Η νέα Ford Mustang με 5λιτρο V8 έρχεται Ελλάδα και είναι πειρασμός με βάση την τιμή της
Η νέα Ford Mustang προσφέρεται στις εκδόσεις coupe και convertible με πιο αιχμηρή σχεδίαση που αντλεί έμπνευση από την ιστορία του μοντέλου, ενώ διαθέτει επαναστατική ψηφιακή εμπειρία και βελτιωμένες επιδόσεις και ικανότητες σε περιβάλλον πίστας.
Η νέα Ford Mustang έρχεται να εγκαινιάσει το νεότερο κεφάλαιο στην ιστορία ενός πραγματικού «performance icon» και του κορυφαίου σε πωλήσεις σπορ αυτοκινήτου σε ολόκληρο τον κόσμο εισάγοντας ένα πρωτοποριακό ψηφιακό cockpit, έναν προηγμένο, νέο V8 κινητήρα και ένα φρέσκο, πιο αιχμηρό ντιζάιν για να προσελκύσει μια νέα γενιά οπαδών της Mustang.
Το 2024 η Ford Mustang γιορτάζει 60 χρόνια συνεχούς παραγωγής. Στο διάστημα αυτό έχουν πωληθεί περισσότερα από 10 εκατομμύρια αντίτυπα, με την Mustang να έχει κάνει χιλιάδες εμφανίσεις στον κινηματογράφο, την τηλεόραση, τη μουσική σκηνή και τα βιντεοπαιχνίδια. Την ίδια στιγμή έχει γίνει το πιο δημοφιλές όχημα στον κόσμο στο Facebook.
Η νέα Ford Mustang έρχεται να απογειώσει τις θρυλικές επιδόσεις του μοντέλου σε νέα επίπεδα διαθέτοντας αναβαθμισμένο hardware, λογισμικό και ρυθμίσεις, καθώς και έναν νέο V8 κινητήρα 5,0 λίτρων τέταρτης γενιάς που αποδίδει ισχύ 446 ίππων και ροπή 540 Nm. Ο κινητήρας της Mustang GT είναι εφοδιασμένος με νέο σύστημα εισαγωγής με διπλή εισαγωγή αέρα και δύο πεταλούδες γκαζιού.
Όλα τα παραπάνω έχουν ως στόχο την ελαχιστοποίηση των απωλειών στην εισαγωγή και την επίτευξη υψηλότερου ρυθμού ροής αέρα για καλύτερη απόδοση. Σε χαμηλούς ρυθμούς περιστροφής ανοίγει μία μόνο πεταλούδα γκαζιού για λόγους αποδοτικότητας, ενώ η δεύτερη ανοίγει συγχρονισμένα στις υψηλότερες στροφές για μεγιστοποίηση της αποδιδόμενης ισχύος.
Ο άμεσος και έμμεσος ψεκασμός υψηλής και χαμηλής πίεσης συνεργάζονται αρμονικά για την παροχή, αντίστοιχα, αυξημένης ροπής και ισχύος στις χαμηλές και υψηλές στροφές. Ο τέταρτης γενιάς V8 κινητήρας των 5,0 λίτρων διαθέτει επίσης στροφαλοφόρο άξονα από σφυρήλατο χάλυβα με επίστρωση πολυμερούς για μειωμένη τριβή και αυξημένη αντοχή αλλά και μπιέλες που ειδικής επεξεργασίας στην κατασκευή τους για αξιόπιστη λειτουργία στις υψηλές στροφές.
Οι νέοι εκκεντροφόροι εισαγωγής και εξαγωγής ελέγχουν τις βαλβίδες μεγάλης διαμέτρου, ενώ το σύστημα μεταβλητού χρονισμού των εκκεντροφόρων Ti-VCT εξασφαλίζει ιδανική κατανομή της ισχύος σε όλο το εύρος περιστροφής του κινητήρα. Έως και έξι προφίλ οδήγησης είναι διαθέσιμα βελτιστοποιώντας την απόδοση της νέας Ford Mustang σε διάφορα σενάρια οδήγησης.
