Η Toyota κινείται… αυτόνομα
Η Τoyota Motor Europe ξεκίνησε δοκιμές αυτόνομης οδήγησης (AD) στους δημόσιους δρόμους της Ευρώπης.
Μετά από επιτυχείς προσομοιώσεις και δοκιμές σε κλειστές πίστες, η TME δοκιμάζει τώρα τα συστήματα AD που διαθέτει σε πραγματικό αστικό περιβάλλον, στο κέντρο της πόλης των Βρυξελλών, Βέλγιο. Στην καρδιά των ευρωπαϊκών θεσμικών οργάνων, η Lexus LS θα υποβάλλεται ε δοκιμές για τους επόμενους 13 μήνες.
Ο απώτερος στόχος της Toyota είναι μηδενικά θύματα από τροχαία ατυχήματα και ο κύριος στόχος αυτού του πιλοτικού προγράμματος, είναι να μελετήσει τη σύνθετη και απρόβλεπτη ανθρώπινη συμπεριφορά και τον αντίκτυπό της στις αυτοματοποιημένες απαιτήσεις ενός συστήματος οδήγησης. Η ανταπόκριση στην πολυπλοκότητα και τον ποικίλο πληθυσμό ενός αστικού περιβάλλοντος, όπως οι Βρυξέλλες - η ευρωπαϊκή πρωτεύουσα και η κατοικία πολιτών 184 διαφορετικών εθνικοτήτων - είναι το κλειδί για την κατανόηση της ανθρώπινης συμπεριφοράς. Μετά από επιτυχείς δοκιμές σε δημόσιους δρόμους στην Ιαπωνία και τις ΗΠΑ, ήρθε τώρα η σειρά των δοκιμών σε ευρωπαϊκές συνθήκες.
Το Lexus LS είναι ένα κανονικό όχημα παραγωγής που θα οδηγείται σε ανοιχτούς δρόμους. Η μόνη διαφορά, είναι το πακέτο αισθητήρων που περιλαμβάνει η οροφή, όπως LIDAR, ραντάρ, κάμερες και σύστημα εντοπισμού υψηλής ακρίβειας. Στο αυτοκίνητο, ο οδηγός ασφαλείας, ο οποίος μπορεί ανά πάσα στιγμή να παρεμβαίνει και να παραβιάζει το σύστημα ελέγχου οχημάτων AD, θα συνοδεύεται από έναν διαχειριστή που θα επιβλέπει ολόκληρο το σύστημα. Η Toyota φέρνει αυτό το αυτοκίνητο στους ανοικτούς δρόμους μετά από μήνες προετοιμασίας του οχήματος: επικύρωση του συστήματος AD, εκπαίδευση των οδηγών, ανάλυση της διαδρομής και συνεργασία με τις αρχές για να αποκτήσουν τις απαραίτητες εγκρίσεις.
Η έρευνα αυτή συνδέεται με το παγκόσμιο όραμα της Toyota για τη δημιουργία ασφαλούς και πάντα καλύτερης κινητικότητας για όλους. Η Toyota βλέπει τη σχέση μεταξύ ενός οδηγού και του αυτοκινήτου ως συνεργατών που συνεργάζονται για την προσέγγιση της κινητικότητας η οποία ονομάζεται «Concept Teammate Mobility». Με στόχο την επίτευξη ασφαλέστερης και προσπελάσιμης κινητικότητας, η Toyota εργάζεται σε δύο διαφορετικά αυτοματοποιημένα μοντέλα οδήγησης παράλληλα: Guardian και Chauffeur1.
Επίσης, η Toyota εξοπλίζει όλα τα αυτοκίνητα που πωλούνται με προηγμένα συστήματα υποβοήθησης οδήγησης (ADAS), τα οποία ονομάζονται Toyota Safety Sense και Lexus Safety System + 2.
ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ L3PILOT
Το αυτοματοποιημένο όχημα θα χρησιμοποιηθεί επίσης για τη συλλογή δεδομένων στο πλαίσιο της συμμετοχής της Toyota στο ευρωπαϊκό "Πρόγραμμα L3Pilot", μαζί με άλλους 34 εταίρους, συμπεριλαμβανομένων των μεγάλων κατασκευαστών αυτοκινήτων, των προμηθευτών αυτοκινήτων, των ερευνητικών ιδρυμάτων και των αρχών. Το L3Pilot είναι ένα τετραετές ευρωπαϊκό πρόγραμμα που ξεκίνησε το 2017 και χρηματοδοτήθηκε μερικώς από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Το έργο ανοίγει το δρόμο για δοκιμές πεδίου AD μεγάλης κλίμακας περίπου 1.000 οδηγών σε 100 αυτοκίνητα σε 10 χώρες της Ευρώπης.
Η λειτουργία Guardian χρησιμοποιεί την τεχνολογία για να παρακολουθεί συνεχώς το έργο οδήγησης του ανθρώπου, παρεμβαίνοντας μόνο όταν είναι απαραίτητο. Στη λειτουργία Chauffeur, η τεχνολογία αναλαμβάνει κάθε ευθύνη για την οδήγηση…