Ήρθε η Skoda Octavia Scout με τιμή 39.900 ευρώ
Η εναλλακτική πρόταση απέναντι στα SUV, με υπερυψωμένο αμάξωμα, τεράστιους χώρους, 4Χ4 και δίλιτρο μοτέρ βενζίνης.
Ναι, μπορεί τα SUV αυτή τη στιγμή να είναι της μόδας και να αυξάνουν συνεχώς το μερίδιό τους στην αγορά, διεθνώς και στην Ελλάδα, ωστόσο υπάρχουν ορισμένες εκδόσεις αυτοκινήτων που καταφέρνουν να συνδυάζουν δυνατότητες μοντέλων διαφορετικών κατηγοριών.
Ένα τέτοιο παράδειγμα, είναι η Skoda Octavia Scout, η οποία διαχρονικά, από την πρώτη έκδοση, έδειξε απίστευτες αρετές, σε τέτοιο βαθμό που με χιόνια, ενώ άλλα τετρακίνητα SUV αντιμετώπιζαν πρόβλημα, η Octavia Scout τα κατάφερνε θαυμάσια. Θυμάμαι χαρακτηριστικό περιστατικό και για αυτό το αναφέρω.
Η Scout της νέας εποχής, βασίζεται στην 4η γενιά της Octavia, η οποία κυκλοφορεί εδώ και λίγους μήνες. Συγκεκριμένα, είναι στημένη πάνω στο Sportswagon αμάξωμα, το οποίο είναι μακρύτερο, καθώς διαθέτει μεγαλύτερο χώρο αποσκευών, όπως τα station wagon που λέγαμε παλιότερα.
Βέβαια, με μήκος 4,703 μ., θα την προτιμήσουν αυτοί που έχουν δικό τους πάρκινγκ ή βρίσκονται σε περιοχή με άνεση παρκαρίσματος. Το πλάτος αγγίζει τα 1,829 μ. και το ύψος 1,488 μ., καθώς είναι ελαφρώς ανασηκωμένη κατά 1,5 εκ. από την απλή Octavia.
Παρά το μεγάλο αμάξωμα, θεωρείται από τα πιο αεροδυναμικά μοντέλα της κατηγορίας του, ενώ και σε εμφάνιση παίρνει υψηλό βαθμό, εξαιτίας των νέων προφυλακτήρων εμπρός και πίσω και προστασία τύπου αλουμινίου, χαμηλά, των μαύρων προστατευτικών στα φτερά, στα μαρσπιέ και στο κάτω μέρος των θυρών. Διαχύτες, ράγες οροφής, πλαίσια παράθυρων και καθρεπτών με ασημένιο φινίρισμα, δημιουργούν μια σπορτίφ και αρκετά off-road σιλουέτα, η οποία στην καμπίνα διαθέτει σπορ καθίσματα από δέρμα / αλκαντάρα, διακοσμητικές λωρίδες στο ταμπλό σε στυλ ξύλου στο χρώμα της τέφρας (προαιρετικά με ασημί φινίρισμα), πολυλειτουργικό δερμάτινο τιμόνι δύο ακτίνων, πεντάλ αλουμινίου και ψηφιακό πίνακα οργάνων 10,25 ιντσών.
Στον τομέα της ενημέρωσης / ψυχαγωγίας, τα συστήματα είναι διαρκώς online χάρη στην ενσωματωμένη eSIM, ενώ η οθόνη αφής των 10 ιντσών συνδυάζεται (προαιρετικά) και με την ψηφιακή βοηθό Laura, που αντιλαμβάνεται φωνητικές εντολές.
Σε εξοπλισμό ασφάλειας και υποστήριξης οδηγού, φέρει τεχνολογία shift-by-wire στο αυτόματο κιβώτιο DSG, head-up display, Collision Avoidance Assist (Υποβοήθηση Αποφυγής Σύγκρουσης), Turn Assist (Υποβοήθηση Στροφής), Side Assist (Πλευρική Υποβοήθηση), Front Assist - συμπεριλαμβανομένης της Προληπτικής Προστασίας Πεζών και Ποδηλατών, προβολείς full LED Matrix, πίσω φώτα full LED, τα οποία προσφέρουν δυναμικά φλας, λειτουργία Coming/Leaving Home καθώς και κεντρικό αερόσακο (έναν από τους δέκα), που βρίσκεται ανάμεσα στα εμπρός καθίσματα για να αποτρέψει τη σύγκρουση των κεφαλιών οδηγού και συνοδηγού, σε περίπτωση πλευρικής σύγκρουσης.
Το μοντέλο εφοδιάζεται με τον δίλιτρο TDI κινητήρα βενζίνης, ισχύος 200 ίππων, που συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο DSG 7 σχέσεων, με τις αλλαγές να γίνονται και μέσω «αυτιών» από το τιμόνι. Επιταχύνει σε 6,8 δευτ. στα 0-100 χλμ./ώρα, αναπτύσσει τελική ταχύτητα 230 χλμ./ώρα και η μέση κατανάλωση κυμαίνεται σε χαμηλό επίπεδο.
Οσον αφορά στο έκτης γενιάς σύστημα τετρακίνησης, μεταφέρει ανάλογα την κατάσταση τη ροπή στους δύο ή και στους τέσσερις τροχούς. Για τις δύσκολες καταστάσεις, μπορεί να επιλεγεί από το Driving Mode Select, η λειτουργία off-road, που προσαρμόζει την ανάρτηση, το γκάζι και τις στροφές στο κιβώτιο ταχυτήτων. Και για τις ακόμα δυσκολότερες καταβάσεις, το Hill-Descent Assist κατεβάζει μόνο του, με ασφάλεια και χαμηλή ταχύτητα την Octavia Scout.
Με δυνατότητα ρυμούλκησης τρέιλερ βάρους έως 2.000 κιλών (με σύστημα πέδησης), Phone Box με ασύρματη φόρτιση smartphones, δύο θύρες USB-C στο πίσω μέρος και μια άλλη θύρα USB-C στην κονσόλα οροφής πάνω από τον εσωτερικό καθρέφτη, εμπρός παράθυρα που μειώνουν τον θόρυβο από την κύλιση στο εσωτερικό καθώς και σύστημα εισόδου χωρίς κλειδί KESSY, η νέα Octavia Scout είναι διαθέσιμη με τιμή 39.900 ευρώ.