Η πρώτη ηλεκτρική BMW X
Ιδού η αμιγώς ηλεκτρική BMW iX3, η οποία θα κατασκευάζεται στην Κίνα και θα πωλείται σε όλο τον κόσμο.
Συνεχίζοντας το λανσάρισμα ηλεκτροκίνητων εκδόσεων, τόσο plug-in hybrid, όσο και αμιγώς ηλεκτρικών, η BMW έβαλε στο εργοστάσιο της Shenyang στην Κίνα, το οποίο διαχειρίζεται η κοινοπραξία BMW Brilliance Automotive, την ολοκαίνουργια και αμιγώς ηλεκτρική iX3 και με αυτόν τον τρόπο, η Χ3 καθίσταται το πρώτο μοντέλο της βαυαρικής μάρκας, το οποίο θα διατίθεται με κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου, με plug-in υβριδικό σύστημα και αμιγώς ηλεκτρική κίνηση.
Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής
Για την εξέλιξη του μοντέλου, η BMW πήρε ως βάση την i3, τοποθετώντας, ωστόσο, την 5η γενιά της τεχνολογίας BMW eDrive, που έχει καλύτερη λειτουργική αυτονομία μέσω αυξημένης απόδοσης. Αυτό σημαίνει ότι μπορούν να αποφευχθούν οι δυσανάλογα μεγάλες μπαταρίες, που συνήθως έχουν αρνητικές επιπτώσεις στο βάρος του οχήματος, στη δυναμική συμπεριφορά και στην κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας. Αυτά τα συστήματα, θα τοποθετηθούν και στα μοντέλα BMW iNEXT και BMW i4 από το 2021.
Ουσιαστικά, το ηλεκτρικό μοτέρ, η μετάδοση και τα ηλεκτρονικά ισχύος είναι διατεταγμένα ως μία ολοκληρωμένη μονάδα. Η ενεργειακή απόδοση του ηλεκτροκινητήρα της BMW iX3 είναι κατά 30% υψηλότερη συγκριτικά με των σύγχρονων ηλεκτρικών μοντέλων του BMW Group. Το νέο σύστημα κίνησης παράγει μέγιστη ισχύ 210 kW/286 hp και μεταφέρει στους πίσω τροχούς μέγιστη ροπή 400 Nm που, αντίθετα με άλλους ηλεκτροκινητήρες, διατηρείται στις υψηλές στροφές. Η νέα BMW iX3 επιταχύνει στα 0-100 χλμ./ώρα σε 6,8 δευτερόλεπτα, ενώ η τελική ταχύτητα περιορίζεται από τον ηλεκτρονικό κόφτη στα 180 χλμ./ώρα.
Η χωρητικότητα της μπαταρίας, έχει ενεργειακό περιεχόμενο 80 kWh – με ωφέλιμο 74 kWh, ικανή να προσφέρει αυτονομία έως 459 χλμ. Η μπαταρία μπορεί να φορτιστεί από το 0 μέχρι το 80% της πλήρους χωρητικότητάς της σε 34 λεπτά, ενώ σε 10 λεπτά φορτίζεις για 100 χλμ. Είναι τοποθετημένη χαμηλά και κατεβάζει το κέντρο βάρους κατά 7,5 εκ. σε σχέση με τη συμβατική Χ3.
Επίσης, η προσαρμοζόμενη ανάκτηση ενέργειας αυξάνει την απόδοση κατά τη διάρκεια του ταξιδιού. Το επίπεδο του Brake Energy Regeneration προσαρμόζεται στις οδηγικές συνθήκες και όταν το όχημα πλησιάζει σε μία διασταύρωση, μία ευθεία με όριο ταχύτητας ή ένα προπορευόμενο όχημα, η ανάκτηση ενέργειας αξιοποιείται πλήρως. Από την άλλη, στον ανοιχτό δρόμο, η λειτουργία coasting (ρολάρισμα), ενεργοποιείται κάθε φορά που ο οδηγός σηκώνει το πόδι του από το γκάζι. Εναλλακτικά, αντί τις προσαρμοζόμενης ανάκτησης ενέργειας, στην θέση D, ο οδηγός μπορεί να επιλέξει high, medium ή low επίπεδο στο Brake Energy Regeneration. Επίσης, χρησιμοποιώντας τον επιλογέα στην κεντρική κονσόλα για την επιλογή της θέσης B δημιουργείται η χαρακτηριστική αίσθηση ‘one-pedal’ των ηλεκτρικών οχημάτων BMW, προσφέροντας έντονη ανάκτηση ενέργειας, αφήνοντας το γκάζι.
