Honda με όλα τα προσόντα στην Έκθεση Μοτοσικλέτας
Η κορυφαία ιαπωνική μάρκα παρουσιάζει όλα τα νέα της μοντέλα για το 2018 και τα αποκαλύπτουμε αναλυτικά. Δείτε τα...
HONDA CRF1000L AFRICA TWIN ADVENTURE SPORTS 2018
Η απόλυτη περιπέτεια!
Τρεις δεκαετίες μετά τη θρυλική Honda XRV650 Africa Twin, η φιλοσοφία της περνά αυτούσια στη νέα έκδοση Adventure Sports της σύγχρονης και προηγμένης CRF1000L Africa Twin με μια σειρά παρεμβάσεων που της προσδίδουν πιο «περιπετειώδη» χαρακτήρα.
Δίπλα στην αδερφή της, η CRF1000L Africa Twin Adventure Sports - με τον νοσταλγικό συνδυασμό χρωμάτων της πρωτογενούς Africa- είναι εμφανώς πιο ψηλή, με πιο επίπεδη σέλα και πιο όρθια θέση οδήγησης. Mία μεγάλη ποδιά στο κάρτερ και ένας πλευρικός σωλήνας προστατεύουν πλήρως τον δικύλινδρο κινητήρα των 998 κ.εκ. (ισχύος 70kW και ροπής 98 Nm στις 6.000 στροφές), του οποίου το μικρό ύψος του χαρίζει στην Adventure Sports απόσταση 27 εκατοστών από το έδαφος.
Το ανεστραμμένο πιρούνι εμπρός και το πίσω αμορτισέρ της Showa έχουν κατά 20-22 χιλ. αυξημένη διαδρομή σε σχέση με την απλή έκδοση, ενώ επίσης εκτός δρόμου βοηθούν τα φαρδύτερα μαρσπιέ και τα όργανα που έχουν μικρότερη κλίση, για να είναι πιο ευανάγνωστα με τον αναβάτη σε όρθια στάση. Μαζί με τη μεγάλη προστατευτική ποδιά κάτω από το κάρτερ, οι εμπρός αλουμινένιες μπάρες προστατεύουν τα πλαστικά.
Η Adventure Sports έχει τους ίδιους προβολείς με την απλή Africa αλλά μεγαλύτερο φέρινγκ και κατά 80 χιλ. ψηλότερη ζελατίνα για καλύτερη προστασία από τον αέρα. Η σέλα είναι πιο επίπεδη, για πολύωρη οδήγηση εκτός δρόμου και κατά 50 χιλ. ψηλότερη από της βασικής Africa. Ρυθμίζεται σε ύψος στα 900 ή 920 χιλ. και, σε αντιστάθμισμα, το τιμόνι είναι τοποθετημένο πιο ψηλά και πιο πίσω.
Τέλος, όπως και η CRF450R Rally, η CRF1000L Africa Twin Adventure Sports φορά ακτινωτές ζάντες 21 και 18 ιντσών εμπρός/πίσω.
HONDA CB125R 2018
Το μικρό «Neo Sports Café»
Η μικρή, ελαφριά και λιτή σπορ naked CB125R είναι -χάρη στην ασφάλεια και την ευκολία της στην οδήγηση- μια αποδεδειγμένα αξιόλογη πρόταση της Honda για το πρώτο δίτροχο ενός νέου. Με τον ανασχεδιασμό της τοποθετείται πια στη νέα οικογένεια των «Neo Sports Café» της Honda.
Ο κινητήρας της CB125R είναι μονοκύλινδρος και υδρόψυκτος, και αποδίδει μέγιστη ισχύ 9,8kW (13hp) και ροπή 10 Nm. Ο ηλεκτρονικός ψεκασμός PGM-FI συμβάλλει στην αμεσότερη απόκριση στο γκάζι σε όλο το φάσμα μέχρι τις 8.000 στροφές, που αποδίδεται η μέγιστη ροπή, ενώ το κιβώτιο 6 σχέσεων είναι ρυθμισμένο ώστε να πετυχαίνει κάτι αντίστοιχο μέχρι το peak της ισχύος, στις 10.000 στροφές. Στις επιδόσεις συμβάλλει και το χαμηλό βάρος, των 125,8 κιλών.
Στην ανάρτηση, το ανεστραμμένο πιρούνι των 41mm της CB125R έχει ενδοτικά χαρακτηριστικά απόσβεσης και μαλακή ρύθμιση ελατηρίου, ενώ το μονό πίσω αμορτισέρ διαθέτει ρύθμιση προφόρτισης ελατηρίου σε 5 στάδια. Στην ασφάλεια και την ευκολία της συμπεριφοράς στο δρόμο συμβάλλει και η κατανομή βάρους 51,6% εμπρός και 48,4% πίσω, αλλά και τα φρένα.
