Πόσα χρόνια πέρασαν από το Liana – αλήθεια πόσοι το θυμούνται, ακόμα – προσπαθώ να θυμηθώ. Κάπου στις δύο δεκαετίες από τότε που παρουσιάστηκε εκείνο το station wagon και με χαρακτηριστικά πολυμορφικού MPV μοντέλο, με το γυναικείο όνομα, που δεν περπάτησε στην αγορά.
Η Suzuki, η οποία είχε άκρως επιτυχημένες εκδόσεις (Swift, Vitara), αλλά και άκρως αποτυχημένες, όπως το Liana, επανέρχεται με ένα πολύ πιο ελκυστικό αυτοκίνητο, πιο όμορφο σχεδιαστικά,με υβριδική τεχνολογία και μεγάλο πακέτο εξοπλισμού άνεσης και ασφάλειας.
Το νέο οικογενειακό Swace, μπορεί να αποκαλείται Sport Hatchback, ουσιαστικά, όμως, είναι ένα station wagon που απευθύνεται, ειδικά στην Ελλάδα, σε μικρό αγοραστικό κοινό. Δυστυχώς, λόγω χώρου, κυρίως στα ιδιωτικά πάρκινγκ, οι Έλληνες δεν συμπάθησαν αυτό το αμάξωμα, εν αντιθέσει με τους βορειοευρωπαίους που τα λάτρεψαν και ακόμα –σε μεγάλο βαθμό- τα προτιμούν. Κι εδώ που τα λέμε, με 4,65 μ. μήκος, δεν είναι κι εύκολο να το παρκάρεις στο δρόμο.
Πάντως, αυτό το μήκος,έχει και τα πλεονεκτήματά του, καθώς με 596 λίτρα όγκου στο πορτ-μπαγκάζ, που με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων μπορεί να φτάσει έως τα 1.606 λίτρα, χωρά τα πάντα.
Εξίσου άνετη είναι και η καμπίνα, διότι με 2,7 μ. μεταξόνιο και 92,8 εκ. απόσταση μεταξύ των εμπρός και πίσω καθισμάτων, πραγματικά οι πέντε επιβάτες έχουν μεγάλες ανέσεις.
Σχεδιαστικά, η μπροστινή όψη είναι δυναμική, με τη κυψελωειδή μάσκα,τους προβολείς LED με λειτουργία BI-LED και τα φώτα ημέρας, ενώ στο πλάι, η ύπαρξη του τέταρτου παραθύρου υποδηλώνει το χαρακτήρα του station wagon. Το πίσω μέρος είναι αρκετά συμπαγές, ενώ οι ράγες οροφής μπορούν να εξυπηρετήσουν για επιπλέον φόρτωση. Οι 16άρες ζάντες αλουμινίου και η κεραία «πτερύγιο» καρχαρία,ολοκληρώνουν τη φινέτσα.
Στην καμπίνα, δεσπόζει η οθόνη 8 ιντσών, στο κέντρο της κονσόλας, ενώ διάχυτη είναι η απλότητα. Τριάχτινο και θερμαινόμενο σε ορισμένες εκδόσεις τιμόνι, μαλακές επενδύσεις, διακοσμητικές πινελιές σε χρώμα ασημί ή χρωμίου, ηλεκτρικό χειρόφρενο, λειτουργία κλιματισμούS-FLOW, δυνατότητα επαγωγικής φόρτισης κινητού τηλεφώνου, συνδεσιμότητα και υποστήριξη Apple CarPlay και Android Auto, πίνακας οργάνων με 7άρα οθόνη που μπορεί να ρυθμιστεί για προβολή αναλογικού ή ψηφιακού ταχύμετρου και ελληνικό Menu.
