Η BMW με την X1 M35i xDrive βάζει “φωτιά” στα SUV
Ένα μοντέλο επιδόσεων με αδιαμφισβήτητο χαρακτήρα M, τοποθετείται στην κορυφή της νέας γκάμας της BMW X1.
Η νέα BMW X1 M35i xDrive επιταχύνει από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε 5,4 δευτερόλεπτα, ενώ η τελική της ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 250 χλμ./ώρα. Η ειδική τεχνολογία πλαισίου M -συμπεριλαμβανομένης της επιλογής των φρένων M Compound για πρώτη φορά σε μοντέλο επιδόσεων- συνδυάζεται με την έξυπνη τετρακίνηση BMW xDrive πετυχαίνοντας τις απόλυτες επιδόσεις.
Ο πιο αιχμηρός χαρακτήρας της νέας BMW X1 M35i xDrive είναι ξεκάθαρος τόσο στο εσωτερικό όσο και στο εξωτερικό. Το νέο κορυφαίο μοντέλο της γκάμας διαθέτει το είδος των αποκλειστικών χαρακτηριστικών σχεδίασης και εξοπλισμού που προορίζονταν αρχικά για τα αυτοκίνητα υψηλών επιδόσεων της BMW M GmbH. Σε αυτά περιλαμβάνονται τα δύο ζεύγη απολήξεων της εξάτμισης και τα προαιρετικά καθίσματα M Sport με φωτιζόμενο λογότυπο M.
Η νέα BMW X1 M35i xDrive ανοίγει επίσης νέους δρόμους στον τομέα της ψηφιακής τεχνολογίας: είναι ένα από τα πρώτα μοντέλα που διαθέτουν το νέο BMW iDrive με QuickSelect και το BMW Operating System 9. Το εμπορικό λανσάρισμα της νέας BMW X1 M35i xDrive θα ξεκινήσει τον Οκτώβριο του 2023 στις ΗΠΑ. Οι παραδόσεις στην Ευρώπη θα ξεκινήσουν το Νοέμβριο του 2023.
Στα ειδικά χαρακτηριστικά Μ της δίλιτρης μονάδας περιλαμβάνονται ένας νέος, εξαιρετικά ανθεκτικός στροφαλοφόρος άξονας, βελτιστοποιημένο σύστημα παροχής λαδιού για τα έμβολα με κανάλια ψύξης, καθώς και κελύφη και καλύμματα κύριων ρουλεμάν που προέρχονται από τον εξακύλινδρο βενζινοκινητήρα τελευταίας γενιάς.
Η τεχνολογία M TwinPower Turbo έχει αναβαθμιστεί με την αύξηση της απόδοσης του συστήματος υπερσυμπίεσης και της έμμεσης ψύξης του αέρα πλήρωσης, ενώ ταυτόχρονα εισάγεται ο διπλός ψεκασμός για την προετοιμασία του μίγματος σε συνάρτηση με το εκάστοτε φορτίο. Επίσης διαθέτει μεταβλητό χρονισμό εκκεντροφόρων VANOS με βελτιστοποιημένη παροχή λαδιού για τον ενεργοποιητή και πλήρως μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων VALVETRONIC.
Ο κινητήρας αποδίδει τη μέγιστη ισχύ του μεταξύ 5.750 και 6.500 σ.α.λ., ενώ η μέγιστη ροπή των 400 Nm είναι διαθέσιμη από τις 2.000 έως τις 4.500 σ.α.λ. Η δυναμική παροχή ισχύος του νέου τετρακύλινδρου κινητήρα συνοδεύεται από ένα συναισθηματικά πλούσιο ηχόχρωμα από το ειδικό σύστημα εξάτμισης M. Η νέα BMW X1 M35i xDrive είναι το πρώτο μοντέλο επιδόσεων της BMW M GmbH του οποίου τα καυσαέρια διοχετεύονται με δύο ζεύγη διπλών απολήξεων εξάτμισης.
Το επτατάχυτο κιβώτιο Steptronic που διαθέτει η νέα BMW X1 M35i xDrive ξεχωρίζει για τον εξαιρετικά γρήγορο τρόπο με τον οποίο πραγματοποιούνται οι αλλαγές ταχυτήτων. Τα paddles στο τιμόνι επιτρέπουν γρήγορες χειροκίνητες παρεμβάσεις στη διαδικασία επιλογής της κατάλληλης σχέσης. Η λειτουργία M Sport Boost είναι επίσης διαθέσιμη για εκρηκτικές επιδόσεις.
Εδώ, όλα τα συστήματα μετάδοσης κίνησης και πλαισίου αποκτούν την πιο σπορ ρύθμισή τους όταν ο οδηγός τραβήξει το αριστερό paddle για τουλάχιστον ένα δευτερόλεπτο. Το έξυπνο σύστημα τετρακίνησης BMW xDrive εξασφαλίζει ότι η κινητήρια ισχύς κατανέμεται μεταξύ των εμπρός και πίσω τροχών όπως απαιτείται σε όλες τις περιστάσεις.
Το σύστημα τετρακίνησης έχει ως αρωγό στο έργο του το μηχανικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης που είναι ενσωματωμένο στο 7-τάχυτο κιβώτιο Steptronic της νέας BMW X1 M35i xDrive. Αποστολή του είναι ο περιορισμός της διαφοράς ταχύτητας μεταξύ των εμπρός τροχών. Με ποσοστό εμπλοκής έως και 26%, αυξάνει την πρόσφυση σε χαλαρά εδάφη ή σε δυσμενείς καιρικές συνθήκες, ενώ ταυτόχρονα ενισχύει την ευελιξία και τη δυναμική χειρισμού όταν το όχημα στρίβει με μεγάλη ταχύτητα.
Η ειδική τεχνολογία του πλαισίου M επιτρέπει την περαιτέρω μείωση της απόστασης από το έδαφος κατά 15 χιλιοστά σε σύγκριση με άλλες εκδόσεις της BMW X1. Το σπορ σύστημα διεύθυνσης που επίσης ανήκει στον βασικό εξοπλισμό συνδυάζει την υποβοήθηση Servotronic με αισθητήρα ταχύτητας με έναν εξαιρετικά άμεσο λόγο υποπολλαπλασιασμού.
Στον αδιαπραγμάτευτο συνδυασμό ακλόνητης σταθερότητας και κορυφαίας ευελιξίας της BMW X1 M35i xDrive σημαντική είναι η συνεισφορά της τεχνολογίας ελέγχου της ολίσθησης των τροχών ‘near-actuator wheel slip limitation’, που συνεργάζεται με το σύστημα DSC (Dynamic Stability Control). Εδώ, η λειτουργία ελέγχου πρόσφυσης είναι ενσωματωμένη στη διαχείριση του κινητήρα.
Αυτό εξαλείφει τις μεγάλες διαδρομές σήματος προς τη μονάδα ελέγχου του DSC, πράγμα που σημαίνει ότι οι διορθωτικές παρεμβάσεις εφαρμόζονται έως και δέκα φορές ταχύτερα από ό,τι στα συμβατικά συστήματα και με εξαιρετική ακρίβεια. Οι ζάντες ελαφρού κράματος M διαμέτρου 19” σε σχέδιο διπλών ακτίνων ολοκληρώνουν τις ειδικές προδιαγραφές πλαισίου της νέας BMW X1 M35i xDrive.