Η Nissan κάνει την ηλεκτροκίνηση συναρπαστική με τεχνολογίες όπως οι e-POWER, Hybrid και e-4ORCE
Για τη Nissan ο εξηλεκτρισμός μπορεί και πρέπει να έχει πολλές μορφές, έτσι ώστε να προσαρμόζεται ιδανικά σε κάθε μοντέλο και κατηγορία.
Όταν είσαι πρωτοπόρος, δεν επαναπαύεσαι στην τεχνολογία που εξελίσσεις για περισσότερο από μια δεκαετία, και την οποία οι υπόλοιποι “ανακάλυψαν” μόλις πρόσφατα. Με το πρώτο LEAF η Nissan δεν πίστεψε απλώς, αλλά εδραίωσε την ηλεκτροκίνηση και την έκανε προσιτή στο ευρύ κοινό ήδη από το 2010. Σήμερα, η Nissan έχει βάλει τον εξηλεκτρισμό στον πυρήνα του DNA της και έχει εξελίξει διάφορες τεχνολογίες κίνησης, έτσι ώστε να προσφέρει την ιδανική λύση για κάθε μοντέλο, κατηγορία και συνθήκες οδήγησης.
Από το υβριδικό QASHQAI και το JUKE HYBRID, τα ηλεκτροκίνητα και αυτοφορτιζόμενα QASHQAI και X-TRAIL e-POWER, μέχρι τα αμιγώς ηλεκτρικά LEAF και ARIYA, η γκάμα της Nissan απαρτίζεται από μοντέλα που συνδυάζουν την απόδοση με την οικονομία και την ασφάλεια με την ξεχωριστή εμπειρία οδήγησης, υιοθετώντας νέες, καινοτόμες τεχνολογίες ηλεκτροκίνησης.
NISSAN HYBRID: υβριδική οικονομία με υψηλή απόδοση
Στη γκάμα της Nissan η υβριδική τεχνολογία έχει σημαντική θέση, με δύο πολύ διαφορετικές μεταξύ τους μορφές. Το εμβληματικό QASHQAI επωφελείται από την τεχνολογία Mild Hybrid, καθιστώντας εξαιρετικά απλό το πρώτο βήμα προς την ηλεκτροκίνηση.
Το ήπι υβριδικό σύστημα λειτουργεί χωρίς καμία απολύτως ενέργεια από τον οδηγό. Φορτίζει τη μπαταρία κατά την επιβράδυνση και το ρολάρισμα του οχήματος και στη συνέχεια υποβοηθά τον ισχυρό κινητήρα 1.3 Turbo βενζίνης στις επιταχύνσεις. Το μόνο που αντιλαμβάνεται ο οδηγός είναι η καλύτερη ώθηση όταν πατά το γκάζι, την υψηλότερη απόδοση (έως 158 ίππους) και τη μειωμένη κατανάλωση καυσίμου (από 6,4 lt/100 km).
Για το JUKE η Nissan εξέλιξε ένα πολύ διαφορετικό, καινοτόμο και πολυτροπικό υβριδικό σύστημα, έτσι ώστε να προσφέρει στο νεανικό crossover σημαντικά αυξημένη δυνατότητα κίνησης με ηλεκτρική ενέργεια (έως 80% στην πόλη), υψηλή απόδοση (145 ίπποι) και μεγάλη οικονομία καυσίμου (μέση κατανάλωση μόλις 5,1 lt/100 km).
Το JUKE HYBRID διαθέτει έναν ειδικά εξελιγμένο βενζινοκινητήρα 1,6 λίτρων, έναν κύριο ηλεκτροκινητήρα που συμβάλλει σημαντικά στην κίνηση του οχήματος, ένα δεύτερο ηλεκτρικό μοτέρ/γεννήτρια που παράγει ηλεκτρική ενέργεια για τη φόρτιση της μπαταρίας ιόντων λιθίου 1,2 kWh και ένα καινοτόμο αυτόματο κιβώτιο με 4 σχέσεις για τον κινητήρα βενζίνης και ακόμη 2 για τον ηλεκτροκινητήρα.
