Η 2η γενιά του BMW i Hydrogen NEXT σε παραγωγή
Η ανάπτυξη τεχνολογιών κίνησης χωρίς εκπομπές CO2, αποτελεί κορυφαία προτεραιότητα για το BMW Group.
Τα οχήματα υδρογόνου μπορούν να διαδραματίσουν σημαντικό ρόλο στην επέκταση της ηλεκτροκίνησης και σύντομα θα αποτελούν μία επιπλέον επιλογή. Όπως τα ηλεκτρικά οχήματα μπαταρίας, έτσι και τα οχήματα υδρογόνου εφοδιάζονται με ηλεκτρικό σύστημα κίνησης. Ωστόσο, την απαιτούμενη ενέργεια δεν τη λαμβάνουν από πρίζα, που φορτίζει τις μπαταρίες υψηλής τάσης, αλλά την παράγουν απευθείας στο όχημα από υδρογόνο. Με αυτό τον τρόπο, η χρήση καινοτόμου τεχνολογίας υδρογόνου μπορεί να βοηθήσει περαιτέρω στην απαλλαγή από τον άνθρακα.
Στη Γερμανία, το Lightweight Construction & Technology Centre (LuTZ) στο Landshut κατασκευάζει τα εξαρτήματα του συστήματος ηλεκτροκίνησης με χρήση υδρογόνου το οποίο θα τοποθετηθεί στο μοντέλο BMW i Hydrogen NEXT από το 2022. Επίσης, το κέντρο θα προμηθεύει τα εξαρτήματα αυτά στο Μόναχο για εγκατάσταση στο σύστημα κυψελών καυσίμου.
«Είμαι πεπεισμένος ότι η τεχνολογία υδρογόνου θα γίνει δημοφιλής – και έχω δεσμευτεί να κάνω τη Βαυαρία μία high tech περιοχή για την τεχνολογία υδρογόνου. Με αυτό τον εποικοδομητικό τρόπο δίνουμε απάντηση στο διάλογο για το κλίμα», δήλωσε ο Hubert Aiwanger, αναπληρωτής πρωθυπουργός της Βαυαρίας και υπουργός Οικονομικών Υποθέσεων, Περιφερειακής Ανάπτυξης & Ενέργειας του κρατιδίου, επισκεπτόμενος το εργοστάσιο του Landshut στην Κάτω Βαυαρία. «Τώρα επικεντρωνόμαστε στη δημιουργία μιας υποδομής υδρογόνου σε εθνικό και διεθνές επίπεδο, από την παραγωγή μέχρι τη χρήση».
Τα οχήματα υδρογόνου παράγουν την ηλεκτρική ενέργεια που χρειάζονται απευθείας στο όχημα και προσφέρουν αρκετά πλεονεκτήματα. Είναι πιο κατάλληλα για όσους καλύπτουν συχνά μεγάλες αποστάσεις, χρειάζονται μεγάλη ευελιξία ή δεν έχουν τακτική πρόσβαση σε ηλεκτρική υποδομή φόρτισης. Ο ανεφοδιασμός διαρκεί μόλις μερικά λεπτά, όπως και με τα συμβατικά καύσιμα. Οχήματα που λειτουργούν με υδρογόνο το οποίο παράγεται με χρήση ανανεώσιμης ενέργειας, μπορούν να συμβάλλουν σημαντικά στην επίτευξη των κλιματικών στόχων.
Το BMW Group θα λανσάρει πιλοτικά έναν μικρό αριθμό οχημάτων BMW i Hydrogen NEXT από το 2022, βασισμένα στην τρέχουσα BMW X5 και εξοπλισμένα με ένα σύστημα κυψελών καυσίμου υδρογόνου e-drive που εκπέμπει μόνο υδρατμούς. Το BMW Group βασίζεται στην εμπειρία του από την πέμπτη γενιά συστημάτων e-drives για την εξέλιξη αυτού του οχήματος.
Ωστόσο, οι απαραίτητες προϋποθέσεις για να μπορεί το BMW Group να προσφέρει στους πελάτες ένα όχημα υδρογόνου δεν υπάρχουν ακόμα. Χρειάζεται περαιτέρω προετοιμασία – κυρίως σε ό,τι αφορά την υποδομή ανεφοδιασμού υδρογόνου και τις απαιτήσεις σε όλο το ενεργειακό σύστημα, με το πράσινο υδρογόνο να διατίθεται σε επαρκείς ποσότητες και να παράγεται σε ανταγωνιστικές τιμές στο χώρο της ατομικής μετακίνησης.
Στη Γερμανία, την Ε.Ε. και άλλες μεγάλες περιοχές του κόσμου, οι νομοθέτες έχουν αναγνωρίσει τη σημασία του πράσινου υδρογόνου για το ενεργειακό σύστημα του μέλλοντος. Η Ε.Ε. έχει φέρει την τεχνολογία υδρογόνου στο προσκήνιο με την ‘Πράσινη Συμφωνία’. Επίσης, μεγάλες ασιατικές αγορές όπως η Ιαπωνία, η Κορέα και η Κίνα, έχουν εκφράσει έντονο ενδιαφέρον για τη δημιουργία υποδομής για οχήματα υδρογόνου.
Ενσωματωμένη στο σύστημα κίνησης, η μονάδα κυψελών καυσίμου του BMW i Hydrogen NEXT τροφοδοτείται συνεχώς από υδρογόνο από τα ρεζερβουάρ CFRP, και παράγει ηλεκτρική ενέργεια έως 125 kW για τον ηλεκτροκινητήρα που είναι τοποθετημένος στον πίσω άξονα. Πρωταρχικός μηχανισμός είναι μία χημική αντίδραση μεταξύ υδρογόνου και οξυγόνου με μοναδικό προϊόν της αντίδρασης το νερό. Δύο ρεζερβουάρ 700-bar, που μαζί χωρούν έξι κιλά υδρογόνου, εγγυώνται επαρκή αυτονομία σε όλες τις καιρικές συνθήκες ενώ η αναπλήρωσή τους ολοκληρώνεται σε τρία – τέσσερα λεπτά.
Η ηλεκτροκινητήρας του BMW i Hydrogen NEXT, είναι το ίδιο εξαιρετικά ενσωματωμένο σύστημα e-drive πρώτης γενιάς που χρησιμοποιήθηκε για πρώτη φορά στην BMW iX3. Η μπαταρία υψηλής τάσης, που τοποθετείται πάνω από το e-drive λειτουργεί ως ‘ρυθμιστής επιδόσεων’ και υποστηρίζει τις δυνατές επιταχύνσεις. Το σύστημα κίνησης αποδίδει συνολική ισχύ 275 kW (374 hp).
Καταλήγοντας, το BMW Group έχει εμπειρία άνω των 40 χρόνων στην τεχνολογία υδρογόνου και πάνω από 20 χρόνια στον τομέα της τεχνολογίας κυψελών καυσίμου υδρογόνου. Ήδη το 2000, το εργοστάσιο του Landshut εγκαθιστούσε στη τεχνολογική ναυαρχίδα εκείνης της εποχής, BMW Hydrogen 7, ένα κινητήρα εσωτερικής καύσης υδρογόνου και χυτά εξαρτήματα διαμορφωμένα σε καλούπια πυρήνα άμμου.