Κι ακόμη, η στάνταρ προσαρμοζόμενη ανάρτηση περιλαμβάνει ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ, των οποίων τα χαρακτηριστικά προσαρμόζονται στην επιφάνεια του δρόμου και στις εκάστοτε συνθήκες, ενώ το καινοτόμο σύστημα ελέγχου πρόσφυσης ARB, γνωστό από το BMW i3 και ένα υψηλό επίπεδο κατευθυντικής ευστάθειας, προσφέρουν εκπληκτική ελκτική πρόσφυση σε αντίξοες καιρικές συνθήκες και σε χαλαρά εδάφη για ένα Sports Activity Vehicle με ένα κινητήριο άξονα.
Η νέα BMW iX3 πλαισιώνεται από το νέο σύστημα πλοήγησης BMW Maps που βασίζεται στο cloud και επιτρέπει τον υπολογισμό της διαδρομής και των χρόνων άφιξης με ακόμα μεγαλύτερη ταχύτητα και ακρίβεια. Υπηρεσίες ήδη γνωστές από το BMW i3, όπως πλοήγηση με απεικόνιση αυτονομίας στο χάρτη και λεπτομερείς πληροφορίες για δημόσιους σταθμούς φόρτισης – καλύπτοντας τα πάντα, από διεύθυνση, διαθεσιμότητα και τύπο σύνδεσης μέχρι ταχύτητα φόρτισης και διαδικασία πληρωμής – πλαισιώνονται τώρα από πρόσθετες λειτουργίες, με πρόσβαση από το αυτοκίνητο ή τη νέα εφαρμογή My BMW. Αυτές περιλαμβάνουν προγραμματισμό πλοήγησης με υποδείξεις για στάσεις φόρτισης, πληροφορίες για σημεία ενδιαφέροντος στην περιοχή πέριξ των δημόσιων σταθμών φόρτισης και δυνατότητα φιλτραρίσματος αποτελεσμάτων αναζήτησης για εμφάνιση σημείων ταχείας φόρτισης.
Παράλληλα, εφοδιάζεται στάνταρ με την τελευταία γενιά του λειτουργικού συστήματος ID7, που επιτρέπει ασύρματες (over the air) ενημερώσεις λογισμικού των συστημάτων οχήματος.
Βελτιωμένη και σε αεροδυναμική, χάρη στα στοιχεία που προστέθηκαν (ζάντες ελαφρού κράματος αλουμινίου, διαχύτητς και ανάρτηση), ενώ στην καμπίνα μόνο ορισμένα στοιχεία παραπέμπουν στην παρουσία του ηλεκτρικού συστήματος κίνησης.
Κι επειδή το αυτοκίνητο είναι αθόρυβο, η BMW εμπλουτίζει το μοντέλο με το IconicSounds Electric που διαμορφώνει τον ήχο σε διαφορετικές φάσεις, στην ανάκτηση ενέργειας στη φάση ρολαρίσματος και φρεναρίσματος ή όταν πιέσεις το διακόπτη εκκίνησης.
Πλήρης και σε συστήματα υποστήριξης οδηγού: Active Cruise Control με λειτουργία Stop&Go, Steering και Lane Control Assistant, Lane Change Warning και Lane Departure Warning, Park Distance Control με εμπρός / πίσω αισθητήρες, δείκτη πίεσης ελαστικών και σύστημα συναγερμού.