ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Η γαλλική κομψότητα αποκαλύπτεται στο νέο DS 4

Το DS4
Το DS4 STUDIO GOICO 2021

Μετά τα DS 7 CROSSBACK, DS 3 CROSSBACK και DS 9, το DS 4 είναι το τέταρτο μοντέλο της γκάμας και εισάγει μια νέα γενιά avant-garde σχεδίασης.

Την DS τη γνωρίσαμε ως μια μάρκα του ομίλου PSA (Peugeot, Citroen, DS, Opel) που προέκυψε πριν λίγα χρόνια, χρησιμοποιώντας ένα όνομα με βαριά ιστορία, από μοντέλα Citroen που άφησαν το δικό τους στίγμα.

Ωστόσο, αυτή η μάρκα ήρθε για να δώσει έναν διαφορετικό τόνο στον γαλλικό όμιλο, με μοντέλα εκλεπτυσμένα, με ξεχωριστό χαρακτήρα, με πολυτελή χαρακτηριστικά. Και το αποτέλεσμα τη δικαιώνει, καθώς η μάρκα αποδείχθηκε κερδοφόρα, εμφανίζοντας και τάση προς την ηλεκτροκίνηση.

Το νέο της δημιούργημα είναι το DS 4, που μόλις αποκαλύφθηκε. Πρόκειται για ένα πεντάθυρο, μικρομεσαίο hatchback μοντέλο, βασισμένο στην πλέον αξιόπιστη και εξελιγμένη πλατφόρμα EMP2.

Στα 4,4 μ. μήκος, 1,83 μ. πλάτος και 1,47 μ. ύψος, εντάσσεται στα μεγαλύτερα μοντέλα της κατηγορίας του, κάτι που του προσδίδει ένα ανάλογο παράστημα στο δρόμο, έχοντας και μεγάλους τροχούς 72 εκ., σε ζάντες έως 20 ίντσες.

Το εσωτερικό DS4
Το εσωτερικό DS4 DS4

Μπροστά, η εντυπωσιακή πολυγωνική μάσκα είναι σήμα κατατεθέν, ενώ οι πολύ λεπτοί προβολείς διαθέτουν το σύστημα DS MATRIX LED VISION που συνδυάζει matrix και κατευθυντικό φωτισμό. Συμπληρώνονται με φώτα ημέρας σε στυλ μπούμεραγκ, που αποτελούνται από δύο γραμμές LED και στις δύο πλευρές (98 LED συνολικά).

Το πίσω μέρος αποπνέει έναν απίστευτο δυναμισμό. Η οροφή φτάνει πολύ χαμηλά σε ένα απότομα κεκλιμένο πίσω παράθυρο με εκτύπωση σμάλτου. Τα πίσω φτερά προσδίδουν μυώδη εμφάνιση με καμπύλες και αιχμηρές άκρες, ενώ η φωτεινή υπογραφή του πίσω μέρους με το εφέ του ανάγλυφου με laser, είναι νέας γενιάς και αποτελεί εντυπωσιακή καινοτομία.

Πέρα από την απλή έκδοση του DS 4, θα λανσαριστεί και η λίγο υπερ-υψωμένη έκδοση DS 4 CROSS, που αποτελεί την Crossover εκδοχή του μοντέλου, με διαφορετική προσέγγιση στη σχεδίαση του κάτω μέρους του προφυλακτήρα που τονίζεται από ειδική επεξεργασία του πλαστικού για προστασία και το μαύρο ματ χρώμα. Τα γυαλιστερά μαύρα πάνω μέρη στα πλαϊνά πλαίσια παραθύρων, η γυαλιστερή μαύρη μάσκα, οι εξαιρετικά καλαίσθητοι αλουμινένιοι τροχοί, οι μπάρες οροφής και η οροφή με το ίδιο χρώμα, είναι λεπτομέρειες που συμπληρώνουν ένα εντυπωσιακό σύνολο.

