Η νέα γενιά του Toyota Mirai θέτει νέα δεδομένα
Το υδρογόνο, ως εναλλακτικό καύσιμο, αποτέλεσε σημαντικό πεδίο ερευνών εδώ και τουλάχιστον 10 χρόνια.
Το γεγονός γιατί δεν προχώρησε τόπο πολύ σε εφαρμογή, οφείλεται στην δυσκολία μεταφοράς του και τη δημιουργία ενός ικανού δικτύου πρατηρίων ανεφοδιασμού.
Πάντως, σε ορισμένες χώρες και περιοχές υφίσταται (όχι στην Ελλάδα), και ως εκ τούτου οι εταιρείες, όπως η Toyota προχωρούν σε νέες εκδόσεις των υδρογονοκίνητων οχημάτων, που δεν εκπέμπουν καθόλου ρύπους, παρά μόνο υδρατμούς.
Η Toyota ήταν πρωτοπόρος στον τομέα της υδρογονοκίνησης, παρουσιάζοντας το Mirai το 2014. Τώρα, θέτει νέα δεδομένα με την προηγμένη τεχνολογία κυψελών καυσίμου με μηδενικές εκπομπές (FCEV) στο Mirai δεύτερης γενιάς.
Πρόκειται για ένα αυτοκίνητο που είναι τεχνικά πολύπλοκο, αλλά εξαιρετικά πρακτικό, με ένα εύρος οδήγησης περίπου 500 χλμ. Ηδη, από την πρώτη του κυκλοφορία, περίπου 10.000 έχουν πωληθεί, ενώ ενώ το νέο μοντέλο πρόκειται να κυκλοφορήσει στα τέλη του 2020, αρχικά στην Ιαπωνία, τη Βόρεια Αμερική και την Ευρώπη.
Η αποδοτικότητα αναμένεται να αυξηθεί κατά 30%, χάρη στη χρήση μεγαλύτερων δεξαμενών υδρογόνου. Τώρα, υπάρχουν τρεις δεξαμενές - μία μεγάλη και δύο μικρότερες - οι οποίες αυξάνουν τη χωρητικότητα καυσίμου κατά περίπου ένα κιλό υδρογόνου σε σύγκριση με το σημερινό μοντέλο.
Σχεδιαστικά, το μοντέλο έγινε πιο κομψό και αεροδυναμικό, με μεγάλους τροχούς διαμέτρου 20 ιντσών, διατηρεί το μακρύ αμάξωμα με τα 4,975 μ. μήκος και την κίνηση στους πίσω τροχούς, ενώ αλλαγές έγιναν και στην καμπίνα, όπου προστέθηκε μια κεντρική οθόνη αφής 12,3 ιντσών κεκλιμένη προς τον οδηγό…