Η Volvo σχεδιάζει τη χρήση αλουμινίου και χάλυβα μηδενικών εκπομπών
Καθώς οι ηγέτες του κόσμου προετοιμάζονται για την κλιματική σύνοδο των Ηνωμένων Εθνών, COP28, στο Ντουμπάι, καθίσταται πιο σημαντικό από ποτέ για τις επιχειρήσεις να εντείνουν ακόμη περισσότερο τις προσπάθειές τους στο πεδίο της κλιματικής δράσης.
H Volvo λοιπόν, ανακοινώνει ότι ισχυροποιεί το κλιματικό της σχέδιο –που ήδη είναι ένα από τα πλέον φιλόδοξα στην αυτοκινητοβιομηχανία– με σκοπό να ελαττώσει τις εκπομπές CO2 ανά αυτοκίνητο κατά 75% έως το 2030, σε σύγκριση με το έτος αναφοράς, 2018. Πρόκειται για μία προσθήκη στη φιλοδοξία της μάρκας να γίνει μια κλιματικά ουδέτερη εταιρεία έως το 2040.
Στο ίδιο πλαίσιο έχει στοχοθετηθεί και η μείωση των εκπομπών CO2 ανά αυτοκίνητο κατά 40% από το 2018 έως το 2025. Κατά τους πρώτους εννέα μήνες του 2023, οι συνολικές εκπομπές CO2 ανά αυτοκίνητο ήταν 19% χαμηλότερες σε σχέση με το ορόσημο του 2018. Η επίτευξη ενός τόσο φιλόδοξου στόχου, για περιορισμό των εκπομπών κατά 75% έως το 2030, απαιτεί συνεχή εργασία στην υλοποίηση του υφιστάμενου στόχου.
Από αυτόν προβλέπεται η διάθεση προς πώληση μόνον αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων έως το 2030, μηδενίζοντας έτσι τις εκπομπές κατά την κίνηση των αυτοκινήτων, στο σύνολο της γκάμας των μοντέλων της εταιρείας. Για την επίτευξη των παραπάνω στόχων, η Volvo ανακοινώνει ότι είναι πλέον μέλος της πρωτοβουλίας First Movers Coalition (FMC) που δημιουργήθηκε από το World Economic Forum.
Η εξέλιξη αυτή οδηγεί τη Volvo στο να θέσει την αγοραστική της δύναμη στην υπηρεσία αναδυόμενων καθαρών τεχνολογιών που θα ενισχύσουν τη μετάβαση στο αλουμίνιο σχεδόν μηδενικών εκπομπών. Επιπλέον, αναλαμβάνει δράση στον κλάδο του χάλυβα, μέσω της συνεργασίας της με τη σουηδική εταιρεία παραγωγής χάλυβα, SSAB.
Η Volvo είναι ο πρώτος κατασκευαστής αυτοκινήτων που συνέπραξε με τη SSAB, με στόχο να διερευνηθεί η δυνατότητα παραγωγής χάλυβα υψηλής ποιότητας σχεδόν μηδενικών εκπομπών για την αυτοκινητοβιομηχανία. Σήμερα, η Volvo Cars έχει εξασφαλίσει πρόσβαση σε πρωτογενή και ανακυκλωμένα χαλύβδινα ελάσματα σχεδόν μηδενικών εκπομπών από τη SSAB, τα οποία σχεδιάζει να χρησιμοποιήσει σε ένα από τα προγράμματα αυτοκινήτων της έως το 2026.