X

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων. Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία μας και των συνεργατών μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν από τη συγκατάθεσή σας ή να αρνηθείτε να δώσετε τη συγκατάθεσή σας. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αντιταχθείτε σε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις μας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο.

ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Η πρώτη αίσθηση από το νέο Toyota Yaris

Με τρεις εκδόσεις κινητήρων και εντελώς νέα εμφάνιση, το πιο επιτυχημένο μοντέλο της Toyota στην Ευρώπη, είναι εδώ.

Με βελγικές πινακίδες κυκλοφορίας, αλλά επί ελληνικού εδάφους, πήρα μια πρώτη αίσθηση από το ολοκαίνουργιο Toyota Yaris, στην 4η γενιά του.

Ο κορονοϊός, δεν επέτρεψε να μεταβώ στο Βέλγιο και να το οδηγήσω εκεί, μήνες πριν, και τώρα, ακριβώς με το λανσάρισμά του στην ελληνική αγορά, πήρα την ευκαιρία εδώ, για ένα διήμερο, κάνοντας λίγα, αλλά κατατοπιστικά χιλιόμετρα.

Οδηγεί ο Δημήτρης Μπαλής

Η έκδοση δοκιμής ήταν υβριδική, με τον κινητήρα 1.5 lt Hybrid Dynamic Force, που κάνει ντεμπούτο στο νέο μοντέλο, αποδίδοντας 93 hp/68 kW με τη μέγιστη ροπή 120 Nm να παράγεται σε χαμηλότερες στροφές (3.600 σαλ.). Το μοτέρ αυτό, συνδυάζεται με δύο ηλεκτροκινητήρες/γεννήτριες – MG1 και MG2.

Η MG1 χρησιμοποιείται για την εκκίνηση και για να παράγει ενέργεια ώστε να φορτίζει τη μπαταρία, ενώ η MG2 συνδέεται με τους μπροστινούς τροχούς και μπορεί να χρησιμοποιείται ως πηγή ενέργειας για την κίνηση του οχήματος. Οι στροφές του μοτέρ, στις οποίες η ισχύς μπορεί να κατανέμεται στους τροχούς καθορίζει τη μέγιστη ταχύτητα που μπορεί να αναπτύξει το όχημα στο ηλεκτρικό πρόγραμμα (EV).

Συνολικά, το υβριδικό σύστημα κίνησης, που μεταφέρει τη ροπή στον μπροστινό άξονα, φθάνει τους 116 ίππους με 141 Nm ροπής, και είναι κατά 16% πιο ισχυρό από την προηγούμενη έκδοση.

Η ενέργεια, αποθηκεύεται σε μια μπαταρία ιόντων - λιθίου, με τάση που αυξάνεται από τα 144 στα 177,6 V κι αξίζει να σημειώσουμε ότι ενώ έχει υψηλότερη πυκνότητα ισχύος, είναι κατά 12 κιλά πιο ελαφριά από την προηγούμενη και πιο μικρή.

Στην πράξη, οδηγώντας, διαπίστωσα ότι έχει βελτιωθεί αισθητά το ρεπρίζ. Η Toyota υποστηρίζει ότι η αύξηση της αντίδρασης είναι 15%, χαρίζοντας επιτάχυνση στα 0-100 χλμ./ώρα, 9,7 δευτερόλεπτα. Κι αυτό, αν πατήσεις τέρμα το γκάζι στην ευθεία, όπου το μοτέρ βενζίνης είναι σε πλήρη ισχύ.

Αν, ωστόσο, ξεκινήσει ομαλά, στο ξεπαρκάρισμα δηλαδή, η αθόρυβη λειτουργία υποδεικνύει ότι ξεκινά ηλεκτρικά και πατώντας περισσότερο το γκάζι, τότε ακούς τον κινητήρα βενζίνης, ο οποίος στις υψηλές στροφές ακούγεται πιο έντονα.

Η Toyota, παραμένει πιστή στον τρόπο μετάδοσης, καθώς παντού χρησιμοποιεί κιβώτια συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων και όχι διπλού συμπλέκτη. Το κάνει και για εξοικονόμηση χώρου. Στην περίπτωση του νέου Yaris, το e-CVT αυτόματο, ηλεκτρικό κιβώτιο, έχει καλή συνεργασία, όμως εγώ θα ήθελα διπλού συμπλέκτη. Γούστα είναι αυτά.

Μπορείς δε να μεταβάλεις και τον τρόπο οδήγησης, μέσω του Drive Mode, από Eco σε Sport, όπου αλλάζει η χαρτογράφηση του κινητήρα, να πατήσεις τον διακόπτη EV για να κινηθείς ηλεκτρικά (εφόσον έχει απόθεμα η μπαταρία) ή και να απενεργοποιήσεις το ηλεκτρονικό σύστημα ευστάθειας.

Επειδή κινήθηκα και μέσα στην πόλη, αλλά και σε αυτοκινητόδρομο, η μέση κατανάλωση έπεσε και κάτω από τα 5 λίτρα στα 100 χλμ., φθάνοντας τα 130 χλμ./ώρα ταχύτητα (175 έχει τελική). Σε καμία περίπτωση δεν διαπίστωσα τα 3 λίτρα μέσης κατανάλωσης που επισημαίνει η εταιρεία. Όμως διαπίστωσα ότι μέσα στην πόλη (εξαιρετικά ευκολοοδήγητο με 4,9 μ. κύκλο στροφής), όπου με τις χαμηλές ταχύτητες μπορείς να κινηθείς σε πολύ μεγάλο βαθμό μόνο ηλεκτρικά (η Toyota αναφέρει σε ποσοστό 80%), η μέση κατανάλωση είναι πράγματι πολύ χαμηλή, κοντά στα 4 λίτρα. Είναι και πώς οδηγείς βέβαια, διότι αν κινείσαι για να σου κορνάρουν οι άλλοι από πίσω, συνέχεια, τότε μπορείς να μην κάψεις και καθόλου καύσιμο!