Η εκκίνηση γίνεται πάντα ηλεκτρικά και έπειτα τα πάντα λειτουργούν αυτόματα, με γνώμονα τη μέγιστη αποδοτικότητα αναλόγως των συνθηκών οδήγησης. Ο οδηγός έχει επίσης τη δυνατότητα να επιλέξει κίνηση αποκλειστικά με τον ηλεκτροκινητήρα (EV) εφόσον το επιτρέπει η στάθμη φορτίου της μπαταρίας, αλλά και οδήγηση με ενεργοποιημένο το e-Pedal.
Σε αυτή την περίπτωση, όσο ο οδηγός αφήνει το γκάζι το όχημα επιβραδύνει ανάλογα, αυξάνοντας αφενός σημαντικά την ανάκτηση ενέργειας για τη φόρτιση της μπαταρίας, συμβάλλοντας παράλληλα σε μια ομαλή και ξεκούραστη εμπειρία οδήγησης. Φυσικά, το πεντάλ του φρένου είναι εκεί για τις περιπτώσεις που χρειάζεται πιο δυνατή επιβράδυνση, αλλά και για την ακινητοποίηση του αυτοκινήτου.
Ένα ακόμη πλεονέκτημα του JUKE HYBRID, λόγω των πολύ χαμηλών ρύπων CO2, είναι τα μηδενικά τέλη κυκλοφορίας ενώ, όπως και το QASHQAI HYBRID, μπορεί να κυκλοφορεί ελεύθερα στον Δακτύλιο καθημερινά, χωρίς κανένα περιορισμό.
NISSAN e-POWER: 100% ηλεκτρική κίνηση χωρίς φόρτιση στην πρίζα!
Τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι για πολλούς το μέλλον. Για τη Nissan όμως αποτελούν πραγματικότητα ήδη από το 2010. Η Ιαπωνική εταιρία διέκρινε ωστόσο πως, η 100% ηλεκτροκίνηση δεν είναι μόνο ζήτημα τεχνολογίας οχημάτων, αλλά και υποδομών. Και εκεί, στην ανάπτυξη ενός επαρκούς δημόσιου δικτύου φόρτισης δηλαδή, είμαστε ακόμη λίγο πίσω.
Ιδανική λύση αποτελεί το καινοτόμο σύστημα κίνησης e-POWER της Nissan. Διαθέσιμο στα νέα QASHQAI και X-TRAIL, το e-POWER προσφέρει κίνηση 100% ηλεκτρικά, χωρίς την ανάγκη φόρτισης στην πρίζα. Τα QASHQAI και X-TRAIL e-POWER κινούνται αποκλειστικά από τον ηλεκτροκινητήρα, ενώ ένας βενζινοκινητήρας 1.5 Turbo λειτουργεί με μοναδικό ρόλο να παράγει ηλεκτρική ενέργεια, είτε για την τροφοδοσία του ηλεκτροκινητήρα, είτε για τη φόρτιση της μπαταρίας των 1,8 kWh.
Με αυτό τον τρόπο ο οδηγός απολαμβάνει την ξεχωριστή εμπειρία οδήγησης ενός αμιγούς ηλεκτρικού αυτοκινήτου, με άμεση απόκριση και γραμμική, ήσυχη επιτάχυνση στο πάτημα του γκαζιού, χωρίς να έχει το άγχος της φόρτισης και της αυτονομίας.
Πέρα από εξαιρετική οικονομία καυσίμου (από μόλις 5,4 lt/100 km), το σύστημα e-POWER προσφέρει πολύ δυνατές επιδόσεις, με την μέγιστη ισχύ να φτάνει τους 190 ίππους στην περίπτωση του QASHQAI και τους 213 ίππους στο X-TRAIL με σύστημα μετάδοσης κίνησης σε όλους τους τροχούς, e-4ORCE.
NISSAN ELECTRIC: Από τους πρωτοπόρους της σύγχρονης ηλεκτροκίνησης
Το LEAF ήταν αυτό που άνοιξε το δρόμο και συνεχίζει να αποτελεί ιδανική επιλογή για εκείνον που επιθυμεί να κάνει τη μετάβαση προς την 100% ηλεκτροκίνηση. Διαθέσιμο με μπαταρία 40 kWh ή 62 kWh, το αμιγώς ηλεκτρικό LEAF απευθύνεται τόσο στον οικογενειάρχη όσο και στον επαγγελματία οδηγό ταξί που θέλει να κάνει την ηλεκτρική μετάβαση εκμεταλλευόμενος την επιδότηση έως 22.500 € του προγράμματος “Πράσινα ΤΑΞΙ”.
