ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Η εξέλιξη στα ελαστικά τεσσάρων εποχών: Οδηγούμε στην Αυστρία τα Continental AllSeasonContact 2

Η εξέλιξη στα ελαστικά τεσσάρων εποχών: Οδηγούμε στην Αυστρία τα Continental AllSeasonContact 2
AP IMAGES

Ποια είναι τα οφέλη των ελαστικών τεσσάρων εποχών και ποια είναι η τελευταία λέξη της τεχνολογίας τους; Αναζητήσαμε τις απαντήσεις στο κέντρο εξέλιξης και στην πίστα της Continental, καθώς και στους αλπικούς δρόμους.

Πρώτα από όλα ας δούμε τι είναι τα ελαστικά τεσσάρων εποχών: ο σχεδιασμός και τα υλικά τους έχουν εξελιχθεί ώστε να αποδίδουν εξίσου καλά σε χειμερινές και καλοκαιρινές συνθήκες, με κρύο ή με ζέστη, και κυρίως σε πιο εύκρατες περιοχές σε σχέση π.χ. με τους βαρείς βορειοευρωπαϊκούς χειμώνες που απαιτείται η χρήση χειμερινών ελαστικών για σχεδόν έξι μήνες.

Αποστολή στην Αυστρία: Πάνος Διαμάντης

Για το σκοπό αυτό τα ελαστικά αυτά έχουν μέσο βάθος αυλακώσεων και εύκαμπτο σχέδιο του πέλματός τους, ώστε να προσφέρουν πρόσφυση στη στροφή και στο φρενάρισμα σε διαφορετικές καιρικές συνθήκες. Η διαρκής μελέτη και τεχνολογική εξέλιξη της Continental σε αυτό το πεδίο, έφερε τη νέα γενιά του δημοφιλούς της AllSeasonContact.

Η εξέλιξη στα ελαστικά τεσσάρων εποχών: Οδηγούμε στην Αυστρία τα Continental AllSeasonContact 2
AP IMAGES


Τα βήματα εξέλιξης στη χημεία και στο σχεδιασμό των ελαστικών επιπλέον προσφέρουν και το όφελος της μείωσης της αντίστασης κύλισης και συνεπώς και της κατανάλωσης, που σημαίνει ότι τα AllSeasonContact 2 έχουν και την έγκριση «EV ready» για αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα, πέραν των θερμικών και υβριδικών με κάθε τύπο αμαξώματος.

Η Continental προτείνει τα ελαστικά τεσσάρων εποχών για χρήση σε χώρες με ηπιότερο κλίμα, όπως η δική μας, όμως η νέα γενιά των ελαστικών παντός καιρού διαθέτει το περίφημο σήμα με τη χιονονιφάδα και τις τρεις βουνοκορφές σημαίνει ότι ενδείκνυνται και για χρήση σε χειμερινές συνθήκες, αν κατοικείτε σε ορεινές περιοχές όπως της Πίνδου ή της Βόρειας Ελλάδας.

Η εξέλιξη στα ελαστικά τεσσάρων εποχών: Οδηγούμε στην Αυστρία τα Continental AllSeasonContact 2
AP IMAGES


Τα AllSeasonContact 2 αποτελούν το διάδοχο της πρώτης γενιάς των δημοφιλών και βραβευμένων ελαστικών παντός καιρού της εταιρείας του Αννόβερου. Ο σχεδιασμός και τα υλικά τους προέκυψαν από χρόνια ερευνών, ενώ εξελίχθηκαν για τη βέλτιστη ασφάλεια, αποδοτικότητα και οδηγική ευχαρίστηση.

Στη νέα τους γενιά έγιναν πιο αποδοτικά για 15% μεγαλύτερη χιλιομετρική απόσταση, ενώ η αντίσταση κύλισης μειώθηκε κατά 6% χωρίς συμβιβασμούς στην ασφάλεια. Ως αποτέλεσμα, προσφέρουν -σε σχέση με την πρώτη γενιά- καλύτερο έλεγχο στο στεγνό και μικρότερες αποστάσεις φρεναρίσματος τόσο σε στεγνή όσο και σε βρεγμένη άσφαλτο.