Το DS 4 CROSS διαθέτει Advanced Traction Control για βελτιωμένη πρόσφυση με λειτουργία για κίνηση σε σαθρό έδαφος, σε χιόνι και λάσπη, καθώς και Hill Assist Descent Control για αποτελεσματικό έλεγχο του αυτοκινήτου κατά την κίνησή του σε έντονη κατωφέρεια.

Εξάλλου, θα λανσαριστεί και η έκδοση DS 4 PERFORMANCE LINE που έχει εξωτερικές λεπτομέρειες σε μαύρο χρώμα με μαύρο πακέτο (DS WINGS, λωρίδα μεταξύ των πίσω φώτων, γρίλια και πλαϊνά προστατευτικά) και ιδιαίτερης σχεδίασης τροχούς σε μαύρο φινίρισμα ελαφρού κράματος. Αντίστοιχα ξεχωριστό, είναι και το εσωτερικό της έκδοσης.

Στην καμπίνα, ξεχειλίζει η κομψότητα, με ψηφιακό περιεχόμενο και υψηλή εργονομία.

Οι διακόπτες απουσιάζουν και υπάρχουν πλήκτρα αφής, για τον κλιματισμό, τα ηλεκτρικά παράθυρα, την οθόνη αφής 5 ιντσών και το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων, που βρίσκεται στην κεντρική κονσόλα.

Το εσωτερικό του DS 4 έχει σχεδιαστεί με δύο ζώνες και με διχρωμία στους διακόπτες.

Το εσωτερικό του DS4
Το εσωτερικό του DS4 STUDIO GOICO 2021

Ανάλογα την έκδοση, τα υλικά της καμπίνας, «παντρεύονται» με δέρμα και Alcantara, ανθρακόνημα, ξύλο και πλαστικό.

Ιδιαίτερη προσοχή έχει δοθεί στο σχήμα των καθισμάτων, αλλά και της επένδυσής τους. Η ιδέα είναι εμπνευσμένη από το κέλυφος, δημιουργώντας μια νέα ζώνη άνεσης που αποτελείται από ένα μόνο μέρος, καμπύλο και ενιαίο.

Το DS 4 θα είναι διαθέσιμο με Plug-in υβριδική τεχνολογία, με δυνατότητα κίνησης με μηδενικούς ρύπους στην αμιγώς ηλεκτρική λειτουργία για περισσότερα από 50 χιλιόμετρα.

Ένας υπερτροφοδοτούμενος τετρακύλινδρος κινητήρας 180 ίππων συνδυάζεται με ηλεκτρικό κινητήρα 110 ίππων και το κιβώτιο ταχυτήτων e-EAT8, για συνδυαστική απόδοση ισχύος 225 ίππων. Τροφοδοτείται από μια πιο αποδοτική μπαταρία με νέες, πιο συμπαγείς και μεγαλύτερες σε χωρητικότητα κυψέλες που βρίσκονται πίσω από τη ζώνη παραμόρφωσης σε περίπτωση ατυχήματος.

Οι εκδόσεις PureTech 130, 180 και 225 ίππων, καθώς και μια έκδοση 130 ίππων Diesel BlueHDi θα προσφέρονται ταυτόχρονα. Όλα αυτά τα μοντέλα θα είναι διαθέσιμα μόνο με το 8τάχυτο αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων.

Για τις λύσεις συνδεσιμότητας, με την ονομασία DS EXTENDED HEAD-UP DISPLAY, η πρωτοποριακή οπτική εμπειρία είναι το πρώτο βήμα προς την επαυξημένη πραγματικότητα. Ετσι, ζωτικές πληροφορίες που αφορούν στην οδήγηση, προβάλλονται τέσσερα μέτρα μπροστά από το παρμπρίζ, όπως η ταχύτητα, τα βοηθητικά προγράμματα οδήγησης, η πλοήγηση, τα προειδοποιητικά μηνύματα ή ακόμη και ο τίτλος της μουσικής που παίζει στο ηχοσύστημα ή η κλήση που λαμβάνουν στο συνδεδεμένο smartphone.

Αυτή η βιωματική τεχνολογία αποτελεί μέρος μιας ευρύτερης φιλοσοφίας, στην καρδιά ενός πλήρως επανασχεδιασμένου συστήματος ψυχαγωγίας 10 ιντσών, του DS IRIS SYSTEM.

Το DS IRIS SYSTEM ενσωματώνει στην πραγματικότητα έναν προσωπικό βοηθό, με έλεγχο με φωνητικές εντολές και χειρονομίες, μέσω του συστήματος ελέγχου χειρονομίας DS SMART TOUCH, που βρίσκεται στην κεντρική κονσόλα.

Το DS 4 εφοδιάζεται με συστήματα ημιαυτόνομης οδήγησης DS DRIVE ASSIST 2.0. Το Cruise Control προσαρμόζει την ταχύτητα ανάλογα με τη ροή της κυκλοφορίας, με τη δυνατότητα διακοπής και επανεκκίνησης σε μποτιλιαρίσματα. Διαθέτει ημι-αυτόματη προσπέραση, ρύθμιση ταχύτητας για στροφές και συστάσεις ταχύτητας από πινακίδες.

Παράλληλα, το τιμόνι διαθέτει έναν αισθητήρα που αντιλαμβάνεται ότι ο οδηγός έχει πάντα τα χέρια στο τιμόνι.

Επίσης, τα νέα «Radar Corners» επιτρέπουν λειτουργίες, όπως παρακολούθηση τυφλού σημείου μεγάλων αποστάσεων (με εμβέλεια 75μ.) και προειδοποίηση για κινητικότητα στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου, με στόχο την αποφυγή σύγκρουσης με πλήρη έλεγχο του «τυφλού σημείου».

To DS4
To DS4 STUDIO GOICO 2021

Το DS 4 εφοδιάζεται με ελεγχόμενη απόσβεση της ανάρτησης DS ACTIVE SCAN SUSPENSION, μοναδική στην κατηγορία με τη χρήση κάμερας που βρίσκεται στην κορυφή του παρμπρίζ και σκανάρει την επιφάνεια του οδοστρώματος. Στη συνέχεια μεταδίδει τα δεδομένα σε πραγματικό χρόνο στην κεντρική μονάδα ελέγχου, από την οποία με τη χρήση τεσσάρων αισθητήρων θέσης και τριών επιτάχυνσης, το σύστημα ελέγχει ανεξάρτητα κάθε τροχό. Χρησιμοποιώντας τις πληροφορίες που λαμβάνει, κάνει την ανάρτηση πιο σκληρή ή πιο μαλακή ανάλογα με το τι απαιτείται. Το αποτέλεσμα είναι αυξημένη άνεση ανεξάρτητα από την κατάσταση του δρόμου.

Εξίσου σημαντικό, είναι και το DS NIGHT VISION, που εντοπίζει τους πεζούς και τα ζώα έως 200 μέτρα μακριά τη νύχτα και σε συνθήκες χαμηλού φωτισμού. Ο οδηγός βλέπει τους κινδύνους του δρόμου στον ψηφιακό πίνακα των οργάνων (και ως προειδοποιήσεις στην οθόνη DS EXTENDED HEAD-UP) κάτι που του επιτρέπει να αντιδράσει εγκαίρως.

Το DS 4 είναι κατασκευασμένο από 95% επαναχρησιμοποιήσιμα υλικά και 85% ανακυκλώσιμα μέρη. Το 30% του βάρους του προέρχεται από ανανεώσιμα ή ανακυκλωμένα υλικά, χωρισμένα μεταξύ μετάλλων και πολυμερών. Το ταμπλό είναι κατασκευασμένο από ειδικά επεξεργασμένα υλικά σε ποσοστό 20% των επιφανειών, στα μέρη του που δεν είναι ορατά. Μεταξύ των ανακυκλωμένων υλικών, ίνες πολυπροπυλενίου, πολυεστέρα και ελαστομερούς, χρησιμοποιούνται κάτω από το πλαίσιο ως διαφράγματα, για μείωση του θορύβου ή ως σημεία στήριξης.

Το DS 4 θα κυκλοφορήσει στην Ελλάδα το τελευταίο τρίμηνο του 2021.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