Τα Drive Modes που διατίθενται είναι τα Normal, Sport, Slippery, Drag και Track, 4 ενώ μια ρύθμιση που μπορεί να εξατομικευτεί επιτρέπει στον οδηγό να «συντονίσει» την Mustang του σύμφωνα με τις προσωπικές του προτιμήσεις. Με την επιλογή κάθε Drive Mode, τα υψηλής πιστότητας και ποιότητας γραφικά στον ψηφιακό πίνακα οργάνων προσαρμόζονται ανάλογα στις επιμέρους λειτουργίες.
Η απόκριση του αυτοκινήτου έχει αναβαθμιστεί, χάρη στη βελτιστοποίηση της γεωμετρίας της ανάρτησης που συνεισφέρει στη μείωση των τάσεων υποστροφής. Επίσης, ο ταχύτερος λόγος υποπολλαπλασιασμού του τιμονιού βελτιώνει με τη σειρά του τη δυναμική οδήγησης της νέας Mustang στις στροφές. Το σύστημα rev-matching διατηρεί τις στροφές του κινητήρα κατά το χειροκίνητο κατέβασμα των ταχυτήτων, ώστε να διασφαλίζεται ομαλή εμπλοκή της επόμενης σχέσης.
Είναι στάνταρ στην Mustang GT και προσφέρει ακόμα μεγαλύτερη ακρίβεια και εκλεπτυσμένη αίσθηση στον οδηγό. Η Mustang GT διατίθεται με 10-τάχυτο αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων ή χειροκίνητο 6 σχέσεων. Το Performance Pack είναι στάνταρ και περιλαμβάνει ζάντες αλουμινίου 19 ιντσών, μπλοκέ διαφορικό, φρένα της Brembo και Active Valve Exhaust που εξασφαλίζει ήχους κινητήρα ανάλογα με το πρόγραμμα οδήγησης που έχει επιλεγεί.
Η προαιρετική ενεργή ανάρτηση MagneRide παρακολουθεί τις συνθήκες του δρόμου χίλιες φορές το δευτερόλεπτο και χρησιμοποιεί ένα υγρό το οποίο ελέγχεται ηλεκτρονικά για να ρυθμίζει την απόσβεση ανάλογα με τις ανάγκες. Με την οπτική απήχηση και λειτουργικότητα ενός παραδοσιακού, μηχανικού χειρόφρενου, το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο drift brake «ξεκλειδώνει» την ικανότητα drifting της πισωκίνητης Mustang.
Το Performance Electronic Parking Brake είναι σχεδιασμένο τόσο για τους αρχάριους οδηγούς που θέλουν να μάθουν και να βελτιώσουν τις ικανότητές τους στο drift, όσο και για να παρέχει στους πιο έμπειρους ένα σύστημα έτοιμο για αγώνες. Στο εσωτερικό, η Mustang έβδομης γενιάς διαθέτει ένα τεχνολογικά προηγμένο, οδηγοκεντρικό cockpit, που συνδυάζει ιδανικά την κληρονομιά της Mustang με την τεχνολογία αιχμής.
Το παραδοσιακό άνω τμήμα του ταμπλό με τα χαρακτηριστικά διπλά «φρύδια» έχει δώσει τώρα τη θέση του σε μια ρέουσα και πιο «ανοιχτή» διάταξη με επένδυση από γυαλί, προσφέροντας ένα πιο καθαρό και ελκυστικό περιβάλλον για τον οδηγό. Πίσω από το νέο τιμόνι με το επίπεδο κάτω τμήμα και την παχύτερη στεφάνη που προσφέρει καλύτερο έλεγχο, βρίσκεται ένας ψηφιακός πίνακας οργάνων 12,4 ιντσών.
Ο πίνακας μπορεί να διαμορφωθεί ώστε να απεικονίζει διαφορετικές διατάξεις ενδείξεων και νέα, προσαρμοζόμενα γραφικά, ανάλογα με το Drive Mode. Αυτός ο ψηφιακός πίνακας οργάνων ρέει απρόσκοπτα καταλήγοντας σε μια κεντρική οθόνη SYNC 4 13,2 ιντσών. Με αισθητή κλίση προς τον οδηγό, οι δύο οθόνες βρίσκονται πίσω από το ίδιο κομμάτι ενσωματωμένου γυαλιού.
