Η ιταλική φαντασία ξεπέρασε τον εαυτό της στο νέο ηλεκτρικό 500
Δύο εκδόσεις μπαταρίας και ισχύος, τρίθυρη έκδοση με αντίθετα ανοιγόμενες πόρτες, δύο αμαξώματα hatchback και cabrio, τέσσερα επίπεδα εξοπλισμού.
Τελικά, το γεγονός ότι η Fiat παρουσίαζε σταδιακά τα χαρακτηριστικά του νέου της ηλεκτρικού 500, άξιζε τον κόπο.
Αφού πρώτα αποκάλυψε την cabrio έκδοση και μετά τη hatchback, και μάλιστα σε μια ιδιαίτερη έκδοση εξοπλισμού «la prima», ήρθε σήμερα το πλέον εντυπωσιακό γεγονός, η αποκάλυψη της ιδιαίτερης έκδοσης 3+1, κι αυτή με τον πλούσιο εξοπλισμό «la Prima», καθώς και όλων των στοιχείων που χαρακτηρίζουν το μικρό, ιταλικό, ηλεκτρικό μοντέλο.
Ειδικά η έκδοση 3+1, παραπέμπει στο πρώτο 500 του 1957, το οποίο είχε τις πόρτες να ανοίγουν ανάποδα από τις σημερινές: προς τα πίσω. Οι μηχανικοί, ναι μεν κράτησαν τις δύο συμβατικές πόρτες, οδηγού και συνοδηγού, ωστόσο στην πλευρά του συνοδηγού έβαλαν μια μικρή πόρτα να ανοίγει αντίθετα, προς τα πίσω δηλαδή, με τη μεσαία κολόνα να απουσιάζει και να είναι ουσιαστικά ενσωματωμένη στην μικρή πόρτα. Από την πλευρά του οδηγού, υπάρχει κανονικά μεσαία κολόνα, εμφανής.
Η ύπαρξης της τρίτης πόρτας, εξυπηρετεί στην καλύτερη επιβίβαση, αλλά και στην τοποθέτηση παιδικού καθίσματος, ενώ για να ανοίξει, πρέπει πρώτα να ανοίξει η πόρτα του συνοδηγού. Αυτή η έκδοση 3+1 θα λανσαριστεί και στα δύο αμαξώματα, τα οποία είναι κλασικά 2θυρα.
Το νέο ηλεκτρικό 500 3+1 «la Prima» ξεχωρίζει χάρη στα φωτιστικά σώματα τεχνολογίας full LED, τους δίχρωμους τροχούς των 17 ιντσών και τις νίκελ λεπτομέρειες στο αμάξωμα. Τα καθίσματα, το ταμπλό και το τιμόνι έχουν επένδυση από οικολογικό δέρμα, ενώ πλήρης είναι ο εξοπλισμός άνεσης και ασφάλειας που περιλαμβάνει τα πιο προηγμένα συστήματα υποβοήθησης της οδήγησης (ADAS), όπως: Ενεργό σύστημα Cruise Control (iACC) με λειτουργία διατήρησης κίνησης στη λωρίδα κυκλοφορίας, Σύστημα αναγνώρισης πινακίδων κυκλοφορίας, Σύστημα αυτόνομου φρεναρίσματος με αναγνώριση πεζών και ποδηλάτων, Σύστημα πρότασης ιδανικής ταχύτητας, Σύστημα ελέγχου κίνησης στη λωρίδα κυκλοφορίας, Πίσω κάμερα υψηλής ευκρίνειας με δυναμικές γραμμές κίνησης, Σύστημα υποβοήθησης στάθμευσης 360° και σύστημα επόπτευσης τυφλών σημείων, Αυτόματα φώτα και καθαριστήρες, Σύστημα κλήσης έκτακτης ανάγκης και Ηλεκτρικό χειρόφρενο.
Τα παραπάνω στοιχεία προσφέρουν –για πρώτη φορά σε αυτοκίνητο πόλης- δυνατότητα αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 2. Παράλληλα η έκδοση εφοδιάζεται με αυτόματο σύστημα κλιματισμού, σύστημα ταχυφόρτισης 85 kW και καλώδιο Mode 3 των 11 kW για φόρτιση στο σπίτι ή σε δημόσιο δίκτυο. Σε επίπεδο συνδεσιμότητας, το νέο σύστημα πολυμέσων UConnect 5 περιλαμβάνει: οθόνη 7" TFT στο ταμπλό, οθόνη αφής 10.25" με σύστημα πλοήγησης, ψηφιακό ραδιόφωνο, ασύρματη σύνδεση mirroring με CarPlay / Android Auto, ασύρματη φόρτιση και το Uconnect Box (σύστημα τηλεματικών υπηρεσιών).
Επίσης, το ενδιαφέρον είναι ότι λανσάρεται με δύο εκδόσεις μπαταρίας, μια χωρητικότητας 23,8 kWh, που χαρίζει αυτονομία 180 χλμ. (240 χλμ. μέσα στην πόλη) και μια χωρητικότητας 42 kWh, που δίνει αυτονομία 320 χλμ. (460 χλμ. μέσα στην πόλη). Οι μπαταρίες αυτές, συνοδεύονται, αντίστοιχα, από ηλεκτροκινητήρα 70 kW (95 ίππων) που προσφέρει άμεση επιτάχυνση 9,5 δευτ. στα 0-100 χλμ./ώρα (η τελική ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 135 χλμ./ώρα), η πρώτη και η δεύτερη με ηλεκτροκινητήρα 87 kW (118 ίππων), με 9 δευτ. επιτάχυνση και 150 χλμ./ώρα, τελική ταχύτητα με ηλεκτρονικό περιοριστή.
