Ιδού τα νέα plug-in υβριδικά Audi Q5, A6, A7 και A8
H Audi ακολουθεί σταθερά τη στρατηγική ηλεκτροκίνησης με ολοκληρωμένη υβριδική γκάμα.
Λίγες ημέρες πριν το Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης, η Audi παρουσιάζει τις υβριδικές παραλλαγές των μοντέλων A8, A7 Sportback, A6 και Q5 με ηλεκτρικό εύρος κίνησης άνω των 40 χιλιομέτρων στο νέο κύκλο δοκιμών WLTP, που θα ισχύσει από τον Οκτώβριο του 2019. Τα νέα υβριδικά μοντέλα plug-in θα είναι διαθέσιμα για παραγγελία κατά τη διάρκεια του έτους 2019.
Ευρεία επιλογή μοντέλων: Η υβριδική στρατηγική plug-in του Audi
Με τα Q5, A6, A7 και A8 TFSI e, η Audi επεκτείνει το φάσμα των υβριδικών plug-in για βιώσιμη κινητικότητα. Ανάλογα με τη σειρά των μοντέλων, υπάρχει μια επιλογή από δύο εκδόσεις σε επιδόσεις και εξοπλισμό: Μια έκδοση άνεσης και μια σπορ έκδοση S line, με πιο σφιχτή ανάρτηση και ρύθμιση για υψηλότερη απόδοση του ηλεκτροκινητήρα. Από τώρα και στο εξής, τα νέα υβριδικά μοντέλα plug-in, θα φέρουν το σήμα "TFSI e". Στο μέλλον, η ετικέτα "e-tron" θα παραμείνει αποκλειστικά για τα ηλεκτρικά μοντέλα.
Ισχύς από δύο μοτέρ: η ευέλικτη ιδέα κίνησης
Τα plug-in υβριδικά ηλεκτρικά οχήματα (PHEV), λειτουργούν μόνο ηλεκτρικά, χωρίς εκπομπές ρύπων στην πόλη, με χαμηλές ταχύτητες και για ορισμένα χιλιόετρα, ενώ για μεγάλες αποστάσεις χρησιμοποιείται ο κινητήρας εσωτερικής καύσης. Τα νέα PHEV της Audi, θα μπορούν να κυκλοφορούν αμιγώς ηλεκτρικά έως πάνω από 40 χιλιόμετρα. Το σύστημα λειτουργίας των υβριδικών plug-in της Audi, έχει βενζινοκινητήρα που λειτουργεί μαζί με έναν ηλεκτροκινητήρα, ο οποίος είναι ενσωματωμένος στο κιβώτιο ταχυτήτων. Μια μπαταρία ιόντων λιθίου, κάτω από το δάπεδο του χώρου αποσκευών, τροφοδοτεί με ηλεκτρική ενέργεια. Ως αποτέλεσμα, ο ηλεκτρικός κινητήρας μπορεί να υποστηρίξει τον κινητήρα βενζίνης κατά την επιτάχυνση, με αποτέλεσμα ισχυρή επιτάχυνση.
Ταυτόχρονα, όσον αφορά την ανάκτηση ενέργειας, το σύστημα κίνησης μοιάζει με αυτό του νέου Audi e-tron, του αμιγώς ηλεκτρικού μοντέλου. Έχει σχεδιαστεί για μέγιστη απόδοση ανάκτησης, μέχρι και 80 kW ενέργειας, με επιβράδυνση μεγαλύτερη από 0,4 g.
Η μπαταρία ιόντων λιθίου για τα A6, A7 και A8 αποθηκεύει ενέργεια 14,1 kWh σε τάση 385 V. Η ίδια μπαταρία στο Q5 περιλαμβάνει πρισματικά κύτταρα και έχει την ίδια χωρητικότητα.
Στο A8 με υβριδικό σύστημα plug-in, το ηλεκτρικό μοτέρ είναι ενσωματωμένο στον συμπλέκτη των οκτώ ταχυτήτων, με τη ροπή στρέψης να περνά στη μόνιμη τετρακίνηση quattro. Στα μοντέλα Audi A7 και A6 με plug-in υβριδική μονάδα, ο ηλεκτρικός κινητήρας είναι ενσωματωμένος στο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη.
