Η υβριδική νέα BMW M5 είναι δυνατότερη και πιο εντυπωσιακή από ποτέ- Ντεμπούτο στο GoodWood
Η BMW M5 κάνει δυναμική είσοδο σε μια νέα εποχή, τιμώντας τα 40 χρόνια ιστορίας με τον καλύτερο τρόπο. Το θρυλικό sedan υψηλών επιδόσεων εισέρχεται στην έβδομη γενιά του και το κάνει με εκλεπτυσμένο τρόπο.
Η εντυπωσιακή παροχή ισχύος και η έντονα συναισθηματική εμπειρία επιδόσεων που προσφέρει η νέα BMW M5 συνοδεύονται από μια νέα ερμηνεία της σχεδιαστικής γλώσσας των μοντέλων υψηλών επιδόσεων που έχει καταστήσει διάσημο το σήμα M. Οι προτεταμένοι θόλοι των τροχών και οι προεκτάσεις των πλευρικών προστατευτικών ποδιών, ο σμιλεμένος εμπρός προφυλακτήρας και οι ειδικές για το μοντέλο επιφάνειες γύρω από την κολόνα C.
Η εξωτερική σχεδίαση -όπως και η ατμόσφαιρα του πολυτελούς εσωτερικού, το οποίο είναι εμπλουτισμένο με χαρακτηριστικά ειδικά για μοντέλα M- τονίζει τον πολυεπίπεδο χαρακτήρα της νέας BMW M5. Η αίσθηση αυτοπεποίθησης και σιγουριάς τροφοδοτείται από τα τεράστια αποθέματα ισχύος που μπορούν να επιστρατευτούν ανά πάσα στιγμή και να μετουσιωθούν σε εξωφρενικές επιδόσεις.
Παραμένοντας διακριτικά στο παρασκήνιο όταν το αυτοκίνητο κινείται αμιγώς ηλεκτρικά, αυτές οι επιδόσεις έρχονται με δυναμικά στο προσκήνιο, όταν η BMW M5 αποκαλύπτει την σπορ πτυχή της προσωπικότητάς της σε μεγάλες διαδρομές - και απελευθερώνονται πλήρως κατά την οδήγηση στην πίστα. Το σύστημα M HYBRID, καθώς και η τεχνολογία μετάδοσης ισχύος και πλαισίου, είναι προσαρμοσμένη στα ειδικά χαρακτηριστικά απόδοσης του αυτοκινήτου.
Η παγκόσμια πρεμιέρα της νέας BMW M5 θα πραγματοποιηθεί στο Goodwood Festival of Speed στην Αγγλία τον Ιούλιο του 2024, ενώ θα αρχίσει να κατασκευάζεται στο εργοστάσιο του BMW Group στο Ντίγκολφινγκ τον ίδιο μήνα. Το παγκόσμιο λανσάρισμα της νέας BMW M5 στην αγορά θα ξεκινήσει τον Νοέμβριο του 2024 ταυτόχρονα με την παρουσίαση της νέας BMW M5 Touring.
Το σύστημα μετάδοσης κίνησης M HYBRID της νέας BMW M5 συνδυάζει έναν κλασικά υψηλόστροφο V8 κινητήρα 4,4 λίτρων με έναν ενσωματωμένο στο οκτατάχυτο κιβώτιο M Steptronic ηλεκτροκινητήρα, με χαρακτηριστικά απόδοσης ρυθμισμένα ειδικά για την BMW M5. Ο κινητήρας εσωτερικής καύσης επωφελείται από την πρωτοποριακή τεχνολογία M TwinPower Turbo, με cross-bank πολλαπλή εξαγωγής και βελτιστοποιημένο σύστημα διαχωρισμού λαδιού.
Αποδίδει μέγιστη ισχύ 585 hp και μέγιστη ροπή 750 Nm. Η μέγιστη ισχύς του ηλεκτροκινητήρα είναι 197 hp. Έχει ονομαστική ροπή 280 Nm, αλλά ένα στάδιο pre-gearing επιτρέπει την αύξηση της πραγματικής ροπής στην είσοδο του κιβωτίου ταχυτήτων στα 450 Nm. Ο συνδυασμός κινητήρα εσωτερικής καύσης και ηλεκτροκινητήρα βασίζεται στις αρχές λειτουργίας του συστήματος κίνησης της BMW M Hybrid V8 με την οποία η εταιρεία συμμετέχει στους αγώνες αντοχής.
