Η αγωνιστική εκδοχή του νέου Nissan X-Trail e-Power με e-4orce είναι εντυπωσιακή και ιδιαίτερα ικανή
Μια μικρή ομάδα μηχανικών από το τεχνικό κέντρο της Nissan στη Βαρκελώνη πήρε μέρος και τερμάτισε στο Ράλι Baja Aragon με ένα X-Trail e-4orce, που κινείται με το μοναδικό σύστημα e-Power της Nissan.
Το X-Trail ολοκλήρωσε με επιτυχία το ράλι μετά από δύο κουραστικές ημέρες (27-28 Ιουλίου) κατά τις οποίες κάλυψε περισσότερα από 500 χιλιόμετρα σε ένα ιδιαίτερα απαιτητικό έδαφος. Το όχημα τροποποιήθηκε και προετοιμάστηκε από μια ομάδα επτά μηχανικών από το Nissan Technical Center Europe – Spain (NTCE-S). Το X-Trail φέτος μπήκε στην κατηγορία “Open”, με στόχο από το 2025 να συμμετάσχει στην κατηγορία “Stock”.
Η κατηγορία αυτή αφορά σε οχήματα που βασίζονται στις τυπικές προδιαγραφές παραγωγής, συμπεριλαμβανομένων των υβριδικών. Το μοναδικό σύστημα μετάδοσης κίνησης του X-Trail, το e-Power, παρέμεινε ως έχει και στην έκδοση παραγωγής. Οι μόνες τροποποιήσεις για τον αγώνα Baja αφορούσαν το σύστημα ψύξης, την τοποθέτηση αναβαθμισμένης ανάρτησης, την τοποθέτηση roll cage, αγωνιστικής δεξαμενής καυσίμου και την εγκατάσταση υποχρεωτικού εξοπλισμού ασφαλείας.
Η προετοιμασία του X-Trail για να συμμετάσχει στο Ράλι Baja Aragon ξεκίνησε τον Φεβρουάριο του 2023 ως ένα “έργο πάθους” αφού μια μικρή ομάδα μηχανικών που εδρεύει στο τεχνικό κέντρο της Nissan μελέτησε το X-Trail και το κινητήριο σύνολο του. Κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι χωρίς σημαντικές τροποποιήσεις στο σύστημα μετάδοσης κίνησης, είχε την δυνατότητα να αγωνιστεί σε έναν αγώνα ράλι.
Σε αντίθεση με τα παραδοσιακά υβριδικά συστήματα, το e-Power χρησιμοποιεί μόνο έναν ηλεκτροκινητήρα για την κίνηση των τροχών, με αποτέλεσμα μια ομαλή, απόκριση και γραμμική αίσθηση οδήγησης. Λειτουργώντας σε συνδυασμό με έναν προηγμένο κινητήρα βενζίνης που χρησιμοποιείται μόνο για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας, δεν χρειάζεται σύνδεση στην πρίζα.
Το X-Trail συνδυάζει το σύστημα e-Power με το προηγμένο σύστημα τετρακίνησης με δύο μοτέρ e-4orce της Nissan που παρέχει πρόσφυση και σίγουρη απόδοση σε όλες τις συνθήκες. Σχεδιασμένο για να λειτουργεί αποκλειστικά με ηλεκτροκίνητα συστήματα κίνησης, παρακολουθεί την πρόσφυση 1.000 φορές το δευτερόλεπτο και προσαρμόζει συνεχώς την κατανομή ισχύος για να είναι το X-Trail σταθερό σε όλες τις συνθήκες.
Αν και δεν είχε στόχο την διάκριση στον αγώνα, η μικρή ομάδα παθιασμένων μηχανικών της Nissan στη Βαρκελώνη ήταν τόσο πεπεισμένη για τις εξαιρετικές επιδόσεις και τη στιβαρότητα του συστήματος που αφιέρωσαν τα βράδια και τα Σαββατοκύριακά τους στην ανάπτυξη του σχεδίου για να μετατρέψουν το X-Trail της τυπικής παραγωγής σε αυτοκίνητο αγώνων.