Η εξέλιξη στα ελαστικά τεσσάρων εποχών: Οδηγούμε στην Αυστρία τα Continental AllSeasonContact 2
AP IMAGES


Η βελτίωση αυτή επετεύχθη χάρη στην τεχνολογική εξέλιξη και σε καινοτομίες που αφορούν στη δομή του ελαστικού, στο σχέδιο του πέλματος και στα νέα υλικά κατασκευής του. Τα τελευταία επιτυγχάνουν τον περιορισμό της ενεργειακής απώλειας, που αποφέρει χαμηλότερη αντίσταση κύλισης. Αυτή, όπως και ο έλεγχος της υδρολίσθησης και η πρόσφυση σε χιονισμένες συνθήκες, είναι ανάλογες με του προγόνου του.

Σχεδιάζοντας το AllSeasonContact 2, η ομάδα εξέλιξής τους επέλεξε το μοτίβο σχήματος «V» για το πέλμα. Αυτό επιτρέπει τη βέλτιστη απομάκρυνση του νερού και τη διατήρηση μεγαλύτερης επιφάνειας του ελαστικού σε επαφή με το έδαφος: τα πολλαπλά κανάλια του νερού που οδηγούν προς τα πλευρικά τοιχώματα του ελαστικού διευκολύνουν την αποστράγγιση της επιφάνειας επαφής.

Η εξέλιξη στα ελαστικά τεσσάρων εποχών: Οδηγούμε στην Αυστρία τα Continental AllSeasonContact 2
AP IMAGES


Στο μεταξύ, τα σχήματος «C» τμήματα του ελαστικού στο κέντρο του μοτίβου «V» αλληλοϋποστηρίζονται για να περιορίζουν την παραμόρφωση υπό πίεση και να διασφαλίζουν την πρόσφυση σε όλη τη διάρκεια της ζωής του ελαστικού.

Όσο για τα υλικά, οι χημικοί επιστήμονες της Continental εξέλιξαν έναν συνδυασμό τεχνολογιών που ονομάζουν «Chili». Περιλαμβάνουν νέους πλαστικοποιητές που εξασφαλίζουν βελτιωμένη διαχείριση των πιέσεων που δέχεται το ελαστικό -σε όλες τις καιρικές συνθήκες- και συνεπώς καλύτερη επαφή του ελαστικού με το έδαφος με ανάλογα οφέλη στην πρόσφυση και την ακρίβεια στις εντολές του τιμονιού.

Η εξέλιξη στα ελαστικά τεσσάρων εποχών: Οδηγούμε στην Αυστρία τα Continental AllSeasonContact 2
AP IMAGES


Η νέα σύνθεση πολυμερών επίσης συμβάλλει στην πρόσφυση και στον περιορισμό των αποστάσεων φρεναρίσματος, ακόμα και σε υψηλής θερμοκρασίας άσφαλτο κάτω από τον καλοκαιρινό ήλιο. Τέλος, η νέα σύσταση των ελαστικών περιορίζει και την αντίσταση στην κύλιση με τα ανάλογα οφέλη στην οικονομία καυσίμου ή ηλεκτρικής ενέργειας, και σταθερότητα στην απόδοση ανεξαρτήτου θερμοκρασίας.

Στη διάρκεια της παρουσίασής τους, στο κέντρο εξέλιξης της Continental σε ένα παραδείσιο ορεινό και δασικό σκηνικό στο Σααλφέντεν της Αυστρίας, αποκτήσαμε αρχικά την οδηγική εμπειρία των Continental AllSeason Contact 2 στην πίστα οδηγώντας τα Toyota GR Yaris και Hyundai i20 N.

