Η Nissan φέρνει Proto... πράμα
Το μοντέλο παραγωγής πρόκειται να αντικαταστήσει το 370Ζ, και υπόσχεται δυνατές συγκινήσεις με V6 μοτέρ.
Μάλλον το πήραν τα χρόνια το 370 Ζ, το οποίο βρίσκεται στην αγορά από το 2009. Μπορεί το σπορ μοντέλο να είναι ελκυστικό ακόμα, ωστόσο οι τεχνολογικές εξελίξεις είναι τόσο ραγδαίες, που τα 11 χρόνια φαντάζουν αιώνας.
Η Nissan, μόλις αποκάλυψε στοιχεία και φωτογραφίες από το νέο της μοντέλο, σε πρωτότυπη εκδοχή με την ονομασία Z Proto, κατά τη διάρκεια μιας εικονικής εκδήλωσης, σε παγκόσμιο επίπεδο, από το Nissan Pavilion στη Yokohama.
Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής
Το γράμμα Ζ φέρνει βαριά κληρονομιά, από τα τέλη της δεκαετίας του 60, αρχές της δεκαετίας του 70, με το Datsun 240Z να είναι το πρώτο μοντέλο και να έπονται σπορ αυτοκίνητα που έκαναν μεγάλες πωλήσεις, σε διεθνές επίπεδο.
Τώρα, το Ζ Proto, διατηρεί τη vintage σιλουέτα και δανείζεται στοιχεία από τα προηγούμενα Ζ, όμως αποτελεί βασικό μοντέλο στο πλάνο μετασχηματισμού της εταιρείας, με την κωδική ονομασία Nissan NEXT, που περιλαμβάνει και έμφαση στην ηλεκτροκίνηση.
Σχεδιαστικά, το Z Proto, το οποίο φιλοτεχνήθηκε στην Ιαπωνία, λανσαρίστηκε σε ένα λαμπερό κίτρινο χρώμα πέρλας, που σε συνδυασμό με τη μαύρη οροφή, αποτίνει φόρο τιμής στο δημοφιλές χρώμα τόσο της πρώτης γενιάς 240Z, όσο και του 300ZX (Z32).
Σε διαστάσεις, είναι 4,382 μ. μήκος, 1,850 μ. πλάτος και 1,310 μ. ύψος.
Το σχήμα του ρύγχους θυμίζουν το 350Ζ του 2000 και οι κεκλιμένοι προβολείς LED σε σχήμα δακρύων υπενθυμίζουν με τρόπο αμφίσημο το αρχικό Z. Οι διαστάσεις της ορθογώνιας μάσκας είναι παρόμοιες με το τρέχον μοντέλο, με την προσθήκη οβάλ πτερυγίων στις γρίλιες, που προσφέρουν μια ανανεωμένη μοντέρνα εμφάνιση.
Επίσης, οι προβολείς LED έχουν δύο ημικύκλια που θυμίζουν το 240ZG της δεκαετίας του 70.
Ο συνειρμός με το αυθεντικό Z είναι πιο εντυπωσιακός, όταν το Z Proto φαίνεται από το πλάι. Η γραμμή οροφής ρέει από το ρύγχος προς τα πίσω, δημιουργώντας ένα διαφορετικό προφίλ από το Z πρώτης γενιάς, του οποίου το πίσω άκρο ήταν ελαφρώς χαμηλότερο από το ύψος του μπροστινού φτερού. Η μεταφορά της υπογραφής, από το πίσω κρύσταλλο στη χαμηλή θέση της πίσω ουράς, δίνει μεγαλύτερη έμφαση στο αποτέλεσμα.
Το πίσω μέρος είναι εμπνευσμένο από τα πίσω φώτα του 300ZX (Z32), που ερμηνεύονται σχεδιαστικά εκ νέου, πλήρως ανταποκρινόμενα στην σύγχρονη εποχή. Μέσα σε ένα ορθογώνιο μαύρο τμήμα που διατρέχει το πίσω μέρος και περικλείεται από τις εξωτερικές άκρες, τα πίσω φώτα LED μεταδίδουν μια έντονη λάμψη.
Η μικρές επεμβάσεις με ανθρακονήματα στα μαρσπιέ, στο μπροστινό κάτω χείλος και στο τελείωμα του πίσω προφυλακτήρα, συνδυάζονται με ζάντες αλουμινίου 19 ιντσών (ελαστικά 255.40 μπροστά, 285/35 πίσω) και διπλές εξατμίσεις.
Στην καμπίνα, όλα επικεντρώνονται στον οδηγό κι αυτό είναι εμφανές από τον πίνακα οργάνων με την ψηφιακή οθόνη 12,3 ιντσών, με όλες τις πληροφορίες να παρέχονται ξεκάθαρα στον οδηγό. Νέο και το τιμόνι, πιο βαθύ, καθώς και κίτρινες πινελιές σε ολόκληρη την καμπίνα, ενώ αίσθηση δημιουργούν και τα τρία όργανα στο πάνω μέρος του ταμπλό.
Το μοντέλο εφοδιάζεται με έναν ενισχυμένο V6 κινητήρα διπλού turbo, που συνδυάζεται με ένα εξατάχυτο μηχανικό κιβώτιο. Προς το παρόν, στη φάση της εξέλιξης που βρίσκεται, οι μηχανικοί δεν έχουν ολοκληρώσει το επίπεδο ισχύος, κάτι που ενδεχομένως αποτελέσει έκπληξη.