Η νέα Lamborghini Revuelto έχει έναν V12, 3 ηλεκτροκινητήρες και 1.015 ίππους
Η Lamborghini αποκάλυψε τον αντικαταστάτη της Aventador, το πρώτο της σπορ V12 hybrid που είναι και HPEV και PHEV, και εντυπωσιάζει τόσο σε σχεδίαση όσο και σε απόδοση.
Όχι, δεν είναι αναγραμματισμός. Η Lamborghini λανσάρει το πρώτο της HPEV, που όμως είναι και PHEV (Plug-in Hybrid). Όπου, HPEV θα πει High Performance Electrified Vehicle, δηλαδή εξηλεκτρισμένο σπορ αυτοκίνητο υψηλής απόδοσης. Με απλά λόγια, η νέα Lamborghini Revuelto είναι ένα υβριδικό supercar που κινείται από έναν κινητήρα V12 6,5 λίτρων σε συνδυασμό με 3 ηλεκτροκινητήρες και αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 8 ταχυτήτων.
Η διθέσια, τετρακίνητη Revuelto έρχεται να αντικαταστήσει την Aventador.
Το υβριδικό της σύστημα αποδίδει συνδυαστικά 1.015 ίππους, επιταχύνοντας το ιταλικό μοντέλο από στάση στα 100 km/h σε μόλις 2,5’’, στα 200 km/h σε 7’’ και μέχρι την τελική της ταχύτητα που ξεπερνά τα 350 km/h.
Ο ατμοσφαιρικός V12 των 6.498 κυβικών είναι καινούριος και αποδίδει από μόνος του ισχύ 825 ίππων στις 9.250 rpm και ροπή 725 Nm στις 6.750 rpm. Είναι ο ελαφρύτερος και ισχυρότερος V12 που έχει κατασκευάσει ποτέ η Lamborghini – η οποία, μην ξεχνάμε πως έχει μακρά παράδοση στους V12, από το 1963 και την 350GT.
Οι δύο από τους τρεις ηλεκτροκινητήρες, με ισχύ 150 ίππων έκαστος, είναι τοποθετημένοι στον εμπρός άξονα και συμβάλλουν στην κίνηση της Revuelto, κινώντας από έναν τροχό ο καθένας. Εκτός από την κίνηση και την ανάκτηση ενέργειας στο φρενάρισμα, έχουν ρόλο και στην οδική συμπεριφορά ενεργώντας ως σύστημα ρύθμισης της ροπής στις στροφές (torque vectoring).
Ο τρίτος ηλεκτροκινητήρας βρίσκεται πίσω και πάνω από το κιβώτιο, έχοντας πολλαπλό ρόλο. Λειτουργεί ως μίζα, ως κινητήρας για την κίνηση του πίσω άξονα όταν το όχημα κινείται αμιγώς ηλεκτρικά, ως γεννήτρια για τη φόρτιση της μπαταρίας ιόντων λιθίου ή ως παροχή ηλεκτρικής ενέργειας στους εμπρός ηλεκτροκινητήρες μέσω της μπαταρίας.
Η τελευταία είναι μικρή, 3,8 kWh και βρίσκεται τοποθετημένη μέσα στο τούνελ μετάδοσης, στο κεντρικό τμήμα του μονοθεσίου, δίνοντας τη δυνατότητα ηλεκτρικής κίνησης για έως και 10 km. Μπορεί να φορτίσει κατά το φρενάρισμα, από τον βενζινοκινητήρα σε μόλις 6’, ή και από εξωτερική παροχή με ισχύ έως 7 kW σε μισή ώρα. Όπως είπαμε και στην αρχή, εκτός από HPEV η Revuelto είναι και PHEV (Plug-in Hybrid), με δυνατότητα δηλαδή της μπαταρίας σε φορτιστή.
Το πλαίσιο και το αμάξωμα του ιταλικού supercar είναι κατασκευασμένα από ανθρακόνημα, ενώ το αμάξωμα έχει τμήματα από αλουμίνιο (πόρτες) και θερμοπλαστικό (προφυλακτήρες). Το βάρος είναι 1.772 κιλά και το μήκος φτάνει τα 5 m σχεδόν!
Η Revuelto ξεχωρίζει για την ιδιαίτερα αιχμηρή – τυπική για σύγχρονη Lambo – σχεδίασή της και τις πόρτες που ανοίγουν προς τα επάνω. Η πίσω αεροτομή ρυθμίζεται σε τρεις θέσεις, ενώ εντύπωση κάνουν και οι τροχοί 20’’ εμπρός και 21’’ πίσω που φορούν ειδικά εξελιγμένα ελαστικά Bridgestone Potenza Sport, διάστασης 265/35 ΖR20 και 345/30 ΖR21 αντίστοιχα. Προαιρετικά θα διατίθενται μεγαλύτεροι τροχοί 21’’ εμπρός και 22’’ πίσω, καθώς και ελαστικά για αγωνιστική οδήγηση.
Τέλος, υπάρχουν κεραμικά φρένα και 13 (!) διαφορετικά προγράμματα οδήγησης.
Το εσωτερικό είναι fuul digital με τρεις οθόνες. Εκτός από τον ψηφιακό πίνακα οργάνων 12,3’’ και την οθόνη αφής 8,4’’ του συστήματος πολυμέσων, υπάρχει μία ακόμη οθόνη 9,1’’ στην δεξιά πλευρά στην οποία ο συνοδηγός μπορεί να δει όλες τις ενδείξεις που βλέπει και ο οδηγός.
Το εμπορικό λανσάρισμα της εντυπωσιακής Lamborghini Revuelto είναι προγραμματισμένο για τα τέλη του 2023.