Προφανώς, η μικρή μπαταρία είναι για όσους κινούνται συνήθως μέσα στην πόλη και δεν κάνουν πάνω από 50 χλμ. ημερησίως, ενώ η δεύτερη μπαταρία είναι για αυτούς που φεύγουν και εκτός πόλης.
Η μικρή μπαταρία, με τον λιγότερο ισχυρό κινητήρα, προσφέρονται στη βασική έκδοση εξοπλισμού ACTION, η οποία μάλλον θα προτιμηθεί από νεαρούς σε ηλικία, αγοραστές ή για car-sharing, έχοντας πολύ καλό εξοπλισμό και όλα τα προηγμένα συστήματα υποβοήθησης της οδήγησης.
Η έκδοση αυτή, εφοδιάζεται με ένα ταχυφορτιστή 85 kW που επιτρέπει τη φόρτιση της άδειας μπαταρίας στο 80% σε μόλις 35 λεπτά, ενώ η φόρτιση που εξασφαλίζει αυτονομία 50 χλμ. διαρκεί μόλις 5 λεπτά.
Η δεύτερη μπαταρία, με τον ισχυρότερο κινητήρα, θα προσφέρονται σε δύο πιο πλήρεις σε εξοπλισμό, εκδόσεις PASSION και ICON, με περισσότερα στοιχεία συνδεσιμότητας κ.λ.π.
Η έκδοση PASSION, εφοδιάζεται με ταχυφορτιστή 50 kW που επιτρέπει την πολύ γρήγορη φόρτιση της μπαταρίας. Για παράδειγμα για την ημερήσια χρήση των 50 χλμ. απαιτούνται λιγότερο από 10 λεπτά φόρτισης. Το σύστημα επιτρέπει τη φόρτιση σε οικιακό δίκτυο με καλώδιο Mode 2 (3 kW), τη φόρτιση σε δημόσιο φορτιστή (συνεχούς ή εναλλασσόμενου ρεύματος), μέσω καλωδίου 11 kW Mode 3 ή μέσω του easyWallbox της Mopar.
Ολη η γκάμα του νέου ηλεκτρικού 500, είναι εφοδιασμένη με τον επιλογέα e-Mode που δίνει τη δυνατότητα τριών διαφορετικών προγραμμάτων οδήγησης, Normal, Range και Sherpa, ανάλογα με τις προτιμήσεις του οδηγού.
Στο πρόγραμμα «Normal», η υψηλή απόδοση και η άμεσα διαθέσιμη ροπή των 220Nm, προσφέρουν εξαιρετικές επιδόσεις, ειδικά όσον αφορά στην επιτάχυνση.
Στο πρόγραμμα «Range», το 500 κινείται με τη λειτουργία «one-pedal», δηλαδή χρησιμοποιώντας μόνο το πεντάλ του γκαζιού, το οποίο όταν το αφήνεις, φρενάρει και μέγιστη ανάκτηση ενέργειας μέχρι το αυτοκίνητο να σταματήσει τελείως.
Όταν η διαθέσιμη ενέργεια είναι σε πολύ χαμηλά επίπεδα, το πρόγραμμα «Sherpa», δίνει τη δυνατότητα για μέγιστη αυτονομία, ώστε το αυτοκίνητο να φτάσει στον τελικό προορισμό ή τον πλησιέστερο σταθμό φόρτισης.
Η δε έκδοση ICON, ενώ εφοδιάζεται με ταχυφορτιστή 85 kW.
Η 5η γενιά του συστήματος πολυμέσων UConnect της FCA είναι διαθέσιμο με οθόνη 7” στην έκδοση PASSION και με οθόνη 10.25” στην έκδοση ICON. Ο χρήστης έχει απόλυτη ελευθερία στην παραμετροποίηση των λειτουργιών του, ενώ εκτός των άλλων υποστηρίζεται και η λειτουργία Wi-Fi hotspot για έως 8 συσκευές, μια λύση συνδεσιμότητας που συνήθως συναντάται μόνο σε μεγαλύτερες κατηγορίες οχημάτων.
Επίσης, βάσει ευρωπαϊκής οδηγίας, για λόγους ασφάλειας των διερχόμενων πεζών ή ποδηλατών που δεν ακούνε να έρχεται ένα αθόρυβο ηλεκτρικό αυτοκίνητο, φέρει το σύστημα ηχητικής προειδοποίησης των ηλεκτρικών αυτοκινήτων (AVAS), που εκπέμπει ήχο σε ταχύτητες έως 20 χλμ./ώρα. Ωστόσο, οι Ιταλοί, έβαλαν ήχο που βασίζεται στη διάσημη μελωδία του Nino Rota, για την ταινία Amarcord.
Στο Ελλάδα το νέο ηλεκτρικό Fiat 500, αναμένεται έως τον Δεκέμβριο του 2020, στις 2θυρες εκδόσεις και λίγο αργότερα θα προστεθεί η 3+1.