβάνουν το σύστημα σταθερότητας Agile Handling Assist (AHA), αλλά και το electric brake booster (EBB) που ρυθμίζει την πέδηση με βάση την ταχύτητα κίνησης. Καθώς, επίσης, και τη «σουίτα» ασφάλειας Honda Sensing, που εκτός των άλλων περιλαμβάνει την πρόληψη πρόσκρουσης Collision Mitigation Braking και το αυτορυθμιζόμενο Intelligent Adaptive Cruise Control.