Hyundai: Οδηγούμε την έκδοση i10 1.2lt - 87hp
Στο όχι πολύ μακρινό παρελθόν θα ήταν αδιανόητο να σκεφτείς ότι με ένα mini αυτοκίνητο πόλης θα έκανες χωρίς σχεδόν να το καταλάβεις ή να σε κουράσει ένα μακρινό ταξίδι.
Όμως αυτή είναι μια αρετή του Hyundai i10 -ειδικά με τον κινητήρα 1.25 λίτρου των 87 ίππων- που ήρθε εντελώς απρόσμενα, μια μεγάλη και ευχάριστη έκπληξη, καθώς το οδηγούσα μέχρι τα Τρίκαλα και τα Μετέωρα.
Πέρα από την ποιότητα κύλισης, την άνεση της ανάρτησης και τη σταθερότητα στο δρόμο, που διαταράσσονται μόνο από τους αναπόφευκτους αεροδυναμικούς θορύβους που σου υπενθυμίζουν ότι ταξιδεύεις με μικρό αυτοκίνητο, υπάρχουν κι άλλες δύο πτυχές που κάνουν το κορεάτικο mini να μοιάζει με μεγαλύτερο αυτοκίνητο: η ευρυχωρία του εσωτερικού, και το πακέτο ηλεκτρονικών συστημάτων υποβοήθησης της οδήγησης, με την ονομασία Smart Sense.
Οι χώροι του εσωτερικού του μοιάζουν επίσης εντελώς απρόσμενοι από τα 3,665 μέτρα του μήκους του. Η αύξηση του πλάτους κατά 6,5 εκατοστά σε σχέση με την πρώτη γενιά του i10 επιτρέπει να χωρούν τρεις ενήλικες στο πίσω κάθισμα - κάτι που ενώ μπορεί να τους κουράσει στο ταξίδι, είναι αρκετά χρήσιμο.
Οι εσωτερικοί χώροι είναι από τους μεγαλύτερους της κατηγορίας, και αυτό ισχύει και για τους χώρους για μικροαντικείμενα και για τον χώρο αποσκευών - ο οποίος φτάνει τα 255 λίτρα, μέχρι τα 1.046 (!) με την πτώση των πίσω καθισμάτων.
Όσο για τη δεύτερη πτυχή, είναι τουλάχιστον εντυπωσιακό ότι το i10 περιλαμβάνει ηλεκτρονικά συστήματα όπως της προειδοποίησης μετωπικής σύγκρουσης, της παρέκκλισης από τη λωρίδα, ή το Hill Start Assist για την υποβοήθηση στην ανηφόρα.
Αυτά συνδυάζονται με το χαμηλότερο -σε αυτή τη γενιά- κέντρο βάρους και την εξαιρετική ρύθμιση της ανάρτησης (με ημιάκαμπτο βεβαίως πίσω) για την επίτευξη μιας ιδιαίτερα συγκροτημένης συμπεριφοράς, με πλούσια για την κατηγορία πρόσφυση σε κάθε σχεδόν πτυχή της οδήγησης.
Στο ταξίδι, πάντως, αναμφίβολα βοηθά και η ζωηράδα του τετρακύλινδρου αυτού κινητήρα των 1,25 λίτρων, ο οποίος παρότι δεν διαθέτει Turbo καλύπτει όλο το φάσμα στροφών με τόση ροπή που δεν κουράζει, μην απαιτώντας συνεχείς αλλαγές σχέσεων, μέχρι τα 175 km/h της (εργοστασιακής) τελικής ταχύτητας. Κι έτσι, ως συνέπεια αυτού, μπορεί να κρατήσει την κατανάλωση στην πόλη κάτω από τα 7 λίτρα /100 km και στο ταξίδι κοντά στα 6 λίτρα.
Παρότι το νέο έτος θα φέρει και την καινούρια -τρίτη- γενιά του i10, ο σημαντικός ανασχεδιασμός του 2017 το κρατά ακόμα επίκαιρο και νεανικό - χάρη στα νέα φωτιστικά του σώματα, τις εντονότερες νευρώσεις του αμαξώματος, το ιδιαίτερα δυναμικό του ρύγχος με την εξαγωνική του γρίλια, και τον νέο προφυλακτήρα που έχει ενσωματωμένα στρογγυλά φώτα LED.
Η νεανικότητα, παράλληλα, εξυπηρετείται άρτια και με τη μεγάλη σημασία που έχει δώσει η Hyundai στα multimedia και στις δυνατότητες συνδεσιμότητας που προσφέρει η έγχρωμη οθόνη αφής 7 ιντσών. Σε αυτήν, πέραν του συστήματος πολυμέσων, (στις ακριβότερες εκδόσεις) απεικονίζονται και οι λειτουργίες των συστημάτων Apple CarPlay και Android Auto.
Το Hyundai i10, με λίγα λόγια, προσφέρει πολύ περισσότερες αρετές -πέραν της αδιαμφισβήτητης οικονομίας και ευελιξίας που χαρίζει το μικρό του μέγεθος- από όσες περιμένεις από ένα mini αυτοκίνητο πόλης. Και με τιμή, με τον κινητήρα 1.25, που ξεκινά από τα 10.890 Ευρώ, μαζί με τα 5 χρόνια εργοστασιακής εγγύησης, αποτελεί σίγουρα μία από τις πιο αξιόλογες, με εξαίρετη σχέση αξίας-τιμής, προτάσεις της κατηγορίας…