Hyundai - Uber: Το πρώτο ιπτάμενο ταξί
Πιο κοντά φέρνουν το μέλλον, η Uber με τη Hyundai, οι οποίες συνεργάζονται για την ανάπτυξη του Uber Air Taxis σε ένα μελλοντικό δίκτυο εναέριας κυκλοφορίας, παρουσιάζοντας μια νέα φιλοσοφία ιπτάμενων οχημάτων πλήρους κλίμακας στο Consumer Electronics Show (CES) στο Λας Βέγκας.
Η Hyundai είναι η πρώτη εταιρεία αυτοκινήτων που εντάσσεται στην πρωτοβουλία της Uber Elevate, διαθέτοντας την ικανότητα κατασκευής οχήματος σε φυσική κλίμακα και το ιστορικό μαζικής παραγωγής ηλεκτρικών οχημάτων.
Η ιδέα του οχήματος Hyundai δημιουργήθηκε μέσω της διαδικασίας ανοιχτής σχεδίασης της Uber, μιας προσέγγισης εμπνευσμένης από τη NASA, η οποία εκκινεί την καινοτομία με τη δημοσίευση των σχεδιαστικών προτύπων των οχημάτων, ώστε εξειδικευμένες ενδιαφερόμενες εταιρείες να προχωρήσουν στην ανάπτυξη δικών τους σχεδίων και τεχνολογιών.
Η Hyundai, στο πλαίσιο της νέας συνεργασίας, θα αναπτύξει και θα κατασκευάσει τα ιπτάμενα οχήματα και η Uber θα παρέχει υπηρεσίες υποστήριξης/υποδομών, συνδέσεις με τις επίγειες μεταφορές και διασυνδέσεις με πελάτες μέσω ενός δικτύου εναέριας κυκλοφορίας. Και τα δύο μέρη συνεργάζονται στον τομέα υποστήριξης των υποδομών απογείωσης και προσγείωσης για αυτή τη νέα κατηγορία οχημάτων.
Η Hyundai συνεργάστηκε με την Uber Elevate για την ανάπτυξη ενός PAV (Personal Air Vehicle) μοντέλου S-A1, το οποίο χρησιμοποιεί καινοτόμες σχεδιαστικές μεθόδους για τη βελτιστοποίηση των ιπτάμενων οχημάτων κάθετης απογείωσης και προσγείωσης (eVTOL) για εναέρια χρήση. Τα S-A1 θα έχουν ως βάση ειδικά κέντρα (Hubs) από και προς τα οποία η πρόσβαση θα εξασφαλίζεται με αυτόνομα οχήματα.
Το μοντέλο S-A1 είναι σχεδιασμένο για να αναπτύσσει ταχύτητα έως 290 μίλια / ώρα, να ταξιδεύει σε υψόμετρο περίπου 300-260 ποδιών (300 - 600 μέτρα) πάνω από το έδαφος και να έχει διάρκεια πτήσης μέχρι 60 μίλια (100 χλμ.). Θα είναι 100% ηλεκτρικό και κατά τη διάρκεια των ωρών αιχμής θα απαιτεί περίπου πέντε έως επτά λεπτά για επαναφόρτιση.
Επίσης, χρησιμοποιεί κατανεμημένη ηλεκτρική προώθηση, τροφοδοτώντας πολλαπλούς ρότορες και έλικες γύρω από το σκελετό του οχήματος αυξάνοντας την ασφάλεια και μειώνοντας κάθε πιθανότητα βλάβης. Έχοντας αρκετούς μικρότερους ρότορες μειώνει επίσης το θόρυβο σε σχέση με το μεγάλο ρότορα των ελικοπτέρων με κινητήρες καύσης, γεγονός πολύ σημαντικό για τις πόλεις.
Το μοντέλο έχει σχεδιαστεί για να απογειώνεται και να προσγειώνεται στη γη κατακόρυφα, θα διαθέτει πιλότο αρχικά, αλλά με την πάροδο του χρόνου θα γίνει αυτόνομο, ενώ η καμπίνα έχει σχεδιαστεί με τέσσερα καθίσματα για τους επιβάτες, επιτρέποντάς στους να επιβιβάζονται / αποβιβάζονται εύκολα διαθέτοντας αρκετό χώρο για μια προσωπική τσάντα ή σακίδιο πλάτης.