Hyundai Tucson 1,6 Turbo N Line: Ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα εξέλιξη σε ένα πολύ σημαντικό κομμάτι της αγοράς των SUV
Η Hyundai, η οποία τα τελευταία χρόνια έχει επενδύσει σημαντικά στη δημιουργία μοντέλων που συνδυάζουν προηγμένη τεχνολογία, μοντέρνα σχεδίαση και εξαιρετική οδηγική εμπειρία, αναδεικνύει το Tucson ως έναν από τους πιο δημοφιλείς εκπροσώπους στην κατηγορία των SUV.
Η έκδοση 1,6 Turbo N Line προσφέρει μια πιο σπορ διάσταση σε ένα ήδη δημοφιλές μοντέλο, με επιδόσεις που εντυπωσιάζουν και εμφάνιση που τραβά τα βλέμματα. Η σχεδίαση του SUV της Hyundai είναι το πρώτο στοιχείο που κεντρίζει το ενδιαφέρον. Με την ανανέωσή του, το νέο Tucson ακολουθεί τη σύγχρονη σχεδιαστική γλώσσα της Hyundai, με ιδιαίτερη έμφαση στις έντονες γραμμές και τις γεωμετρικές φόρμες που το καθιστούν πιο δυναμικό και επιβλητικό.
Η σπορτίβ έκδοση N Line ενισχύει αυτό το στυλ με χαρακτηριστικά όπως οι πιο επιθετικοί προφυλακτήρες, τα μαύρα στοιχεία γύρω από το αμάξωμα, οι αλουμινένιοι τροχοί 19 ιντσών και οι σκούρες χρωματικές πινελιές που προσδίδουν μια πιο επιθετική αίσθηση. Η φωτεινότητα της μάσκας μπροστά με τις ενσωματωμένες γραμμές LED που λειτουργούν και ως φώτα ημέρας και τα δυναμικά φώτα πίσω δημιουργούν μια εντυπωσιακή εικόνα που δεν περνά απαρατήρητη.
Συνολικά, το Tucson 1,6 Turbo N Line έχει ένα πιο επιθετικό αλλά και εκλεπτυσμένο παρουσιαστικό, ιδανικό για όσους αναζητούν μια σπορτίφ εικόνα χωρίς να χάνεται η κομψότητα. Το εσωτερικό του Tucson συνεχίζει στην ίδια φιλοσοφία με το εξωτερικό, συνδυάζοντας σύγχρονα υλικά με προσεγμένη εργονομία. Η καμπίνα είναι φιλόξενη και ευρύχωρη, προσφέροντας άνεση σε όλους τους επιβάτες. Οι διαστάσεις του αυτοκινήτου προσφέρουν άφθονο χώρο για τα πόδια και τα κεφάλια των επιβατών, ενώ τα καθίσματα είναι άνετα, ακόμη και για μεγάλα ταξίδια.
Η ποιότητα των υλικών στο εσωτερικό είναι υψηλή, με την παρουσία μαλακών πλαστικών, δερμάτινων επενδύσεων και μεταλλικών διακοσμητικών στοιχείων που προσφέρουν μια αίσθηση πολυτέλειας. Στην έκδοση N Line, υπάρχουν σπορ καθίσματα με ενισχυμένη πλευρική υποστήριξη, καλύμματα από δέρμα και αλκαντάρα, αλλά και με κόκκινες ραφές που ενισχύουν την αθλητική εικόνα του αυτοκινήτου. Η τεχνολογία στο εσωτερικό είναι επίσης εξαιρετική.
Μια μεγάλη οθόνη αφής 12,3 ιντσών στο κέντρο του ταμπλό για το σύστημα ψυχαγωγίας και πλοήγησης και μια ακόμα ίδια, πίσω από το τιμόνι, έχουν την “ευθύνη” της αναβαθμισμένης εικόνας στη καμπίνα του μοντέλου. Η κεντρικά τοποθετημένη οθόνη είναι εύκολη στη χρήση και έχει γρήγορη απόκριση. Η συνδεσιμότητα με Apple CarPlay και Android Auto προσφέρει άμεση σύνδεση με τα κινητά τηλέφωνα και τις εφαρμογές τους, ενώ το σύστημα ήχου είναι εξαιρετικό για την κατηγορία του.
Ο χώρος αποσκευών είναι επίσης πολύ ικανοποιητικός, με χωρητικότητα 620 λίτρων και προσφέρει χώρο εύκολα προσβάσιμο για φόρτωση προκειμένου να γίνει κάποιο ταξίδι ή για τις απλές καθημερινές ανάγκες. Η ευχρηστία ενισχύεται από την ύπαρξη διπλού δαπέδου και αναδιπλούμενων καθισμάτων για ακόμα μεγαλύτερη χωρητικότητα, κάτι που καθιστά το Tucson ιδανικό για οικογενειακές εξορμήσεις.
Η έκδοση 1,6 Turbo N Line εφοδιάζεται με έναν υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα που αποδίδει 160 ίππους και 265 Nm ροπής- σταθερά από τις 1.500 έως τις 3.500 σ.α.λ. Με την απόδοση αυτή, τα 9,9 δευτερόλεπτα για την επιτάχυνση από στάση έως τα 100 χλμ./ώρα, είναι μια αξιοπρεπής επίδοση, δεδομένου του γεγονότος πως το απόβαρο του μοντέλου είναι λίγο πάνω από 1,5 τόνο (1.520 κιλά). Σε ότι αφορά στην τελική του, πραγματικά το Tucson δεν χρειάζεται περισσότερα από τα 194 χλμ./ώρα που αναφέρει ο κατασκευαστής- αν και ο οδηγός μπορεί να βλέπει περισσότερα στο κοντέρ.