Η εξέλιξη στα ελαστικά τεσσάρων εποχών: Οδηγούμε στην Αυστρία τα Continental AllSeasonContact 2
AP IMAGES


Οι τεχνικοί της γερμανικής εταιρείας είχαν ανοίξει το σύστημα ροής νερού -που, παρεμπιπτόντως, ανακυκλώνεται παρότι το νερό δεν λείπει στην καρδιά των Άλπεων- σε κρίσιμα σημεία της πίστας, όπως στα σικέιν, στα φρένα της ευθείας και στη φουρκέτα. Σκοπός ήταν η διαπίστωση της συμπεριφοράς του ελαστικού στις εναλλαγές πρόσφυσης (και καιρού), και ήταν αρκετά εντυπωσιακή.

Αντίστοιχη ήταν και η στιβαρότητα με την οποία τα AllSeason Contact 2 ανταποκρινόταν στην όλο και αυξανόμενες δυνάμεις στις στεγνές στροφές της πίστας. Παρότι δεν είναι ένα ελαστικό σχεδιασμένο για σπορ οδήγηση στην πίστα, η πρόσφυσή του το καθιστά αξιόλογο και σε αυτό το έργο, με προοδευτική και ασφαλή απόδοση σε όλες τις φάσεις της στροφής.

Η εξέλιξη στα ελαστικά τεσσάρων εποχών: Οδηγούμε στην Αυστρία τα Continental AllSeasonContact 2
AP IMAGES


Η επόμενη εμπειρία -με ένα Volkswagen Golf GTI- είχε να κάνει με το επαναλαμβανόμενο φρενάρισμα στο βρεγμένο, που είναι το πεδίο δράσης των συγκεκριμένων ελαστικών. Η απόδοση ήταν κάθε φορά εξαιρετική, ενώ από την αντιπαράθεση στις ίδιες συνθήκες με ένα φτηνό ελαστικό τεσσάρων εποχών προέκυψε ευρεία διαφορά (της τάξης του 25%) στην απόσταση φρεναρίσματος.

Όλα αυτά τα χαρακτηριστικά, και μαζί ο περιορισμός του θορύβου κύλισης, πιστοποιήθηκαν και στους τιρολέζικους δημόσιους δρόμους με τα ηλεκτρικά Nissan Ariya και Mercedes-Benz EQS.

Η εξέλιξη στα ελαστικά τεσσάρων εποχών: Οδηγούμε στην Αυστρία τα Continental AllSeasonContact 2
AP IMAGES


Το AllSeasonContact 2, λοιπόν, αποτελεί τη μετεξέλιξη όσων έμαθε η Continental με τον πρόγονό του, και το πεδίο εφαρμογής όλων των νέων τεχνολογιών που εξέλιξε σε όλο αυτό το διάστημα. Όμως, με δεδομένο ότι από το 2016 η ζήτηση για ελαστικά τεσσάρων εποχών υπερδιπλασιάστηκε, και αναμένεται να αυξηθεί περαιτέρω, καθίσταται εφικτό να γίνουν αυτά τα ελαστικά πιο προσιτά.

Η εξέλιξη στα ελαστικά τεσσάρων εποχών: Οδηγούμε στην Αυστρία τα Continental AllSeasonContact 2
AP IMAGES


Έτσι, σύμφωνα με την Continental, η τιμή του AllSeasonContact 2 δεν θα είναι ακριβότερη σε σχέση με την πρώτη γενιά, προσφέροντας έτσι τα οφέλη της τεχνολογίας αιχμής για την ασφάλεια, την πρόσφυση και τη μείωση της κατανάλωσης σε περιοχές που βιώνουν χωρίς μεγάλες εξάρσεις τις τέσσερις εποχές του χρόνου.

Η εξέλιξη στα ελαστικά τεσσάρων εποχών: Οδηγούμε στην Αυστρία τα Continental AllSeasonContact 2


Θα διατίθεται στην ευρωπαϊκή αγορά από το προσεχές Φθινόπωρο, σε 99 διαφορετικούς κωδικούς διαστάσεων και για ζάντες 15 μέχρι και 21 ιντσών, για θερμικά ή υβριδικά ή ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

TAGS ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