Hyundai: Αναβίωση για ένα θρύλο
Έχουν περάσει 50 χρόνια μετά την επίσημη πρώτη παρουσίαση του πρωτότυπου Pony Coupe της Hyundai που έφερε και την ιδιαιτέρως “βαριά” υπογραφή του Giugiaro και τώρα, βλέπουμε την αναβίωσή του.
Η Hyundai είχε αναθέσει στην Italdesign του Giugiaro να δημιουργήσει κάτι ξεχωριστό για την Εκθεση Αυτοκινήτου του 1974 στο Τορίνο. Το αποτέλεσμα ήταν ένα χαμηλό μοντέλο που έδειχνε πολύ ικανό σε επιδόσεις και δυναμικό, με εμφανισιακά χαρακτηριστικά πραγματικών σπορ αυτοκινήτων.
Ήταν το πρωτότυπο από το οποίο η Hyundai ξεκίνησε να γράφει τη δική της ιστορία επιτυχίας στην αυτοκινητοβιομηχανία, καθώς από αυτό επηρεάστηκε αισθητικά η γκάμα των μοντέλων της. Στην πρωτότυπη μορφή του, το Pony είχε κίνηση στους πίσω τροχούς και τετρακύλινδρο βενζινοκινητήρα 1,2 λίτρων απόδοσης 82 ίππων.
Με μήκος 4.080 χιλιοστά, πλάτος 1.560 και ύψος μόλις 1.210 χιλ. το πρωτότυπο της Hyundai απέπνεε ιδιαίτερο δυναμισμό. Η σημασία του στην αυτοκινητιστική ιστορία της Hyundai, είναι τεράστια μια και μιλάμε για το πρώτο μοντέλο που προετοίμαζε την κοινή γνώμη για την “επέλαση” των μοντέλων της Κορεάτικης εταιρείας.
Βλέπετε, μέχρι το 1974 όταν και παρουσιάστηκε το πρωτότυπο Pony, η Hyundai παρήγαγε μοντέλα με σχέδια άλλων εταιρειών και άδεια αναπαραγωγής, καθώς δεν είχε δικό της τμήμα σχεδίασης και εξέλιξης μοντέλων. Από το πρωτότυπο που βλέπουμε στις φωτογραφίες, προέκυψε το Pony ως μοντέλο παραγωγής.
Το Pony ήταν μάλιστα και το μοντέλο με το οποίο η Hyundai “συστήθηκε” στην ελληνική αγορά, σημειώνοντας μάλιστα αξιοπρόσεκτη εμπορική πορεία, ιδιαίτερα ως ημιφορτηγό- ελαφρύ επαγγελματικό- και λιγότερο ως hatchback. Το πρωτότυπο αυτό λοιπόν, με τα σχέδια του 1974 δημιουργήθηκε και πάλι με τη συμμετοχή και των δύο εταιρειών- όπως τότε.
Με τον τρόπο αυτό, προαναγγέλθηκε και η αναθέρμανση της συνεργασίας μεταξύ των δύο εταιρειών, κάτι που σημαίνει πως θα πρέπει να περιμένουμε κι άλλα μοντέλα. Η δημιουργία εκ νέου του πρωτότυπου, έγινε μόνο και μόνο για να τοποθετηθεί στο μουσείο της Hyundai και να υπάρχει σχηματοποιημένο το “σημείο εκκίνησης” για την αξιοθαύμαστη ιστορία της Κορεάτικης εταιρείας.