O πλευστός δίσκος 296 χιλ. εμπρός με ακτινική, 4πίστονη δαγκάνα και ο δίσκος 220 χιλ. πίσω συνεργάζονται με το ABS δύο καναλιών, το οποίο με το σύστημα Αδρανειακής Μονάδας Μέτρησης (IMU) κατανέμει με ακρίβεια την πέδηση εμπρός/πίσω.
Το αλουμινένιο -σε στυλ fat bar- ίσιο τιμόνι με μέγιστη γωνία στριψίματος 40° χαρίζει στη μοτοσυκλέτα ακτίνα στροφής 2,3 m, για το στόχο της ευελιξίας στην πόλη, ενώ στην άνεση συμβάλλει και το ύψος της σέλας (στα 816 mm) και το ρεζερβουάρ 10,1 λίτρων, το οποίο με μέση κατανάλωση καυσίμου 48,4 km/l προσφέρει αυτονομία τουλάχιστον 480 χιλιομέτρων.
HONDA CB300 2018
Το δεύτερο βήμα!
Στο δρόμο της γενικότερης αναβάθμισης της οικογένειας CB, η Honda δημιούργησε άλλο ένα «Neo Sport Cafè»: τη CB300, που -ανάμεσα στην πανίσχυρη CB1000R και στη μικρή CB125R- αποτελεί το δεύτερο βήμα, την πρώτη «μεγάλη μοτοσικλέτα», για έναν νεαρό μοτοσικλετιστή.
Η μινιμαλιστική «Neo Sports Café» αισθητική έχει ελάχιστα πλαστικά για να αναδεικνύονται τα μηχανικά της μέρη που είναι βαμμένα σε μαύρο χρώμα. Τα μαρσπιέ είναι αλουμινένια, και το πίσω φως είναι το λεπτότερο που έχει φορεθεί ποτέ σε μοτοσικλέτα Honda. Τα φώτα είναι full LED, ο προβολέας ξεχωρίζει για την εσωτερική του σχεδίαση που περιλαμβάνει δύο φωτεινές ράβδους, ενώ τα όργανα απεικονίζονται στη λεπτή και ελαφριά οθόνη LCD.
Κάτω από όλα αυτά, η CB300R ζυγίζει μόλις 143 kg - κάτι που επιτρέπει στον υδρόψυκτο, μονοκύλινδρο κινητήρα 286 κ.εκ., ισχύος 23,1kW και ροπής 27,5 Nm, να είναι «ζωντανός» σ’ όλο το φάσμα στροφών - γύρω από το peak στις 7.500 σ.α.λ. Στην απόδοση χαμηλά συμβάλλει ο ηλεκτρονικός ψεκασμός καυσίμου PGM-FI. Η μέση κατανάλωση της CB300 είναι 30,2 χλμ. ανά λίτρο, που σημαίνει ότι με δοχείο καυσίμου 10 λίτρων έχει αυτονομία περίπου 300 χιλιομέτρων.
Ο νέος σκελετός του μοντέλου του 2018 συνδυάζει τη βελτιωμένη του ακαμψία με αντεστραμμένο πιρούνι USD εμπρός και μονό αμορτισέρ με ρύθμιση προφόρτισης ελατηρίου σε 5 στάδια πίσω. Kαι, στο σύστημα πέδησης, δίσκο 296 χιλ. εμπρός με 4πίστονη ακτινική δαγκάνα και ABS βασισμένο σε αδρανειακή μονάδα μέτρησης IMU, για την ιδανική κατανομή πέδησης.
Η κατανομή βάρους -49,6% εμπρός και 50,4% πίσω- και το κοντό μεταξόνιο (1352 χιλ.) υποβοηθούν τον αναβάτη να κάνει το επόμενο βήμα στη μοτοσικλετιστική του εμπειρία, και ταυτόχρονα το αλουμινένιο fat bar τιμόνι με ακτίνα στροφής 2,3 μέτρων τον βοηθά στην ευελιξία στην πόλη.
HONDA CB1000 2018
Η «café racer» εποχή της CB1000R!
Σ’ έναν διαρκώς μεταβαλλόμενο μοτοσικλετιστικό κόσμο, η Honda τόλμησε να αφιερώσει την άκρως δημοφιλή της naked CB1000R στην αισθητική των «café racers» - όμως, παράλληλα, την εφοδίασε με αυξημένη ισχύ και ροπή για να μην απεμπολήσει τον supersport χαρακτήρα της!
Το «Neo Café Racer» σχέδιο, στο ρεύμα του «προ-βιομηχανικού μινιμαλισμού», καθιστά αμέσως τη CB1000R διαφορετική από την προηγούμενη streetfighter γενιά της CB1000R, με ελάχιστα πλαστικά - μόλις έξι. Τη θέση τους δίνουν σε μεταλλικά εξαρτήματα, όπως τα αλουμινένια καλύμματα του ψυγείου και του φίλτρου αέρα και το ατσάλινο ρεζερβουάρ. Τα φώτα είναι τεχνολογίας LED, και ο πίνακας οργάνων σε σχήμα «Τ» έχει μεταλλικό φινίρισμα.
