ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Ήρθε να ξεσκονίσει τα SUV

Ήρθε να ξεσκονίσει τα SUV

Πόσο ευχάριστα μπορείς να νιώθεις οδηγώντας σε πανευρωπαϊκή παρουσίαση στη χώρα σου ένα νέο μοντέλο; Οδηγήσαμε το νέο Dacia Duster και σας μεταφέρουμε τις εντυπώσεις μας.

Ο χαρακτηρισμός πολύ είναι λίγος, διότι αυτή η παρουσίαση, που διάλεξε ο όμιλος Renault για να αποκαλύψει σε πάνω από 500 δημοσιογράφους το νέο Dacia Duster, είχε χαρακτήρα και προσανατολισμό:

Nα οδηγήσουμε για πολλά χιλιόμετρα το νέο μοντέλο, σε άσφαλτο και χώμα, στην Αττική και σε διαδρομές που ούτε είχα φανταστεί, με αποκορύφωμα το "εκτός δρόμου" σκηνικό στο λατομείο Διονύσου, εκεί απ’ όπου βγαίνει το καλύτερο μάρμαρο του κόσμου. Ηταν, θαρρώ, η πιο επιτυχημένη παρουσίαση αυτοκινήτου της τελευταίας δεκαετίας.

Και κάπως έτσι, μπορεί να χαρακτηριστεί και το ίδιο το νέο Duster, ο πρωταγωνιστής της παρουσίασης. Άκρως επιτυχημένο, διότι έχει όλα τα εχέγγυα να σκαρφαλώσει στην κορυφή, μολονότι ο ανταγωνισμός φούντωσε. Κατ’ αρχάς, στις ίδιες διαστάσεις (4,341 μ. μήκος), οι μηχανικοί άλλαξαν τα πάντα. Έκαναν το αυτοκίνητο να δείχνει πιο off road, με ισχυρές προστατευτικές ποδιές εμπρός και πίσω, αλλά ταυτόχρονα του έδωσαν πιο premium στοιχεία με φώτα ημέρας LED και αλουμινίου μπάρες οροφής.

Αλλαξε και το καπό, αποκτώντας πτυχώσεις, η γραμμή του τρίτου παράθυρου στο πλάι, το μπροστινό παρμπρίζ ήρθε κατά 10 εκ. πιο μπροστά και είναι πιο κάθετο, κόντυνε το πίσω παρμπρίζ και με τροχούς 17 ιντσών, φαρδύτερα φτερά και τετράγωνα πίσω φώτα, είναι και δείχνει πιο στιβαρό. Ταυτόχρονα, με 21 εκ. απόσταση από το έδαφος, γωνία προσέγγισης 30 μοιρών, ράμπας 21 και διαφυγής 34 μοιρών, αντιμετωπίζει κάθε πρόκληση.

Ήρθε να ξεσκονίσει τα SUV

Και το διαπίστωσα στο λατομείο, οδηγώντας την τετρακίνητη έκδοση. Πράγματι εξαιρετικό σε κάθε δοκιμασία, ακόμα και στην κατάβαση, με το Hill Descent Control να σε κατεβάζει μόνο του, χωρίς ταχύτητα, ή με το Hill Start Assist που σε βοηθά να εκκινήσεις στην ανηφόρα χωρίς να πισωγυρίζεις. Ολα μέρος του νέου εξοπλισμού, όπως και η εκκίνηση με διακόπτη (χωρίς κλειδί), οι 6 αερόσακοι, το αυτόματο σύστημα ενεργοποίησης των φώτων, το cruise control, η προειδοποίηση τυφλού σημείου και η multi-view camera που σου δείχνει πίσω αλλά και εμπρός τι υπάρχει, όταν παρκάρεις ή όταν βρίσκεσαι σε σημείο χωρίς ορατότητα προς τα κάτω.

Εντελώς καινούργιο και στην καμπίνα, με κόκπιτ προσανατολισμένο στον οδηγό, περιστροφικά χειριστήρια, πέντε αεραγωγούς, νέα οθόνη και αναβαθμισμένη εργονομία. Με πολλές θήκες και κρυφή κάτω από το κάθισμα του συνοδηγού, καθίσματα με πολύ καλή πλευρική στήριξη, ψηλότερη θέση οδήγησης, θύρα USB, και 445 λίτρα χώρου αποσκευών, το νέο Duster προσφέρει πράγματι πολλά περισσότερα.

Στα πολύ θετικά καταγράφεται η αλλαγή της υποβοήθησης του τιμονιού από υδραυλική σε ηλεκτρική, όπως και η βελτιωμένη κατά 50% ηχομόνωση, με φαρδύτερα παράθυρα, ελαστικά στις ενώσεις και περισσότερες στρώσεις ηχομονωτικού υλικού. Κι ήταν κάτι που με εντυπωσίασε, διότι δεν ένιωσα θορύβους οδηγώντας στις σκληρές χωμάτινες διαδρομές στα Μεσόγεια.

Οσον αφορά στα μοτέρ, εφοδιάζεται με τα γνώριμα αξιόπιστα και οικονομικά: ατμοσφαιρικό βενζίνης 1.6 SCe με 115 ίππους και turbo 1.2 TCe με 125 ίππους που συνδυάζονται με 6άρι μηχανικό κιβώτιο, ενώ ο κινητήρας πετρελαίου 1.5 dCi αποδίδει 110 ίππους. Συνδυάζεται με μηχανικό κιβώτιο και με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη EDC στη δικίνητη έκδοση. Ολοι οι κινητήρες θα προσφέρονται στις δικίνητες αλλά και στις τετρακίνητες εκδόσεις, στις οποίες οι ρυθμίσεις γίνονται με περιστροφικό διακόπτη (έχει θέση LOCK για 50-50 ροπή). Στην ελληνική αγορά θα λανσαριστεί τέλη Ιανουαρίου με αρχές Φεβρουαρίου με τιμές κοντά στου τωρινού Duster κι αυτό είναι μεγάλο πλεονέκτημα…

www.driveandtravel.gr

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