ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Ιδού η νέα C-Class

H Mercedes-Benz C-Class 2021
H Mercedes-Benz C-Class 2021 MERCEDES-BENZ

Αναβαθμισμένο σε πολλούς τομείς, με περισσότερη τεχνολογία και λιγότερες σχεδιαστικές αλλαγές η νέα Mercedes-Benz C-Class.

Ένα από τα πιο επιτυχημένα μοντέλα της Mercedes-Benz και σίγουρα το πιο επιτυχημένο -βάσει πωλήσεων με πάνω από 2,5 εκατομμύρια οχήματα Sedan και Estate - την τελευταία δεκαετία, η C-Class, παρουσιάστηκε στη νέα της εκδοχή, σε δύο αμαξώματα, αλλά και σε Plug-in hybrid έκδοση, που αναμένεται να έχει μεγάλη μερίδα πωλήσεων.

Με ιστορία από το 1982, και σε συνεχώς μεγαλύτερες διαστάσεις, το μοντέλο C-Class θα κατασκευάζεται στα εργοστάσια της Mercedes-Benz Cars στη Βρέμη, στο Πεκίνο και το Ανατολικό Λονδίνο (Νότια Αφρική) και αναμένεται στην αγορά το καλοκαίρι του 2021.

Με μήκος 4,751 μ. και πλάτος 1,820 μ., τα μοντέλα Sedan και Estate είναι αισθητά κατά 6,5 και 1 εκ. μεγαλύτερα από πριν, ενώ το μεταξόνιο έχει αυξηθεί κατά 2,5 εκ., στα 2,865 μ. Από τις αυξημένες εξωτερικές διαστάσεις επωφελούνται τόσο οι μπροστινοί όσο κι οι πίσω επιβάτες.

Ωστόσο, ο συντελεστής αεροδυναμικής των προηγούμενων μοντέλων (Sedan: Cd 0,24, Estate: Cd 0,27) έχει διατηρηθεί, παρά τις μεγαλύτερες εξωτερικές διαστάσεις.

Ο χώρος αποσκευών του Estate είναι κατά 30 λίτρα μεγαλύτερος από πριν, με χωρητικότητα 490 έως 1510 λίτρων. Η πλάτη των πίσω καθισμάτων του Estate διαιρείται σε αναλογία 40:20:40, ενώ στον βασικό εξοπλισμό του, περιλαμβάνεται το πίσω καπό EASY-PACK, που ανοιγοκλείνει με το πάτημα ενός κουμπιού.

Εχοντας κοντό πρόβολο μπροστά, μακρύ μεταξονίου, φαρδύ μετατρόχιο, σπορ καπό κινητήρα και ζάντες από 17 έως 19 ίντσες, φέρει μικρές διαφοροποιήσεις ανάλογα τις εκδόσεις, ώστε να έχει ομοιογενή χαρακτήρα.

Στη Sedan έκδοση, τα πίσω φωτιστικά σώματα απέκτησαν σχεδίαση δύο τμημάτων, ίσως το πιο χαρακτηριστικό κομμάτι της εξωτερικής εμφάνισης.

Στην καμπίνα, με κεκλιμένο προς τον οδηγό το ταμπλό οργάνων και την οθόνη αφής, το ταμπλό είναι χωρισμένο σε δύο τμήματα, επάνω με επίπεδους στρογγυλούς αεραγωγούς που θυμίζουν τα αεροδυναμικά καλύμματα των κινητήρων αεροσκαφών, και κάτω με πολυτελή διακοσμητικά στοιχεία.

Το κόκπιτ είναι επίσης διαφορετικό, με ψηφιακές οθόνες από 10,25 έως 12,3 ίντσες, όπως και η κεντρική οθόνη αφής, 9,5 – 11,9 ίντσες, ανάλογα την έκδοση.