Μειωμένες και οι μέσες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα, στα 68 γρ./χλμ., απαλλασσόμενο από τέλη κυκλοφορίας.

Εν γένει, το πάτημα του νέου Yaris στον δρόμο είναι πολύ καλό, όπως και η ποιότητα κύλισης. Δουλειά έχει κάνει η νέα πλατφόρμα, που χαρίζει 37% καλύτερη στρεπτική ακαμψία, όπως και το χαμηλότερο, κατά 1,2 εκ., κέντρο βάρους, αλλά και ο πίσω ημιάκαμπτος άξονας, που είναι σκληρότερος κατά 80%.

Μου άρεσε πολύ η εμφάνιση του αυτοκινήτου. Οι σχεδιαστές της Toyota, έκαναν υπέρβαση με το CH-R και τη συνεχίζουν τώρα με το νέο Yaris. Μυώδεις αναλογίες και ακμές παντού και φωτιστικά LED με φλας, αναδεικνύουν ένα επιθετικό σύνολο, με συμπαγείς διαστάσεις. Ουσιαστικά, είναι στα 3,945 μ. μήκος, κατά 4 εκ. πιο χαμηλό, αλλά με +5 εκ. σε πλάτος και +5 εκ. σε μεταξόνιο, είναι πιο άνετο για 4 επιβάτες.

Μπροστά, το νέο ταμπλό με την κοίλη σχεδίαση και τους αποθηκευτικούς χώρους, δίνει βάθος και αφήνει χώρο. Τα καθίσματα έχουν τοποθετηθεί στις άκρες, για περισσότερο χώρο και μίκρυνε η διάμετρος του τιμονιού, το οποίο ήρθε και πιο κοντά στον οδηγό κατά 7,7 εκ. Κάθισα πολύ καλά στη θέση του οδηγού, καθώς το κάθισμα έχει μετακινηθεί 6 εκ. πιο πίσω, αλλά όταν κάθισα ακριβώς πίσω, δεν ήμουν και τόσο άνετα, ενώ και το άνοιγμα της πίσω πόρτας είναι μικρό, ώστε ένα άτομο μεγαλύτερης ηλικίας να μπορεί να μπει εύκολα. Είναι κάτι που επισήμανα. Ωστόσο, αυξήθηκε ο χώρος αποσκευών στα 286 λίτρα, με βάθος 70 εκ.

Επίσης, παρά τον σπορτίφ σχεδιασμό, έξω και μέσα, με τον πολύ ωραίο πίνακα οργάνων, η απουσία χρώματος στην καμπίνα, δεν αναδεικνύει την προσπάθεια. Οι Ιάπωνες επιμένουν στο σκουρόχρωμο μοτίβο, σε όλα τους τα αυτοκίνητα. Θα ήθελα κάποιες πινελιές χρώματος σε λεπτομέρειες στην κονσόλα, στον λεβιέ. Πάντως, χρώμα δίνουν οι ενδείξεις στη νέα οθόνη αφής 8 ιντσών.

Το νέο Yaris προσφέρεται και με 3κύλινδρο βενζινοκινητήρα 1.0lt – 72 hp, όπως και με βενζινοκινητήρα 1.5lt - 125hp, που συνδυάζεται με 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο ή W-CVT. Η βασική έκδοση με το χιλιάρι μοτέρ, ξεκινά από 13.770 ευρώ, ενώ η υβριδική έκδοση από 18.920 ευρώ.

Πολύ υψηλό βαθμό παίρνει το νέο Yaris στον τομέα της ασφάλειας. Οσοι είδατε το video από τις δοκιμές του Euro NCAP, θα διαπιστώσατε τα υψηλά στάνταρ που έχει, με ευρύτερη γκάμα συστημάτων ενεργητικής ασφάλειας Toyota Safety Sense, που περιλαμβάνει προηγμένα συστήματα υποστήριξης οδηγού: Pre-Collision System με ανίχνευση οχήματος, ανίχνευση πεζού (ημέρα/νύχτα), ανίχνευση δικυκλιστή (ημέρα) – λειτουργεί σε ταχύτητες έως 180 χλμ./ώρα, Intersection Turn Assistance (ανίχνευση οχήματος και πεζού), Emergency Steering Assistance, Intelligent Adaptive Cruise Control (σε όλο το εύρος ταχυτήτων στο Yaris Hybrid), Road Sign Assist, Lane Departure Alert με Steering Control & Lane Trace Assist και Automatic High-Beam.

Είναι το πρώτο μοντέλο στην κατηγορία Β και στην Toyota, που εφοδιάζεται με κεντρικό αερόσακο, δηλαδή αερόσακο που βρίσκεται ανάμεσα στα μπροστινά καθίσματα, ώστε σε πλευρική σύγκρουση να αποτρέψει το χτύπημα των κεφαλιών οδηγού και συνοδηγού.

Παράλληλα έχει και eCall, με αυτόματη ειδοποίηση των υπηρεσιών έκτακτης ανάγκης για την τοποθεσία του αυτοκινήτου σε περίπτωση σοβαρής σύγκρουσης.

Οσο για τον εξοπλισμό ενημέρωσης/ψυχαγωγίας/συνδεσιμότητας, όλα τα νέα Yaris επιτρέπουν ομαλή, ασύρματη ενσωμάτωση smartphone μέσω Apple CarPlay και Android Auto, ενώ η πρόσβαση σε χρήσιμες, συνδεδεμένες υπηρεσίες, επιτυγχάνεται και μέσω της εφαρμογής MyT Toyota.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