Με τη μείωση του βάρους κατά 12 κιλά, ο τετρακύλινδρος κινητήρας με τα 107 kW της ισχύος και τα 104 Nm της ροπής του έχει πια να κινήσει 212,7 κιλά, ενώ με το ηλεκτρονικό γκάζι (Throttle By Wire) και τις κοντύτερες σχέσεις μετάδοσης αποδίδεται περισσότερη ροπή σ’ όλο το φάσμα του στροφόμετρου - μέχρι τον κόφτη, στις 12.000 σ.α.λ. Έτσι, στις τρεις πρώτες σχέσεις και μέχρι τα 130 km/h η CB1000R είναι πιο «ζωηρή» από τη CBR1000RR!
Ο αναβάτης κάθεται πιο ψηλά (ύψος σέλας: 830 χιλ.) και το τιμόνι είναι επίσης τοποθετημένο ψηλότερα. Το ρεζερβουάρ αν και φαρδύ είναι σμιλευμένο στο κάτω μέρος του για να προσφέρει περισσότερο χώρο στα γόνατα, ενώ η ανάρτηση είναι της Showa και στους δύο τροχούς.
Στη γκάμα από αξεσουάρ της CB1000R περιλαμβάνονται μεταξύ άλλων Quick Shifter, θερμαινόμενα σκριπ, κάλυμμα σέλας, αλουμινένιο πάνελ εμπρός φτερού, αλουμινένιο (πίσω) Hugger, σέλες από Alcantara, διακοσμητικά αυτοκόλλητα ζάντας, προστατευτικά κινητήρα, σακίδιο ρεζερβουάρ (tank bag), σακίδιο πίσω σέλας. Όλα αυτά θα είναι τοποθετημένα από το εργοστάσιο στην έκδοση CB1000R+.
HONDA GL1800 GOLD WING 2018
Η σμίκρυνση του «θηρίου»
Γεννημένη σ’ έναν απέραντο αυτοκινητόδρομο το 1975, και μεγαλώνοντας έκτοτε σε διαστάσεις και πολυτέλεια, η Honda Gold Wing έφτασε σ’ ένα σημείο γιγάντωσης - ώσπου φέτος οι Ιάπωνες αποφάσισαν να αλλάξουν την πορεία της.
Παραμένει, βέβαια, η «ναυαρχίδα» της Honda, και κρατά τον εντυπωσιακό boxer εξακύλινδρο κινητήρα της, αλλά τώρα γίνεται πιο συμπαγής, ελαφρύτερη και πολύ πιο ευέλικτη, δίνοντας έμφαση στην οδηγική αίσθηση, ακόμα και στη σχετική ευελιξία στην πόλη, ώστε να μπορεί να απευθύνεται και σε ευρύτερο κοινό.
Ανάλογα με την έκδοση, τη βασική GL1800 Gold Wing όσο και την έκδοση «Tour» με κεντρική μπαγκαζιέρα, κιβώτιο DCT και αερόσακο, η εξοικονόμηση βάρους σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο φτάνει τα 48 κιλά! Η θέση οδήγησης έχει μετατοπιστεί προς τα εμπρός, όπως και ο κινητήρας, χάρη στην νέα φιλοσοφία σχεδίασης του αλουμινένιου σκελετού.
Ο περίφημος εξακύλινδρος boxer κινητήρας της έχει τώρα 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο και διαθέτει ηλεκτρονικό γκάζι (Throttle By Wire), 4 προγράμματα οδήγησης (Tour, Sport, Econ, Rain), κατ’ επιλογήν Σύστημα Ελέγχου Ροπής (HSTC) της Honda και σύστημα υποβοήθησης εκκίνησης σε ανηφόρα, Hill Start Assist. Το μηχανικό κιβώτιο είναι τώρα 6 ταχυτήτων, δίπλα στο ολοκαίνουριο, τρίτης γενιάς, 7τάχυτο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη (DCT), λειτουργία αργής κίνησης εμπρός και πίσω.
Η ανάρτηση αποτελείται από διπλά ψαλίδια εμπρός και μονόμπρατσο Pro-Arm ψαλίδι πίσω, με ηλεκτρικά ρυθμιζόμενη απόσβεση και ρύθμιση προφόρτισης ελατηρίου πίσω. Στον εξοπλισμό περιλαμβάνονται επίσης ηλεκτρική ζελατίνα που συνδυάζεται με την εξαιρετικά άνετη σέλα για ανεμελιά σε πολύωρα ταξίδια, Cruise control που ελέγχεται ομαλά μέσω του Throttle By Wire,μεγάλοι χώροι αποκσυεών, οθόνη TFT 7 ιντσών με λειτουργία Apple CarPlay, φώτα Full LED και έξυπνο κλειδί (Smart Key).