Την ηλεκτρική γκάμα της Nissan ήρθε πρόσφατα να εμπλουτίσει το εντυπωσιακό από κάθε άποψη Ariya. Το ηλεκτρικό coupe crossover, όχι μόνο επαναπροσδιορίζει τις δυνατότητες ενός ηλεκτρικού οχήματος, αλλά και την σχέση του οδηγού με το αυτοκίνητο.
Η αμιγώς ηλεκτρική πλατφόρμα του Ariya συνδυάζει εξαιρετική απόδοση (έως 306 ίππους), ταχύτατη φόρτιση (350 χιλιόμετρα με ταχεία φόρτιση 30 λεπτών) και μεγάλη αυτονομία (έως και 530 km), με μια προσεκτικά συντονισμένη ισορροπία μεταξύ άνεσης, πρακτικότητας και δυναμικής οδήγησης. Όλα τα παραπάνω συνδυάζονται με συναρπαστικό εξωτερικό σχεδιασμό, αλλά και με μια ιδιαίτερα premium καμπίνα όπου κυριαρχούν η άνεση, η πολυτέλεια, η ευρυχωρία και οι κορυφαίες δυνατότητες συνδεσιμότητας, αποπνέοντας την φιλοσοφία του Διαχρονικού Ιαπωνικού Φουτουρισμού.
Φυσικά, όπως και σε κάθε μοντέλο της Nissan, έμφαση δίνεται στην υποβοήθηση της οδήγησης με καινοτόμες τεχνολογίες όπως το σύστημα ημιαυτόνομης οδήγησης ProPILOT με σύνδεση Navi και ο περιμετρικός έλεγχος 360 μοιρών (Nissan Safety Shield).
NISSAN e-4ORCE: Η καινοτομία της εξηλεκτρισμένης κίνησης στους 4 τροχούς
Η Nissan προσφέρει στα ARIYA και X-TRAIL την τεχνολογία αιχμής e-4ORCE. Πρόκειται για ένα νέο, μοναδικό σύστημα κίνησης σε όλους τους τροχούς που έχει σχεδιαστεί ειδικά για ηλεκτρικά και “εξηλεκτρισμένα” οχήματα και προσφέρει ασυμβίβαστες επιδόσεις, σε όλες τις συνθήκες οδήγησης. Το μυστικό της τεχνολογίας έγκειται στην αποτελεσματική διαχείριση των ηλεκτροκινητήρων και των συστημάτων ελέγχου του πλαισίου.
Στην περίπτωση των AWD εκδόσεων του X-TRAIL, το σύστημα κίνησης αποτελείται από δύο ηλεκτροκινητήρες, ένα στον εμπρός κι ένα στον πίσω άξονα, με συνολική ισχύ 213 PS. Το σύστημα e-4ORCE εξασφαλίζει άριστη πρόσφυση, χάρη στην 10.000 φορές ταχύτερη απόκριση ροπής του πίσω άξονα (1/10000ό του δευτερολέπτου), σε σχέση με ένα μηχανικό σύστημα 4WD. Ωφελημένες είναι βέβαια και οι επιδόσεις, με το τετρακίνητο X-TRAIL e-POWER να επιταχύνει από στάση στα 100 km/h σε μόλις 7’’ !
Το αμιγώς ηλεκτρικό Ariya e-4ORCE με τους δύο ηλεκτροκινητήρες έχει συνολική ισχύ συστήματος 306 PS, ικανή για να προσφέρει συναρπαστικές επιδόσεις: επιτάχυνση 0-100 km/h σε 5,7’’.
Επίσης σημαντικό ωστόσο, όπως και στην περίπτωση του X-TRAIL, είναι πως το σύστημα μετάδοσης κίνησης σε όλους τους τροχούς e-4ΟRCE προσφέρει αυτοπεποίθηση και ευέλικτο χειρισμό στον οδηγό του, σε όλες τις συνθήκες, συμβάλλοντας σε μια μοναδική οδηγική εμπειρία.
Η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση φέρνει και πολλές νέες προκλήσεις. Τις οποίες η Nissan αντιμετωπίζει με όπλο της την καινοτομία. Καινοτομία που εκφράζεται μέσα από τεχνολογίες όπως τα υβριδικά και πλήρως ηλεκτρικά συστήματα κίνησης, αλλά και τα μοναδικά συστήματα e-POWER και e-4ORCE.