Hyundai: Οδηγούμε το υβριδικό Tucson
Δυναμικό αλλά οικονομικό, το συμπαγές SUV δημιουργεί νέα δεδομένα (PHOTOS).
Περνάμε ολοταχώς στην εποχή των υβριδικών και καλό είναι να συνηθίζουμε στην ιδέα. Κι αυτό διότι, το 2020 αναμένεται να είναι μια χρονιά κατά την οποία θα λανσαριστούν πολλά υβριδικά μοντέλα, με διάφορες παραλλαγές, καθώς η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχει θέσει ως μέσο όρο εκπομπών ρύπων τα 95 γρ./χλμ., ανά μάρκα.
Η Hyundai, μπήκε σε αυτή τη διαδικασία πρωτοπορώντας, συνδυάζοντας την υβριδική τεχνολογία με κινητήρα πετρελαίου, τη στιγμή που οι υπόλοιπες εταιρείες κάνουν κάτι ανάλογο με κινητήρες βενζίνης, που έχουν παραπάνω κατανάλωση.
Οδήγησα λοιπόν, το σχετικά νέο Tucson, που έχει ήπια υβριδική τεχνολογία 48 Volt Hybrid (φέρει λογότυπο στο πλάι και πίσω), κινητήρα πετρελαίου 1.6 lt με απόδοση 136 ίππους (διατίθεται και με 115 ίππους) και κίνηση στους δύο τροχούς, διότι προσφέρεται και ως τετρακίνητο (στη δίλιτρη έκδοση αμιγώς τετρακίνητο).
Ο υποψήφιος αγοραστής, δεν χρειάζεται να μπαίνει σε λεπτομέρειες, αναφορικά με τεχνικά θέματα, ωστόσο αξίζει να αναφέρουμε ότι η νέα τεχνολογία περιλαμβάνει μια μπαταρία ιόντων λιθίου 48 Volt, μία υβριδική μίζα/γεννήτρια και έναν μετατροπέα LDC (χαμηλής τάσης DC / DC). Εκτός από το 48 Volt ηλεκτρικό σύστημα, το όχημα είναι εξοπλισμένο και με το συμβατικό 12V ηλεκτρικό σύστημα, το οποίο είναι συνδεδεμένο μέσω του μετατροπέα DC / DC στο 48V σύστημα.
Έτσι, τα μέρη της ενέργειας που αποθηκεύονται στο 48V σύστημα μπαταρίας μπορούν επίσης να χρησιμοποιηθούν για τη σταθεροποίηση της 12V τροφοδοσίας ισχύος του οχήματος.
Η μπαταρία ιόντων-λιθίου 48V, 0.44 kWh, η οποία τροφοδοτεί το Hybrid σύστημα με ηλεκτρική ενέργεια, βρίσκεται κάτω από το χώρο αποσκευών, ενώ η υβριδική μίζα/γεννήτρια είναι τοποθετημένη στον κινητήρα. Ένας ιμάντας συνδέει την υβριδική μίζα/γεννήτρια με τον στροφαλοφόρο άξονα του κινητήρα εσωτερικής καύσης. H υβριδική μίζα/γεννήτρια δημιουργεί κινητική ενέργεια μέσω ανάκτησης (ενέργειας) έως 12 kW και ροπή 55Nm στον άξονα της υβριδικής μίζας/γεννήτριας.
Όλα αυτά, στην πράξη, έχουν ως αποτέλεσμα να μειώνεται η κατανάλωση καυσίμου και οι ρύποι. Στο δοκιμή μας, σε πολλά χιλιόμετρα σε αστικό κύκλο, αυτοκινητόδρομο και ορεινές διαδρομές, είχαμε 7,2 λίτρα στα 100 χλμ. μέση κατανάλωση, μια αξιόλογη απόδοση, αναλογιζόμενος τα 136 άλογα. Όμως θα περίμενα κάτι καλύτερο…
Οδήγησα βέβαια με τον φυσιολογικό τρόπο οδήγησης, διότι υπάρχει και ο sport τρόπος, που μεταβάλλει τη χαρτογράφηση του κινητήρα και την απόκριση του γκαζιού. Προφανώς σε αυτή τη θέση θα είχα μεγαλύτερη κατανάλωση.
Πάντως, οδηγικά, το υβριδικό Tucson είναι αθόρυβο, πολιτισμένο και το αυτόματο κιβώτιο διευκολύνει την οδήγηση. Με καλή ροπή και υψηλή ισχύ, κινείται σβέλτα και δεν προβληματίζει πουθενά. Το στιβαρό αμάξωμα περιορίζει τις κλίσεις και εν γένει η οδήγηση είναι απολύτως ευχάριστη και άνετη.
Το υβριδικό Tucson δεν στερείται σε χώρους – κάθε άλλο, καθώς είναι απίστευτα ευρύχωρο για πέντε ενήλικες και πολύ μεγάλο χώρο αποσκευών.
Συμπερασματικά, θεωρώ ότι από πολλές πλευρές θα πρέπει να σταθμίσει κάποιος την επιλογή. Εμφάνιση διαθέτει και χώρους, είναι σχετικά οικονομικό σε κατανάλωση, πλούσιο σε εξοπλισμό με συστήματα ασφάλειας και με τιμή από 24.990 ευρώ, είναι ιδιαίτερα ανταγωνιστικό…