X

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων. Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία μας και των συνεργατών μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν από τη συγκατάθεσή σας ή να αρνηθείτε να δώσετε τη συγκατάθεσή σας. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αντιταχθείτε σε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις μας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο.

ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Η πρώτη γνωριμία με την αμιγώς ηλεκτρική Ford Mustang Mach-E

Η πρώτη γνωριμία με την αμιγώς ηλεκτρική Ford Mustang Mach-E

Διαθέσιμη στην Ελλάδα σε δύο εκδόσεις μπαταρίας (Standard Range και Extended Range), τόσο σε εκδόσεις με κίνηση στους πίσω τροχούς (RWD), όσο και σε τετρακίνητες (AWD).

Το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο της Ford, είναι εδώ. Μπορεί να μην φαίνεται το σήμα της μπλε οβάλ μάρκας, καθώς επιλέχθηκε μόνο το πόνι να κοσμεί μπροστά την κλειστή μάσκα και πίσω την πόρτα του χώρου αποσκευών, εντούτοις η ολοκαίνουργια Mustang Mach-E, είναι Ford.

Το ξεχωριστό μοντέλο ήρθε ήδη στην Ελλάδα και στις πρώτες ημέρες πάνω από 15 παραγγελίες καταμετρώνται, για ένα πράγματι ξεχωριστό μοντέλο, από πολλές πλευρές.

Το πρώτο στοιχείο είναι, ότι σε σχέση με την απλή Mustang, η ηλεκτρική παράγεται σε SUV αμάξωμα, άρα είναι υπερυψωμένη.

Το δεύτερο χαρακτηριστικό είναι ότι προσφέρεται σε δύο εκδόσεις μπαταρίας (Standard Range και Extended Range), και το τρίτο ότι αυτές οι εκδόσεις μπαταρίας, συνδυάζονται τόσο σε εκδόσεις με κίνηση στους πίσω τροχούς (RWD), όσο και σε τετρακίνητες (AWD).

Το εσωτερικό της ηλεκτρικής Ford Mustang Mach-E

Η πρώτη γνωριμία με τη Mustang Mach-E, ήταν σχετική μικρής διάρκειας. Ωστόσο, μια πρώτη γεύση μπόρεσα να πάρω, για ένα μοντέλο στο οποίο βασίζει πολλά η Ford, από πλευράς πρεστίζ, ερχόμενο αντιμέτωπο με πολύ ισχυρούς ανταγωνιστές, αξιοπιστίας αλλά και μελλοντικής τάσης, καθώς εξηλεκτρίζει όλη τη γκάμα των μοντέλων της, σταδιακά.

Από όπου κι αν κοιτάξεις τη νέα Mustang Mach-E, είναι βέβαιο ότι κάτι θα βρεις να σε κερδίσει. Οι σχεδιαστές, διατήρησαν τις παραδοσιακές στιλιστικές αξίες του παρελθόντος, αλλά τις πλαισίωσαν με πολλά νέα στοιχεία, στη σύγχρονη εκδοχή.

Η κλειστή μάσκα προδίδει ηλεκτροκίνηση, όπως και το καπάκι στο μπροστινό αριστερό φτερό, για τη φόρτιση. Οι μυώδης αναλογίες, είναι το πλέον διακριτό χαρακτηριστικό του αυτοκινήτου, με ακμές στο καπό και τονισμένα φτερά, ειδικά πίσω, ενώ τα γυαλιστερά μαύρα προστατευτικά, φανερώνουν τον SUV χαρακτήρα. Παράλληλα, μια οφθαλμαπάτη των σχεδιαστικών, κάνει την Mustang Mach-E να φαίνεται κουπέ, ενώ δεν είναι. Δηλαδή, αν παρατηρήσετε, η οροφή δείχνει κεκλιμένη, όσον αφορά το χρώμα του αμαξώματος, αλλά ουσιαστικά το ύψος είναι στο επίσης μαύρο γυαλιστερό τελείωμα, που συνεχίζεται στην αεροτομή οροφής.

Κατά συνέπεια, το ύψος στο εσωτερικό, στο πίσω μέρος, οριοθετείται στο μαύρο και όχι στο κόκκινο. Πολύ έξυπνο στοιχείο.