Mercedes-Benz C-Klasse, 202
Mercedes-Benz C-Klasse, 202 DAIMLER AG

Το μοντέλο εφοδιάζεται με τη δεύτερη γενιά του MBUX (Mercedes-Benz User Experience), του συστήματος πολυμέσων, ενημέρωσης – ψυχαγωγίας, με την εμφάνιση των οθονών να μπορεί να εξατομικευθεί επιλέγοντας ανάμεσα σε τρία στιλ ενδείξεων (Discreet, Sporty, Classic / Διακριτικό, Σπορ, Κλασικό) και τρεις τρόπους λειτουργίας (Navigation, Assistance, Service / Πλοήγηση, Υποβοήθηση, Service). Ειδικά στη λειτουργία «Assistance», η κατάσταση της κυκλοφορίας προβάλλεται σε πραγματικό χρόνο μαζί με σημαντικές, συμπληρωματικές πληροφορίες, ενώ η πλοήγηση εμφανίζεται στο σύνολο της οθόνης, όπως και στην S-Class, και προσφέρει στον οδηγό ολοκληρωμένη καθοδήγηση στη διαδρομή.

Και η C-Class πλαισιώνεται από τη φωνητική υποβοήθηση «Hey Mercedes», ενεργοποιώντας τις online υπηρεσίες στην εφαρμογή Mercedes me App. Επιπλέον, ορισμένες ενέργειες μπορούν να πραγματοποιούνται ακόμη και χωρίς να πεις «Hey Mercedes» για ενεργοποίηση, όπως η πραγματοποίηση μίας τηλεφωνικής κλήσης.

Κι ακόμη, με τη λειτουργία Smart Home του MBUX, η C-Class μετατρέπεται για πολλούς σε κινητό κέντρο ελέγχου του σπιτιού. Χρησιμοποιώντας τεχνολογία WLAN, αισθητήρες και ενεργοποιητές, η λειτουργία Smart Home αυξάνει όλο και περισσότερο τη νοημοσύνη και την ικανότητα επικοινωνίας με το σπίτι, επιτρέποντας την επιτήρηση, καθώς και τον έλεγχο της θέρμανσης, του φωτισμού, των παντζουριών και των ηλεκτρικών συσκευών εξ αποστάσεως. Ο χρήστης ενημερώνεται από ανιχνευτές κίνησης και επαφές παραθύρων για καλοδεχούμενους ή ανεπιθύμητους επισκέπτες.

Διαθέτει δε και την υπηρεσία «Online μουσική», με τις πιο γνωστές υπηρεσίες streaming μουσικής στο σύστημα infotainment MBUX.

Mercedes-Benz C-Klasse, 2021, Selenitgrau magno, Leder zweifarbig Sienabraun/Schwarz 

Mercedes-Benz C-Class, 2021, selenite grey magno, siena brown/black leather
Mercedes-Benz C-Klasse, 2021, Selenitgrau magno, Leder zweifarbig Sienabraun/Schwarz Mercedes-Benz C-Class, 2021, selenite grey magno, siena brown/black leather DAIMLER AG

Στον τομέα των συστημάτων κίνησης, εισέρχεται η ήπια υβριδική τεχνολογία, καθώς τόσο οι πετρελαιοκινητήρες όσο και οι βενζινοκινητήρες διαθέτουν ενσωματωμένη μίζα-δυναμό (ISG) για έξυπνη υποβοήθηση στις χαμηλές στροφές κινητήρα, ως ήπιο υβριδικό σύστημα δεύτερης γενιάς. Με αυτόν τον τρόπο, διασφαλίζεται η εξαιρετική απόδοση ισχύος. Το ISG χρησιμοποιεί ένα on-board ηλεκτρικό σύστημα 48 Volt που προσφέρει λειτουργίες όπως ελεύθερη κύλιση, ενίσχυση ή ανάκτηση ενέργειας και εξασφαλίζει σημαντική εξοικονόμηση καυσίμου. Με το σύστημα αυτό η εκκίνηση του κινητήρα γίνεται πολύ γρήγορα και άνετα, με αποτέλεσμα η λειτουργία Start/Stop να μην γίνεται σχεδόν καθόλου αντιληπτή από τον οδηγό, όπως και η μετάβαση από την κύλιση με τον κινητήρα απενεργοποιημένο έως την έντονη επιτάχυνση με τον κινητήρα σε λειτουργία. Στο ρελαντί, η έξυπνη αλληλεπίδραση ανάμεσα στο ISG και τον κινητήρα εσωτερικής καύσης διασφαλίζει μία εξαιρετικά ομαλή λειτουργία.