To Suzuki Swace εφοδιάζεται με βενζινοκινητήρα1.8 lt και με δύο ηλεκτρικά μοτέρ. Το MG1, ισχύος 23KW, λειτουργεί ως μίζα, ως γεννήτρια για τη φόρτιση της μπαταρίας, αλλά υποβοηθά και τον πλανητικό μηχανισμό στο συνδυασμό του κινητήρα βενζίνης και του κυρίου ηλεκτρικού μοτέρ, MG2, ισχύος 53KW, το οποίο προσφέρει την ηλεκτρική κίνηση, και μετατρέπεται σε γεννήτρια για την ανάκτηση ενέργειας από το φρενάρισμα. Συνδυαστικά, αποδίδει 122 ίππους, με 142 Nm ροπής, με τη μέση κατανάλωση να κυμαίνεται από 4,4 έως 5,1 λίτρα στα 100 χλμ. και τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα, μεταξύ 99 και 115 γρ./χλμ.
Το αυτοκίνητο εκκινεί ηλεκτρικά, και μετά παρεμβαίνει ο θερμικός κινητήρας, ενώ στη λειτουργία EV Mode, μπορεί να κινηθεί αμιγώς ηλεκτρικά για περίπου 1 χλμ.
Κάθε φορά που το αυτοκίνητο ακινητοποιείται, όλες οι μονάδες σταματούν να λειτουργούν για εξοικονόμηση ενέργειας.
Η μετάδοση πραγματοποιείται με το αυτόματο κιβώτιο e-CVT, που δεν έχει ιμάντα ή τροχαλία, αλλά συνεργάζεται με τα δύο ηλεκτρικά μοτέρ. Μάλιστα, το κιβώτιο έχει και θέση Β, στην οποία γίνεται πιο έντονη η ανάκτηση ενέργειας από το ρολάρισμα ή το φρενάρισμα.
Επίσης, πέραν την λειτουργίας EV Mode, ο οδηγός μπορεί να επιλέξει και ανάμεσα στις λειτουργίες NORMAL,ECO ή SPORT, με μπλε, πράσινη και κόκκινη απόχρωση στο καντράν.
Οι μηχανικοί έβαλαν τα κλασικά γόνατα MacPherson μπροστά και πίσω διπλά ψαλίδια στην ανάρτηση.
Ως προς τα συστήματα ασφάλειας και υποστήριξης οδηγού, διαθέτει Ενεργή Υποβοήθηση Στροφών(Active Cornering Assist, ACA), που ενεργοποιεί το σύστημα πέδησης στους τροχούς που βρίσκονται από την πλευρά του εσωτερικού της στροφής για να αποφεύγεται η υποστροφή. Έτσι, το αυτοκίνητο στρίβει πιο ομαλά.
Κι ακόμα, φέρει σύστημα αυτόματης πέδησης (Pre-CollisionSystem, PCS), για την αποτροπή συγκρούσεων με άλλα οχήματα, πεζούς και ποδηλάτες, σύστημα αποφυγής ακούσιας αλλαγής λωρίδας κυκλοφορίας (Lane TraceAssist, LTA), που υποβοηθά μερικώς τον χειρισμό του τιμονιού για τη διατήρηση του οχήματος στο κέντρο της λωρίδας, σύστημα αναγνώρισης πινακίδων κυκλοφορίας(Road Sign Assist, RSA), Dynamic Radar Cruise Control, που διατηρεί αυτόματα την απόσταση με το προπορευόμενο όχημα και ακινητοποιεί το όχημα όταν ακινητοποιείται και το προπορευόμενο, αυτόματη λειτουργία μεγάλης σκάλας φώτων (Automatic HighBeam, AHB) με εναλλαγή στη μικρή σκάλα, σύστημα αναγνώρισης τυφλού σημείου(Blind spot monitor, BSM), σύστημα υποβοήθησης οπίσθιας διασταυρούμενης κυκλοφορίας (Rear Crossing Traffic Alert, RCTA), σύστημα έξυπνου Παρκαρίσματος”Simple-Intelligent Parking Assist (S-IPA) και παρκάρισμα σε Κάθετη Θέση με Οπισθογωνία.
Καταλήγοντας, εφοδιάζεται και με το eCall, που ειδοποιεί αυτόματα – όταν ενεργοποιηθούν οι αερόσακοι, τις υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης με ένα τηλεφωνικό μήνυμα που περιλαμβάνει την ακριβή τοποθεσία του οχήματος.
Οι τιμές ξεκινούν από τις 25.180 ευρώ.