ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Η πράσινη επιλογή του σήμερα είναι η πλήρως ηλεκτρική;

Η πράσινη επιλογή του σήμερα είναι η πλήρως ηλεκτρική;
ALESSANDRO ALTAVILLA

Το Green NCAP αξιολόγησε τρία μοντέλα, το πλήρως ηλεκτρικό Fiat 500, το Honda Jazz 1.5 i-MMD Hybrid και το Peugeot 208 1.5 BlueHDi 100.

Όλα συνηγορούν στο γεγονός ότι τα πλήρως ηλεκτρικά αυτοκίνητα, είναι τα πιο "καθαρά". Ακόμα και οι τελευταίες αξιολογήσεις του οργανισμού Green NCAP, δείχνουν ότι τα ηλεκτρικά, είναι η πιο "πράσινη" επιλογή.

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα τριών μοντέλων πόλης, το νέο, αμιγώς ηλεκτρικό Fiat 500 πέτυχε 5 αστέρια, το Honda Jazz 1.5 i-MMD Hybrid έλαβε 3,5 αστέρια, ενώ το Peugeot 208 1.5 BlueHDi 100 απέσπασε 3 αστέρια.

Σε αυτόν τον γύρο δοκιμών, το εμβληματικό πεντακοσαράκι της Fiat, υπερέχει και στους τρεις πυλώνες της αξιολόγησης του Green NCAP. Χωρίς εκπομπές ρύπων (δεν έχει εξάτμιση), το πλήρες ηλεκτρικό αυτοκίνητο πήρε 10 στα 10 για τον δείκτη καθαρού αέρα (Clean Air Index). Επίσης, το ιταλικό μοντέλο πήρε πολλούς πόντους στην ενεργειακή απόδοση.

Ωστόσο, ο τυπικός φορτιστής που παρέχεται με το όχημα ήταν αργός και αναποτελεσματικός, και, μακροπρόθεσμα, ο πελάτης θα πληρώσει περισσότερα για φόρτιση στο ηλεκτρικό δίκτυο από ό,τι θα συνέβαινε με μια καλύτερη μονάδα. Στην τρέχουσα αξιολόγηση της Green NCAP, η οποία εξετάζει μόνο τις εκπομπές των εξατμίσεων, το 500 ολοκληρώνει το χατ-τρικ με μεγάλο βαθμό στον τομέα των αερίων του θερμοκηπίου (Greenhouse Gas).

Τα Honda Jazz 1.5 i-MMD Hybrid και το Peugeot 208 1.5 BlueHDi 100, που αντιπροσωπεύουν τις τελευταίες τεχνολογίες βενζίνης-ήπιας υβριδικής τεχνολογίας και πετρελαίου, και οι δύο αποδίδουν καλά, καθώς επιτυγχάνουν υψηλές βαθμολογίες για την Ενεργειακή Απόδοση και η Honda επίσης πολύ καλά για τον καθαρό αέρα.

Ο δείκτης αερίων θερμοκηπίου είναι ο ασθενέστερος από τους τρεις τομείς αξιολόγησης και για τα δύο οχήματα, αλλά η Honda και η Peugeot έχουν βαθμολογίες 3,5 και 3 αστέρων αντίστοιχα.

Σύμφωνα με το Green NCAP, είναι σαφές ότι τα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα BEV, είναι τα καθαρότερα οχήματα και βλέπουμε όλο και περισσότερους κατασκευαστές να δεσμεύονται για μια ηλεκτρική σειρά μοντέλων τα επόμενα πέντε ή δέκα χρόνια.

Αυτή η βιασύνη για ένα ηλεκτρικό μέλλον, θα φέρει μαζί της νέες προκλήσεις: θα υπάρξει πολύ μεγαλύτερη ζήτηση στο ηλεκτρικό δίκτυο και η ίδια η παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας θα πρέπει να γίνει πιο πράσινη για αυτά τα. Αυτό είναι κάτι που το Green NCAP θα λάβει σύντομα υπόψη του.

TAGS ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