Η έρευνα για ατυχήματα διασφαλίζει πρόοδο στην τεχνολογία
Για σχεδόν 50 χρόνια, η Έρευνα Ατυχημάτων στη Mercedes-Benz Trucks έχει προσθέσει πολλές καινοτομίες ασφαλείας στα φορτηγά.
Δοκιμές ασφάλειας. Και τι δεν έχουν προσφέρει στην εξέλιξη της αυτοκίνησης και πόσο έχουν συνεισφέρει στη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και στην αποφυγή ατυχημάτων.
Οι δοκιμές, εργοστασιακές, αλλά και από τον ανεξάρτητο οργανισμό Euro NCAP (για τα ΙΧ), έχουν σημειώσει τεράστια πρόοδο και έχουν συμβάλλει στην εξέλιξη των συστημάτων ασφάλειας, ενεργητικών, παθητικών αλλά και υποστήριξης οδηγού, καθώς ο στόχος είναι η αποφυγή θανατηφόρων ατυχημάτων, όσο κι αν αυτό μοιάζει με ουτοπία.
Σήμερα θα μιλήσουμε για φορτηγά, διότι ανεξάρτητα από το αν κάποιος είναι σε αυτοκίνητο, ποδήλατο ή με τα πόδια, για να αναφέρουμε μόνο τρία παραδείγματα - εάν υπάρχει ατύχημα με φορτηγό, η σύγκρουση μπορεί γρήγορα να τελειώσει με σοβαρούς ή ακόμη και θανατηφόρους τραυματισμούς, καθώς δεν έχουν καμία πιθανότητα ενάντια στο πολύ «ισχυρότερο» φορτηγό, λόγω της τεράστιας διαφοράς στη μάζα. Ωστόσο, η σύγκρουση μεταξύ δύο φορτηγών μπορεί επίσης να οδηγήσει σε σοβαρές συνέπειες για όσους εμπλέκονται.
Στη Mercedes-Benz Trucks, η πρώτη προτεραιότητα ήταν πάντοτε η ιδανική αποφυγή εντελώς αυτού του είδους σεναρίων ή τουλάχιστον ο μετριασμός των συνεπειών των ατυχημάτων. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο αναπτύσσονται συνεχώς νέα συστήματα ασφάλειας και βοήθειας.
Αυτή η διαδικασία έχει μια παράδοση από το 1972, καθώς οι ερευνητές ατυχημάτων επαγγελματικών οχημάτων της Mercedes-Benz Trucks εξετάζουν επιλεγμένα ατυχήματα με φορτηγά Mercedes-Benz σε όλη τη Γερμανία χρησιμοποιώντας όλες τις υπάρχουσες και εξακριβώσιμες πληροφορίες και τεκμηριώνουν δεδομένα σχετικά με την πορεία αυτών των ατυχημάτων. Ενώ αρχικά η εστίαση ήταν μόνο στα συστήματα παθητικής ασφάλειας όπως η δομή της καμπίνας, τα συστήματα συγκράτησης, οι προφυλακτήρες εμπρός και πίσω, και η πλευρική προστασία, η εστίαση επεκτάθηκε στα συστήματα όπως το ABS - το σύστημα αντιμπλοκαρίσματος φρένων, το ESP - το ηλεκτρονικό πρόγραμμα σταθερότητας, το Lane Keeping Assist καθώς και το Active Brake Assist (ABA), το Sideguard Assist ή το Active Drive Assist.
Ειδικά το Active Drive Assist, επιτρέπει μερικώς αυτοματοποιημένη οδήγηση (επίπεδο 2) σε ένα φορτηγό για πρώτη φορά, καθώς και το MirrorCam αντί για τους κοινούς κύριους και ευρυγώνιους καθρέφτες, έχει κάμερες.
Σύμφωνα με την Ομοσπονδιακή Στατιστική Υπηρεσία της Γερμανίας, ο αριθμός των θανάτων σε ατυχήματα με φορτηγά στη Γερμανία μειώθηκε κατά περίπου 60% μεταξύ 1992 και 2018. Ο αριθμός αυτών που τραυματίστηκαν σοβαρά μειώθηκε κατά περίπου 45% κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου. Και αυτό παρά την αύξηση των μεταφορών περίπου 80%. Τα ατυχήματα με σοβαρές συνέπειες είναι πολύ πιο σπάνια, αν και η κατανομή τους ανά είδος ατυχήματος παρέμεινε σχεδόν αμετάβλητη. Οι συγκρούσεις στο πίσω μέρος, τα ατυχήματα σε διασταύρωση και τα ατυχήματα που προκλήθηκαν από το όχημα που βγαίνει από τη λωρίδα του, παραμένουν σημεία εστίασης για τις υπάρχουσες δοκιμές.