Η ικανότητα του ηλεκτροκινητήρα να παράγει άμεσα την ισχύ του και η έξυπνα ελεγχόμενη αλληλεπίδρασή του με τον κινητήρα εσωτερικής καύσης διασφαλίζουν ότι το σύστημα M HYBRID ανταποκρίνεται χωρίς καθυστέρηση στο παραμικρό πάτημα του γκαζιού. Η γραμμική παροχή ισχύος που είναι χαρακτηριστική για τα μοντέλα BMW M παίρνει εδώ μία ιδιαίτερα συναρπαστική μορφή.
Ο οκτακύλινδρος κινητήρας μπορεί να περιστρέφεται μέχρι τις 7.200 σ.α.λ. χαρίζοντας στον οδηγό της νέας BMW M5 μια αίσθηση ακατάπαυστης παροχής ισχύος ακόμα και στις υψηλές ταχύτητες ή με πλήρες φορτίο. Η τελική ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 250 km/h. Όμως, με το προαιρετικό πακέτο M Driver's Package, η τελική ταχύτητα φτάνει έως τα 305 km/h.
Το σπορ σύστημα εξαγωγής της νέας BMW M5 υπογραμμίζει την εμπειρία επιδόσεων εξασφαλίζοντας έναν πολυδιάστατο και συναισθηματικά συναρπαστικό ήχο κινητήρα. Διαθέτει ηλεκτρικά ελεγχόμενα πτερύγια που ρυθμίζονται συνεχώς, καθώς και δύο ζεύγη διπλών απολήξεων που είναι γνωστά από άλλα μοντέλα M. Κάθε απόληξη έχει διάμετρο 100 mm με φινιρίσματα σε χρώμα Black Chrome.
Η παροχή ισχύος του ηλεκτροκινητήρα συνοδεύεται από το δικό της soundtrack με τη μορφή του BMW IconicSounds Electric. Ο ειδικός για τα μοντέλα M αυτός ήχος δημιουργεί ένα αυθεντικό αποτέλεσμα «ντύνοντας» ηχητικά όλες τις κινήσεις του γκαζιού στην αμιγώς ηλεκτρική λειτουργία. Με τη σχετική διαμόρφωση του συστήματος κίνησης, παράγει επίσης ένα ελκυστικό soundtrack για να αναδείξει την ηλεκτρική ισχύ που έρχεται να προστεθεί σε αυτήν του V8 κινητήρα.
Στην αμιγώς ηλεκτρική λειτουργία, η νέα BMW M5 μπορεί να αναπτύξει ταχύτητα έως 140 km/h. Η μπαταρία υψηλής τάσης που βρίσκεται χαμηλά στο κάτω μέρος του αμαξώματος του αυτοκινήτου διαθέτει ωφέλιμη χωρητικότητα 18,6 kWh, εξασφαλίζοντας ηλεκτρική αυτονομία 67 - 69 χιλιομέτρων στον κύκλο WLTP, η οποία είναι άπιαστη από κάθε ανταγωνιστή της νέας BMW M5.
Η Μονάδα Συνδυασμένης Φόρτισης (Combined Charging Unit) της νέας BMW M5 εξασφαλίζει φόρτιση AC με ισχύ έως και 7,4 kW. Η ισχύς που παράγεται από τον κινητήρα εσωτερικής καύσης και τον ηλεκτροκινητήρα περνούν στο δρόμο μέσω του συστήματος τετρακίνησης M xDrive. Στο πρόγραμμα 4WD Sport, το σύστημα στέλνει περισσότερη ισχύ στους πίσω τροχούς. Ωστόσο, ο οδηγός μπορεί επίσης να επιλέξει τη λειτουργία 2WD.
Εδώ, η κίνηση μεταδίδεται αποκλειστικά στους πίσω τροχούς με απενεργοποιημένο το σύστημα DSC (Dynamic Stability Control), κάτι το οποίο θα εκτιμήσουν ιδιαίτερα οι έμπειροι οδηγοί που προτιμούν μια καθαρόαιμη εμπειρία. Αυτή η περαιτέρω εξελιγμένη εκδοχή του M xDrive - όπως και το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο Ενεργό Διαφορικό M στον πίσω άξονα - είναι ειδικά προσαρμοσμένη στα χαρακτηριστικά απόδοσης του συστήματος κίνησης M HYBRID.
Το πλαίσιο της νέας BMW M5 περιλαμβάνει έναν μπροστινό άξονα με διπλά ψαλίδια και μια διάταξη πέντε συνδέσμων πίσω με ειδική κινηματική και ελαστοκινηματική, καθώς και πληθώρα άλλων ειδικά ρυθμισμένων εξαρτημάτων. Η ηλεκτρικά υποβοηθούμενη κρεμαγιέρα με M Servotronic και μεταβλητό λόγο υποπολλαπλασιασμού διαθέτει μια άκαμπτη σύνδεση με το υποπλαίσιο του μπροστινού άξονα.
Έτσι διασφαλίζεται η βέλτιστη δυνατή πληροφόρηση από το δρόμο και υψηλή κατευθυντική ακρίβεια. Σε συνδυασμό με τα φαρδιά μετατρόχια και την εξαιρετική στρεπτική ακαμψία του αμαξώματος και των βάσεων του πλαισίου, η νέα BMW M5 προσφέρει την απαράμιλλη οδική συμπεριφορά για την οποία φημίζονται τα μοντέλα BMW M. Κύρια χαρακτηριστικά της είναι η ευελιξία, η ακρίβεια και η γραμμική ανάπτυξη των πλευρικών δυνάμεων όταν ο οδηγός πιέζει το αυτοκίνητο στις στροφές.
Στον βασικό εξοπλισμό περιλαμβάνεται επίσης η προσαρμοζόμενη ανάρτηση M με ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ και Integral Active Steering, το οποίο προσφέρει χαρακτηριστικά τετραδιεύθυνσης στρέφοντας τους πίσω τροχούς έως και 1,5 μοίρες. Οι ειδικές για μοντέλα Μ ρυθμίσεις, καθώς και η δυνατότητα που παρέχεται σε κάθε οδηγό να επιλέξει το δικό του set-up.
Η πρόσφυση, η ευελιξία και η κατευθυντική ευστάθεια επωφελούνται από την τεχνολογία περιορισμού της ολίσθησης των τροχών near-actuator wheel slip limitation και τη δικτύωση όλων των συστημάτων ελέγχου στο σύστημα διαχείρισης των δυναμικών χαρακτηριστικών κατά τον εγκάρσιο άξονα. Τόσο τα στάνταρ φρένα M Compound όσο και τα προαιρετικά κεραμικά φρένα M Carbon συνδυάζονται με ένα ενσωματωμένο σύστημα πέδησης που προσφέρει στον οδηγό δύο ρυθμίσεις αίσθησης του πεντάλ.
Οι ζάντες ελαφρού κράματος M (20 ιντσών στον εμπρός άξονα, 21 ιντσών στον πίσω) είναι στάνταρ και συνδυάζονται με ελαστικά υψηλών επιδόσεων. Η αυτοπεποίθηση και η άνεση στην καθημερινή οδήγηση φτάνουν σε νέα επίπεδα σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο χάρη σε μια σημαντικά διευρυμένη γκάμα από στάνταρ και προαιρετικά συστήματα για αυτοματοποιημένη οδήγηση και στάθμευση.
Ο βασικός εξοπλισμός της νέας BMW M5 περιλαμβάνει χαρακτηριστικά όπως σύστημα προειδοποίησης εμπρόσθιας σύγκρουσης, Lane Departure Warning με επαναφορά στη λωρίδα κυκλοφορίας με υποβοήθηση διεύθυνσης, Evasion Assistant, Attentiveness Assistant και Speed Limit Info. Το προαιρετικό Driving Assistant Professional προσθέτει Active Cruise Control με λειτουργία Stop & Go μαζί με τεχνολογίες όπως Steering & Lane Control Assistant, ανίχνευση φωτεινών σηματοδοτών, αυτόματο Speed Limit Assist και Active Navigation.
Η νέα BMW M5 διαθέτει Parking Assistant με λειτουργία Reversing Assistant στον βασικό εξοπλισμό της. Από την άλλη, το προαιρετικό Parking Assistant Professional επιτρέπει τον αυτοματοποιημένο έλεγχο στάθμευσης και ελιγμών σε απόσταση έως και 200 μέτρων από το εσωτερικό του αυτοκινήτου ή μέσω smartphone από το εξωτερικό του.