Οι εκδόσεις και τα μοτέρ είναι: βενζίνης C180 με 1.5 lt – 170 hp, C200 με 1.5lt – 204 hp (και τετρακίνητη έκδοση 4MATIC), C300 με 2.0 lt – 258 hp (επίσης και σε τετρακίνητη έκδοση), και πετρελαίου C220d με 2.0 lt – 200 hp και C300d με 2.0 lt – 265 hp.

Εκτός από το μηχανικό κιβώτιο, το κιβώτιο ταχυτήτων 9G-TRONIC εξελίχθηκε για την προσαρμογή της ενσωματωμένης μίζας-δυναμό και τοποθετείται σε όλα τα μοντέλα C-Class.

Οσον αφορά στο σύστημα κίνησης 4MATIC των τετρακίνητων μοντέλων, έχει εξελιχθεί, με περισσότερη ροπή να μεταφέρεται στους μπροστινούς τροχούς.

Τώρα, επειδή αναφέρθηκα στην Plug-in hybrid τεχνολογία, τα υβριδικά μοντέλα τέταρτης γενιάς θα ακολουθήσουν λίγο μετά το λανσάρισμα της C-Class στην αγορά. Το σύστημα χρησιμοποιεί ως βάση τον δίλιτρο κινητήρα βενζίνης, έχοντας επιπλέον ηλεκτρική ισχύ 95kW/(129 hp) και αμιγώς ηλεκτρική αυτονομία περίπου 100 χιλιομέτρων (μοναδικό για την τεχνολογία αυτή, χάρη στη μπαταρία 25,4 kW). Η Plug-in έκδοση της C-Class λειτουργεί πλήρως ηλεκτρικά σε πολλές περιπτώσεις και για πολλές ημέρες, χωρίς καθόλου χρήση του κινητήρα εσωτερικής καύσης. Οι Plug-in hybrid εκδόσεις με πετρελαιοκινητήρα θα ακολουθήσουν αργότερα.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η μέγιστη ροπή στρέψης 440 Nm του ηλεκτροκινητήρα διατίθεται από την πρώτη στιγμή, ενώ η πλήρης ηλεκτρική ισχύς είναι διαθέσιμη έως τα 140 χλμ./ώρα.

Πάντως, ο οδηγός μπορεί να επιλέξει ανάμεσα σε τρία προγράμματα λειτουργίας: SPORT, BATTERY HOLD και ELECTRIC, ενώ υπάρχουν και επιπλέον προγράμματα ανάκτησης ενέργειας από το φρενάρισμα ή το ρολάρισμα.

Βελτιώσεις έγιναν και στην ανάρτηση, για άνεση, λιγότερους θορύβους και καλύτερη οδική συμπεριφορά, όπως και στο σύστημα διεύθυνσης (προαιρετικό στον πίσω άξονα - σε ταχύτητες κάτω από 60 χλμ./ώρα, οι πίσω τροχοί στρέφονται προς την αντίθετη κατεύθυνση από τους μπροστινούς τροχούς και έως και 2,5 μοίρες αντίθετα προς τη γωνία μπροστινού άξονα κατά τη στάθμευση.)