Στην καμπίνα, είναι αδύνατον –ανοίγοντας την πόρτα- να μην δεις την τεράστια οθόνη αφής, που σε διαστάσεις 15.5 ιντσών, μοιάζει με… τηλεόραση μπάνιου ξενοδοχείου και όχι με μεγάλο τάμπλετ. Πρόκειται για μια αμερικανική ιδέα, που έρχεται από τον ανταγωνισμό και που αρχίζει να υιοθετείται από αρκετούς κατασκευαστές. Ουσιαστικά, η κάθετη οθόνη φιλοξενεί όλα τα χειριστήρια του ηχοσυστήματος, τις ρυθμίσεις των προφίλ οδήγησης, του κλιματισμού και εν γένει όλων των λειτουργιών του οχήματος.

Η νέα ηλεκτρική Ford Mustang Mach-E

Τα υπόλοιπα, όσον αφορά ταχύτητα και ποσοστό φόρτισης, τα βλέπεις ευδιάκριτα στον λεπτό, ψηφιακό πίνακα οργάνων, 10,2 ιντσών.

Το εσωτερικό χαρακτηρίζεται από υψηλής ποιότητας υλικά, έχει καλή διαρρύθμιση, δερμάτινο σαλόνι, στο οποίο θα καθίσει αναπαυτικά και πέμπτος ενήλικας.

Η εκκίνηση πραγματοποιείται μέσω διακόπτη start/stop, ενώ ένας άλλος περιστροφικός διακόπτης υπάρχει αντί μοχλού ταχυτήτων και βέβαια, ηλεκτρικό χειρόφρενο.

Αξίζει να σημειωθεί, ότι στην Ελλάδα όλες οι εκδόσεις προσφέρονται στάνταρ με το ηχοσύστημα Bang&Olufsen απόδοσης 560 Watt, το οποίο έχει σχεδιαστεί αποκλειστικά και μόνο για την καμπίνα της νέας Mustang Mach-E, ενσωματώνοντας έξυπνα και διακριτικά τα ηχεία πάνω στην κεντρική κονσόλα προσφέροντας με αυτόν τον τρόπο κορυφαία ποιότητα ήχου.

Επίσης, εκτός από τον κλασικό χώρο αποσκευών, στο πίσω μέρος, η απουσία κινητήρα μπροστά, άφησε κενό ώστε να τοποθετηθεί ένα Megabox, όπως στο Puma, χωρητικότητας 81 λίτρων, που είναι πλήρως αδιάβροχος και διαθέτει σύστημα αποστράγγισης, ενώ είναι ιδανικός για τη μεταφορά βρεγμένου/λασπωμένου σπορ εξοπλισμού ή αντικειμένων που χρησιμοποιεί κανείς στην παραλία. Επίσης διαθέτει και, ενώ υπάρχει και η δυνατότητα απομακρυσμένου κλειδώματος και ξεκλειδώματος, είτε μέσω της εφαρμογής FordPass, είτε από το εσωτερικό του οχήματος.

Στον τομέα των επιλογών εκδόσεων, υπάρχουν προστάσεις για όλους. Η βασική έκδοση είναι πισωκίνητη, δηλαδή διαθέτει ηλεκτρικό μοτέρ στο πίσω άξονα. Είναι ισχύος 369 ίππων, με 430 Nm ροπής και η μπαταρία ιόντων λιθίου Standard Range (SR) χωρητικότητας 75kWh, χαρίζει εμβέλεια έως 410 χλμ. Αυτή η έκδοση είναι η μόνη που εμπίπτει στην κρατική επιδότηση, με συνέπεια από 57.587 ευρώ, να μπορεί να αποκτηθεί με 51.587 ευρώ.

Η επίσης πισωκίνητη έκδοση, με 294 ίππους και 430 Nm ροπής, με μπαταρία Extended Range (ER) 98kWh, φθάνει εμβέλεια έως 610 χλμ. (62.959 ευρώ), ενώ οι τετρακίνητες εκδόσεις, που έχουν και δεύτερο μοτέρ στον μπροστινό άξονα, με μπαταρία 75kWh, ίδια ισχύ (269 ίππους) αλλά με 580 Nm ροπής (63,474 ευρώ), έχει λιγότερη εμβέλεια (419 χλμ.), ενώ με την μπαταρία των 98kWh, 351 ίππους και 580 Nm ροπή, η αυτονομία φθάνει στα 540 χλμ. (68.712 ευρώ). Όλες οι εκδόσεις διαθέτουν πλούσιο στάνταρ εξοπλισμό και καλύπτονται από την 8ετή εγγύηση FordProtect για να απολαμβάνετε πολλά και απροβλημάτιστα χιλιόμετρα.