Επίσης, η εργονομική τους θέση εξασφαλίζει κορυφαία ορατότητα στις πληροφορίες που παρέχουν και εύκολη πρόσβαση σε διάφορα χειριστήρια ελέγχου, τα οποία δημιουργούν σε συνδυασμό μια καθηλωτική ψηφιακή εμπειρία. Οι πλήρως προσαρμόσιμες ενδείξεις του ψηφιακού συμπλέγματος που δημιουργούν οι οθόνες, καθώς και ο εσωτερικός φωτισμός της Mustang, χαρακτηρίζονται από τα σκούρα χρώματα και τις χάλκινες αποχρώσεις τους.
Καθώς πλησιάζει το όχημα, ο φωτισμός με animation και οι μοναδικές για την Mustang ενδείξεις στις οθόνες καλωσορίζουν τον οδηγό. Συνολικά, οι ενδείξεις των οθονών και ο φωτισμός στην καμπίνα μπορούν να εξατομικευτούν, με τις πρώτες να προσαρμόζονται στο επιλεγμένο Drive Mode. Κατά την επιλογή του εξατομικευμένου προγράμματος λειτουργίας (Drive Mode), στην κεντρική οθόνη εμφανίζεται μια απεικόνιση των ρυθμίσεων του οχήματος.
Αυτό γίνεται με τη χρήση του λογισμικού Unreal Engine 3D, μια μηχανή παιχνιδιών υπολογιστή που μπορεί να δημιουργήσει γραφικές απεικονίσεις μέσω ανάλυσης και παραγωγής εικόνων σε πραγματικό χρόνο. Οι ρυθμίσεις του οχήματος μπορούν να προσαρμοστούν αλληλεπιδρώντας με την οθόνη αφής– με κίνηση swipe το αυτοκίνητο περιστρέφεται στην οθόνη για προβολή 360 μοιρών.
Για τα δερμάτινα καθίσματα, τα μαλακά σε αφή πλαστικά που βρίσκονται στον πίνακα οργάνων και τις επενδύσεις των θυρών, καθώς και για το πλήρως δερμάτινο τιμόνι της νέας Mustang έχει αναπτυχθεί ένα νέο σαγρέ μοτίβο. Η νέα Mustang επωφελείται από τις έγχρωμες διακοσμητικές ραφές στο τιμόνι και το μοναδικό διάτρητο σχέδιο της ταπετσαρίας σε όλη την κεντρική κονσόλα, το οποίο συμπληρώνεται από χρωματικά ταιριαστές, ασύμμετρες διακοσμητικές ρίγες στις ζώνες ασφαλείας.
Η αντικατάσταση και «μεταφορά» των φυσικών διακοπτών και χειριστηρίων για λειτουργίες όπως ο κλιματισμός στην οθόνη αφής απελευθέρωσε πρόσθετο χώρο στην κεντρική κονσόλα για την αποθήκευση προσωπικών αντικειμένων και την εγκατάσταση μιας επιφάνειας για την ασύρματη φόρτιση smartphone.
Οι νέες Mustang και Mustang Dark Horse διατίθενται τώρα για παραγγελία και στην Ελλάδα. Η τιμή εκκίνησης των 76.295 ευρώ για το εμβληματικό coupe της Ford με απόδοση 446 ίππων, είναι μια πολύ ελκυστική πρόταση για όποιον θέλει να ξεχωρίζει. Η ακόμα πιο εντυπωσιακή convertible, με τα ίδια τεχνικά χαρακτηριστικά αλλά με 10άρι αυτόματο κιβώτιο, ξεκινά από τα 86.324 ευρώ, ενώ για την κορυφαία σε απόδοση Dark Horse με τους 454 ίππους και το 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο, η τιμές ξεκινούν από τα 92.052 ευρώ (96.061 ευρώ με το 10άρι αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων).