ΙΧ: Στα 114.000 αυτοκίνητα θα κλείσει η αγορά - στροφή σε SUV και βενζίνη
Θετικά θα ολοκληρωθεί το 2019 σε πωλήσεις καινούργιων αυτοκινήτων, με ενισχυμένα τα μικρά και μεσαία SUV και τα βενζινοκίνητα.
Με θετικό πρόσημο κλείνει το 2019, καθώς το θετικό κλίμα στην αγορά, γενικά, μεταφράστηκε και σε αύξηση πωλήσεων καινούργιων ΙΧ.
Ολα δείχνουν ότι η αγορά θα αγγίζει τις 114.000 αυτοκίνητα, με την πορεία των τελευταίων ετών να είναι συνεχώς ανοδική, έπειτα από τον πάτο που έπιασε το 2012, με 58.482 μονάδες.
Επίσης, σύμφωνα με τα στοιχεία του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτου, που επεξεργάστηκε τα πρωτογενή στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, διαφαίνεται αύξηση κατά 6%, γενικά, στην υποκατηγορία των SUV μοντέλων (34,7%), έναντι των μικρών (Panda, i10, Aygo κ.ά.), supermini (Yaris, Corsa, Polo κ.ά.) και μικρομεσαίων μοντέλων (Astra, Mercedes A-Class, Tipo κ.ά.), ενώ αφανίζονται από τις πωλήσεις τα πολυμορφικά (500L κ.ά.) και τα station wagon.
Ενα ακόμη αξιοσημείωτο, είναι ότι η βενζίνη σταθερά παραμένει πρώτη σε προτιμήσεις, έναντι του πετρελαίου που μέχρι πριν δύο χρόνια είχε τα ηνία, καθώς οι νέοι κινητήρες βενζίνης, μικρού και μεσαίου κυβισμού, έχουν υψηλή απόδοση, χαμηλή κατανάλωση και περιορισμένους ρύπους.
Επίσης, τα υβριδικά και ηλεκτρικά μπορεί να παραμένουν χαμηλά (0,4%), εντούτοις έχουν το μέλλον μπροστά τους κι αν ισχύσουν κίνητρα την επόμενη χρονιά, θα “τσιμπήσουν” κάτι παραπάνω.
Καταλήγοντας, πριν δείτε αναλυτικά τους πίνακες με τα στοιχεία, σημειώνουμε ότι ενώ η Ελλάδα παρουσιάζει συνεχή αύξηση στις πωλήσεις, γενικά η Ευρώπη έχει πτωτική τάση κι αυτό προβληματίζει τα εργοστάσια.
|
Ιανουάριος - Νοέμβριος 2019 |
Ιανουάριος - Νοέμβριος 2018 |
Μεταβολή |
Καινούργια επιβατικά |
107.512 |
98.094 |
+9,6% |
Καινούργια φορτηγά (ελαφρά και βαρέα) |
7.693 |
6.670 |
+15,3% |
Καινούργια λεωφορεία |
346 |
216 |
+60,2% |
Καινούργια δίκυκλα (πλέον των 50κ.εκ.) |
36.918 |
32.193 |
+14,7% |
Η πρόοδος στις κατηγορίες αμαξωμάτων
-
Κατηγορία
Ιανουάριος- Νοέμβριος 2019
Ιανουάριος - Νοέμβριος 2018
Διαφορά (μονάδες μεριδίου)
A
14,3%
14,8%
-0,5
A-SUV
1,4%
1,3%
+0,1
B
33,6%
36,0%
-2,4
B-SUV
12,8%
9,7%
+3,1
C
13,4%
15,6%
-2,2
C-SUV
17,9%
15,2%
+2,7
D
1,5%
2,0%
-0,5
D-SUV
2,3%
2,2%
0,1
E
0,2%
0,3%
-0,1
E-SUV
0,2%
0,2%
0,0
F-G
0,0%
0,0%
0,0
F-G-SUV
0,1%
0,1%
0,0
(Total SUV)
(34,7%)
(28,7%)
(+6,0)
SPORTS
0,2%
0,2%
0,0
MPV
0,2%
0,3%
-0,1
MPV-M/COMBI
1,8%
2,1%
-0,3
100,0%
100,0%
0,0
Η κατανομή ανά καύσιμο, ως τον Νοέμβριο
|
|
|
|
Ιανουάριος - Νοέμβριος 2019 |
Ιανουάριος – Νοέμβριος 2018 |
Διαφορά |
Μερίδιο αγοράς στην ΕΕ Ιαν. - Σεπ. ‘19 |
Μερίδιο αγοράς στην ΕΕ Ιαν. - Σεπ. ‘18 |
Διαφορά |
Βενζίνη |
|
|
|
||||||
Πετρέλαιο |
|
|
|
||||||
Υβριδικά |
|
|
|
||||||
Επαναφορτιζό-μενα αμιγώς ηλεκτρικά υβριδικά φορτιζόμενα |
|
|
|
||||||
Φυσικό αέριο |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Υγραέριο |
|
|
|
|
|
|
-
Ιανουάριος – Οκτώβριος 2019
Ιανουάριος - Οκτώβριος 2018
Μεταβολή
ΕΕ
ΕΕ 15
ΕΕ + EFTA
Ελλάδα