Οσον αφορά την εκκίνηση, γίνεται μόνο ηλεκτρικά σε λειτουργία "EV" και ο κινητήρας βενζίνης ενεργοποιείται ανάλογα την κατάσταση. Επίσης, τα υβριδικά μοντέλα plug-in έχουν τους εξής τρόπους οδήγησης: "EV", "Auto" και "Hold." Με το κουμπί λειτουργίας, ο οδηγός μπορεί να επιλέξει ανάμεσα σε αυτές τις τρεις βασικές ρυθμίσεις: Στο EV κινείται μόνο ηλεκτρικά, στην "Auto" υπάρχει αλληλεπίδραση του ηλεκτροκινητήρα και του κινητήρα καύσης και στη λειτουργία "Hold", η διαχείριση της μονάδας ελέγχει το σύστημα κίνησης έτσι ώστε να διατηρείται η τρέχουσα κατάσταση φόρτισης της μπαταρίας, π.χ. για οδήγηση μόνο ηλεκτρικά σε αστικές περιοχές.
Επιπλέον, ο οδηγός μπορεί να επιλέξει μεταξύ των τρόπων οδήγησης “comfort,” “efficiency,” “auto” και “dynamic”, μέσω των γνωστών διακοπτών και επηρεάζοντας έτσι τη ρύθμιση της κινητήριας μονάδας, της ανάρτησης και του συστήματος διεύθυνσης. Ανάλογα με τη ρύθμιση, οι δύο κινητήρες ή το ηλεκτρικό μοτέρ παρέχουν ισχύ και αλλάζουν τη μέγιστη ροπή κατά την επιτάχυνση. Στο "dynamic" , ο ηλεκτρικός κινητήρας υποστηρίζει τον κινητήρα καύσης πιο έντονα, για μέγιστο δυναμικό χειρισμό.
Υπάρχει και το ενεργό πεντάλ γκαζιού. Όταν ο οδηγός αφαιρεί το πόδι του από το γκάζι, το όχημα ολισθαίνει ελεύθερα στο αυτόματο κιβώτιο D και στα προφίλ επιλογής μονάδας Audi "auto" και "efficiency" (κάτω από 160 χλμ./ώρα), όπου τόσο ο κινητήρας καύσης όσο και ο ηλεκτροκινητήρας αποσυνδέονται και απενεργοποιούνται. Από την άλλη πλευρά, στο S και στο "dynamic" προφίλ, ο ηλεκτρικός κινητήρας παραμένει ενεργός στη λειτουργία επιβράδυνσης και ανακτάται, δηλαδή μετατρέπει την κινητική ενέργεια σε ηλεκτρική ενέργεια.
Το συμπαγές σύστημα φόρτισης είναι επίσης μέρος του βασικού εξοπλισμού των νέων υβριδικών plug-in Audi. Περιλαμβάνει καλώδια για οικιακές και βιομηχανικές υποδοχές και πίνακα ελέγχου. Προαιρετικά, η Audi διαθέτει και το wall-holder και το καλώδιο 3 για τους δημόσιους σταθμούς φόρτισης. Σε μια υποδοχή φόρτισης με ισχύ 7,2 kW, η πλήρης φόρτιση της μπαταρίας διαρκεί δύο ώρες.
Επίσης, οι κάτοχοι μπορούν να φορτίζουν εύκολα τα νέα υβριδικά μοντέλα plug-in. Μια υπηρεσία χρέωσης που ανήκει στην Audi, η υπηρεσία χρέωσης e-tron, παρέχει πρόσβαση σε μεγάλο αριθμό δημόσιων σταθμών φόρτισης σε 16 ευρωπαϊκές χώρες, κατόπιν αιτήματος. Μόνο μία κάρτα αρκεί για να ξεκινήσει η χρέωση με πολλούς παρόχους.
Εξάλλου, κατά την κυκλοφορία του Audi e-tron στην αγορά, οι πελάτες της Audi μπορούν να προμηθεύσουν το σπίτι και το γκαράζ τους με το οικολογικό ηλεκτρικό ρεύμα που παράγεται χωρίς εκπομπές CO2 από το εμπορικό σήμα "Volkswagen Naturstrom". Δημιουργείται 100% από ανανεώσιμες πηγές, όπως οι υδροηλεκτρικοί σταθμοί, και πιστοποιείται κάθε χρόνο από την TÜV...