Στο δρόμο τώρα, το Tucson διατηρεί τον ευχάριστο χαρακτήρα που του έχει δώσει πολλούς πόντους δημοφιλίας. Τα πάντα εξελίσσονται εύκολα, γρήγορα και ευχάριστα για τον οδηγό του, ο οποίος έχει στη διάθεσή του ένα πολύ καλό πλαίσιο, ιδιαίτερα φιλικό για οικογενειακά ταξίδια και περιηγήσεις. Το πακέτο των ηλεκτρονικών βοηθημάτων είναι πλήρες και πάντα στέκεται στο πλευρό του οδηγού αλλά φυσικά και σε εκείνο των επιβατών, φροντίζοντας για την ασφάλεια των μετακινήσεων.
Με τον πλέον εμφατικό τρόπο, το Tucson δείχνει ιδιαίτερη προτίμηση στην κίνηση του ανοιχτού δρόμου, χωρίς ένταση στην ταχύτητα, με χαλαρή διάθεση για cruising και άνεση. Αν πιεστεί, ο χειρισμός παραμένει εύκολος και απλά αυξάνονται οι κλίσεις του αμαξώματος, μια και η ανάρτηση υπό αυτές τις συνθήκες, αποδεικνύεται αρκετά ενδοτική- μια και προορισμός της είναι όπως είπαμε η διατήρηση της άνεσης σε υψηλό επίπεδο ανεξαρτήτως συνθηκών.
Η διάταξή της με τους πολλαπλούς συνδέσμους πίσω, δίνει μια πιο premium διάθεση στη διαχείριση των φορτίων αλλά και των εγκάρσιων ανωμαλιών που μπορεί να βρεθούν στο δρόμο του μοντέλου ακόμα και με πολλά χιλιόμετρα στο κοντέρ. Καλοδεχούμενη είναι και η αίσθηση του ακλόνητου, όταν χρειαστεί να φρενάρει ο οδηγός δυναμικά στο μέσο κάποιας στροφής- και αυτό απότοκο της μηχανολογικής επιλογής που δικαιώνει τη Hyundai.
Η κατανάλωση καυσίμου που πάντα ήταν ένα μικρό αγκάθι στο πλευρό του οδηγού, με την αμέριστη βοήθεια των προγραμμάτων οδήγησης, μπορεί να περιοριστεί σε τιμές πλησίον των 7,8 λίτρων για κάθε 100 χιλιόμετρα απόστασης. Η επίδοση αυτή, μπορεί να απέχει κάμποσο από τα εργοστασιακά (και μάλλον αισιόδοξα 6,8 λτ./100 χλμ.) αλλά παραμένει αρκετά καλή για τα δεδομένα του μεγέθους του αυτοκινήτου αλλά και των δυναμικών του χαρακτηριστικών.
Συμπερασματικά, αυτό που μένει μετά την οδήγηση του ανανεωμένου Hyundai Tucson, είναι η γνώριμη “επίγευση” ενός πληρέστατου αυτοκινήτου που δικαίως ξεχωρίζει μέσα στη γκάμα της μάρκας. Το Tucson είναι το μοντέλο που τα τελευταία χρόνια διαμορφώνει τη συνολική εικόνα της Hyundai και ως τέτοιο, μόνο χαμόγελα μπορεί να προκαλεί στα στελέχη της εταιρείας, τόσο με τη συνολική του αξία, όσο και με την εμπορική του πορεία.
Σίγουρα αξίζει την προσοχή όλων όσοι ενδιαφέρονται για μια “έξυπνη” αγορά στη συγκεκριμένη κατηγορία (μεγέθους) SUV με μια τιμή που πραγματικά προκαλεί. Ένα τόσο πλήρες πακέτο, με αυτή την τιμολογιακή τοποθέτηση, όσα χρόνια και αν περάσουν, θα αποτελεί μια πολύ ελκυστική πρόταση αγοράς- ακόμα και για όσους έχουν υιοθετήσει τη λογική του εξηλεκτρισμού και τα mild hybrid όπως το συγκεκριμένο, μπορεί σε πρώτη ανάγνωση να τους άφηναν αδιάφορους.
Τεχνικά χαρακτηριστικάτου Hyundai Tuscon 1.6 48V
Κινητήρας (κ.εκ.): 1.598
Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.): 160/5.500
Ροπή (Nm/σ.α.λ.): 265/1/500-3.500
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα (σε δευτερόλεπτα): 9,9”
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα): 194
Μέση κατανάλωση κατασκευαστή (λίτρα/100 χλμ.): 6,8
Εκπομπές CO2 (γραμμάρια/χλμ.): 154
Διαστάσεις ΜxΠxΥ (σε χιλιοστά): 4.510x1.865x1.650
Μεταξόνιο (χιλιοστά): 2.680
Βάρος (κιλά): 1.520
Χώρος αποσκευών (λίτρα): 620
Τιμή: Από 29.190 ευρώ