Συγκριτικά με την προηγούμενη σειρά C-Class, η τελευταία γενιά του πακέτου υποβοήθησης οδήγησης διαθέτει πρόσθετες και προηγμένες λειτουργίες, οι οποίες ξεκουράζουν τον οδηγό σε καθημερινές καταστάσεις, φροντίζοντας για πιο άνετη και ασφαλή οδήγηση.

Mercedes-Benz C-Klasse, 202
Mercedes-Benz C-Klasse, 202 MERCEDES-BENZ

Σε αυτοκινητόδρομους, επαρχιακούς δρόμους ή στην πόλη, το ενεργό σύστημα υποβοήθησης απόστασης (Active Distance Assist DISTRONIC) μπορεί να διατηρεί αυτόματα μια προκαθορισμένη απόσταση από τα μπροστινά οχήματα. Μια νέα λειτουργία είναι η αντίδραση του συστήματος σε οχήματα που είναι σταματημένα πάνω στον δρόμο σε ταχύτητες έως 100 χλμ./ώρα (προηγουμένως: 60 χλμ./ώρα).

Επίσης, το ενεργό σύστημα υποβοήθησης διεύθυνσης (Active Steering Assist) βοηθά τον οδηγό να παραμείνει στη λωρίδα σε ταχύτητες έως 210 χλμ./ώρα. Στις νέες λειτουργίες περιλαμβάνεται η πρόσθετη αναγνώριση λωρίδας με την κάμερα 360°, η δημιουργία λωρίδας έκτακτης ανάγκης ειδικά σε χαμηλές ταχύτητες, η αισθητά βελτιωμένη διαθεσιμότητα και απόδοση σε στροφές επαρχιακών δρόμων και το βελτιωμένο κεντράρισμα στη λωρίδα κατά την οδήγηση σε αυτοκινητόδρομους.

Κι ακόμα, εκτός από πινακίδες ορίων ταχύτητας, το σύστημα υποβοήθησης σημάτων κυκλοφορίας (Traffic Sign Assist) αναγνωρίζει σήματα σε γερανογέφυρες και οδικά έργα. Μέσω της αξιολόγησης όλων των αισθητήρων του οχήματος, αναγνωρίζονται ακόμη και οδηγίες για συγκεκριμένες συνθήκες (π.χ. «σε βρεγμένο οδόστρωμα»). Νέες είναι οι λειτουργίες προειδοποίησης πινακίδας στοπ και κόκκινου φωτεινού σηματοδότη (περιλαμβάνονται στο πακέτο υποβοήθησης οδήγησης).

Συνολικά, η φιλοσοφία ασφάλειας της C-Class βασίζεται σε ένα έξυπνα σχεδιασμένο αμάξωμα με ιδιαίτερα άκαμπτο κλωβό επιβατών και στοιχεία απόσβεσης σύγκρουσης που παραμορφώνονται με συγκεκριμένο τρόπο, λειτουργώντας σε συνδυασμό με τις ζώνες ασφαλείας και τα συστήματα αερόσακων. Για την προστασία των επιβατών όπως προστάζουν οι συνθήκες σε περίπτωση ατυχήματος, μπορούν να ενεργοποιηθούν συστήματα όπως οι εντατήρες ζωνών ασφαλείας και οι αερόσακοι.

Η νέα C-Class διαθέτει προβολείς LED High Performance στον βασικό της εξοπλισμό. Προαιρετικά στους στάνταρ προβολείς LED High Performance, διατίθεται το σύστημα DIGITAL LIGHT, το οποίο είναι γνωστό από τη νέα S-Class.

Για την άνεση, η προαιρετική λειτουργία μασάζ των μπροστινών καθισμάτων έχει επεκταθεί, προκειμένου να καλύπτει όλη την περιοχή της πλάτης, ενώ το πακέτο AIR-BALANCE φροντίζει για εξατομικευμένο αρωματισμό του εσωτερικού χώρου, ανάλογα με τις προτιμήσεις και τη διάθεση.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