Οδήγησα την τετρακίνητη έκδοση, με τη μεγαλύτερη μπαταρία και δοκίμασα όλα τα προφίλ οδήγησης (Driving Modes): Whisper, Active, Untamed. Ουσιαστικά, μεταβάλλεται η απόκριση στο γκάζι, η υποβήθηση στο τιμόνι και ο ήχος που περνάει στην καμπίνα, ο οποίος είναι τεχνητός, καθώς τα ηλεκτρικά δεν παράγουν θόρυβο. Το πρώτο στυλ είναι το πιο οικονομικό, μεταφέρει μπλε φως στην καμπίνα, ενώ στο ταμπλό, η ένδειξη EcoMode ενημερώνει τον οδηγό για τη μεγιστοποίηση της ενεργειακής απόδοσης. Το προφίλ οδήγησης Active, είναι το μέσο στυλ, ο καθημερινός τρόπος οδήγησης, με ισορροπημένο συνδυασμό απόκρισης κατά την επιτάχυνση, αλλά και κατά το φρενάρισμα, ενώ στο Untamed, έχεις όλο το γκάζι και έναν υπέροχο ήχο, με πορτοκαλί φωτισμό στην καμπίνα.

Η νέα ηλεκτρική Ford Mustang Mach-E

Παράλληλα, με το προφίλ αυτό, έχεις και την αίσθηση του one pedal driving, δηλαδή, αφήνοντας το γκάζι, επιβραδύνει αρκετά πιο έντονα, σε σχέση με τα άλλα δύο προφίλ, μαζεύοντας περισσότερη ενέργεια. Πάντως, αφήνοντας το γκάζι, δεν "μπρουμιτίζει" αρκετά το αυτοκίνητο, όπως συμβαίνει με άλλα ηλεκτρικά. Δηλαδή δεν θα σταματήσει εντελώς σε κοντινή απόσταση και για το λόγο αυτό ο οδηγός θα χρειαστεί να πατήσει το πεντάλ του φρένου. Πάντως, σε κλειστές στροφές και σε φυσιολογικές συνθήκες, μπορείς να οδηγήσεις πολύ, αφήνοντας μόνο το πεντάλ του γκαζιού.

Ως προς τη φόρτιση, έχει όλες τις δυνατότητες, από απλή πρίζα μέχρι φορτιστή ταχείας φόρτισης συνεχούς ρεύματος.

Η Ford πλαισιώνει το μοντέλο με την εφαρμογή FordPass, που δίνει πολλές δυνατότητες, όπως λειτουργία προετοιμασίας του οχήματος (pre-conditioning) για ιδανική θερμοκρασία στην καμπίνα, υιοθετεί την τεχνολογία Phone As A Key που ανιχνεύει τo smartphone του ιδιοκτήτη καθώς πλησιάζει το όχημα, ξεκλειδώνοντας τις πόρτες και επιτρέποντας την εκκίνηση, διαθέτει την πιο προηγμένη γενιά του συστήματος ψυχαγωγίας και επικοινωνίας SYNC και με αυτόματες ασύρματες ενημερώσεις λογισμικού (over-the-air), αλλά και σύστημα Intelligent Range, με δυνατότητα να υπολογίζει ανά πάσα στιγμή και με μεγάλη ακρίβεια την υπολειπόμενη αυτονομία του οχήματος αναγνωρίζοντας τον τρόπο οδήγησης του κάθε χρήστη και λαμβάνοντας υπόψη διάφορους παράγοντες που επηρεάζουν την ηλεκτρική αυτονομία του οχήματος.

Περισσότερα, κατά την δοκιμαστική οδήγηση, με πολύ περισσότερο χρόνο στη διάθεσή μας, για μεγαλύτερη ανάλυση.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