Ήρθε στην Ελλάδα και οδηγούμε το νέο Citroen C5 Aircross
Μια βόλτα μέχρι τα Τρίκαλα Κορινθίας, σε αυτόν τον γνωστό προορισμό, που αδικείται από τη μικρή επισκεψιμότητα το καλοκαίρι, έναντι της μεγάλης τον χειμώνα, είναι αρκετή ώστε να βγάλεις κάποια πρώτα συμπεράσματα για το νέο Citroen C5 Aircross.
Βλέποντάς το και κυρίως οδηγώντας το, ένιωσα ότι δεν αποτελεί απλά ένα μεγαλύτερο SUV αμάξωμα, σε σχέση με το C3 Aircross, αλλά κάτι πολύ παραπάνω, τόσο αισθητικά, όσο και μηχανολογικά.
Βλέποντάς το και κυρίως οδηγώντας το, ένιωσα ότι δεν αποτελεί απλά ένα μεγαλύτερο SUV αμάξωμα, σε σχέση με το C3 Aircross, αλλά κάτι πολύ παραπάνω, τόσο αισθητικά, όσο και μηχανολογικά.
Σε μια κατηγορία που πραγματικά γίνεται μεγάλη μάχη, με έντονο ανταγωνισμό καθώς σχεδόν όλοι οι κατασκευαστές έχουν τουλάχιστον έναν εκπρόσωπο στα μεσαία SUV, με ή χωρίς τετρακίνηση, το C5 Aircross έρχεται να διεκδικήσει πολλά. Αυτή η πολύ δημοφιλής κατηγορία, στην Ελλάδα είχε το 2018 μερίδιο 13,2% με 13.599 πωλήσεις που αναμένεται ότι θα αυξηθούν, καθώς έρχονται νέοι «παίκτες» στο προσκήνιο.
Παρατηρώντας το νέο C5 Aircross, διαπιστώνεις ότι οι σχεδιαστές δημιούργησαν ένα ιδιαίτερα προσεγμένο σύνολο. Ειδικά μπροστά δημιουργεί αίσθηση, με το ψηλά τοποθετημένο καπό, τη λεπτή μάσκα, το νέο σήμα του «λοχία», τα διπλά φωτιστικά σώματα με τα φώτα ημέρας και βέβαια το χρώμιο. Στο αυτοκίνητο δοκιμής, η διχρωμία κάνει ακόμα πιο ελκυστικό το μοντέλο, με το κόκκινο στους προφυλακτήρες, στα περιφερειακά Airbumps και στις ράγες οροφής, ενώ πίσω ξεχωρίζουν τα μεγάλα 3D LED φωτιστικά και οι δύο μεγάλες απολήξεις της εξάτμισης, στα άκρα.
Επίσης, ξεχωρίζει για τα 23 εκατοστά απόσταση από το έδαφος, τους μεγάλους τροχούς διαμέτρου 72 εκ. και από το μακρύ μεταξόνιο των 2,73 μ. μήκους, που χαρίζει μεγάλο χώρο στην καμπίνα. Επειδή αναφέρθηκα σε αυτό, τα τρία ίδια σε διάσταση πίσω καθίσματα, είναι ανεξάρτητα, αναδιπλούμενα με 5 ρυθμίσεις πλάτης και συρόμενα μαζί κατά 15 εκ. μπροστά, ώστε ο χώρος του πορτμπαγκάζ από 580 λίτρα να αυξηθεί στα 720, ενώ με την αναδίπλωση της πλάτης των καθισμάτων ο χώρος αγγίζει τα 1630 λίτρα με 1,90 μ. μήκος, κάτι που σημαίνει ότι χωρά μεγάλα αντικείμενα, ακόμα και ποδήλατο.
Ανετο για 5 ενήλικες επιβάτες, στην καμπίνα είναι πραγματικά καλαίσθητο, μολονότι τα γούστα ποικίλουν. Οι διπλοί αεραγωγοί, το τριάχτινο τιμόνι με επίπεδα τμήματα πάνω και κάτω, η οριζόντια διάταξη του ταμπλό, η οθόνη αφής 8 ιντσών, ο πίνακας οργάνων με μια προσαρμόσιμη ψηφιακή οθόνη TFT 12,3 ιντσών, με τρία διαφορετικά στυλ γραφικών, η ψηλά τοποθετημένη θέση οδήγησης, η μεγάλη κονσόλα με τις ποτηροθήκες, τα δύο ψυχόμενα ντουλαπάκια και τα μαλακά πλαστικά, κατά τη γνώμη μου συνθέτουν ένα ιδιαίτερα προσεγμένο σύνολο καμπίνας με διζωνικό κλιματισμό, που με τα δερμάτινα καθίσματα ενισχυμένα με αφρό, γίνεται ακόμα καλύτερο.
Ειδικά σε αυτόν τον τομέα, η Citroen έκανε καλή δουλειά, με χαρακτηριστικά άνεσης Advanced Comfort, κάτι που διαπιστώσαμε στον δρόμο. Αφενός η βελτιωμένη ηχομόνωση δεν αφήνει να περάσουν θόρυβοι στην καμπίνα και αφετέρου οι κραδασμοί απορροφώνται απίστευτα εύκολα καθώς η πατέντα της Citroen με τα αμορτισέρ που φέρουν προοδευτικά, υδραυλικά στοπ, λειτουργεί εξαιρετικά. Αυτό το χαρακτηριστικό μεταφέρθηκε από την εμπειρία της Citroen στους αγώνες ράλι. Στον κακό, σε πολλά σημεία, επαρχιακό δρόμο προς τα Τρίκαλα Κορινθίας, που έχει πολλές ζημιές από τις έντονες, πρόσφατες βροχοπτώσεις, το C5 Aircross φανέρωσε απίστευτες αρετές, χωρίς να χρειαστεί να ρυθμίσουμε τον περιστροφικό διακόπτη του Grip Control (στάνταρ από τη δεύτερη έκδοση εξοπλισμού), σε μια από τις επιλογές: Sand, All-Road, Snow ή ESP OFF. Αλλωστε, σε άσφαλτο κινήθηκα και σε αυτή τη περίπτωση η λειτουργία του συστήματος είναι αυτόματη. Το Grip Control συνδυάζεται και με Hill Assistant Descent, που βοηθά στην ασφαλή κατάβαση με χαμηλή ταχύτητα (3 χλμ./ώρα).
Αναφερόμενος, λοιπόν, στην ασφάλεια, υπάρχει και Hill Start Assist με υποβοήθηση εκκίνησης σε ανηφόρα και συνολικά 20 συστήματα υποβοήθησης οδήγησης. Ξεχωρίζει το Highway Driver Assist, διαθέσιμο αποκλειστικά με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων. Συνδυάζει τον προσαρμοζόμενο έλεγχο ταχύτητας με Stop & Go και το ενεργό σύστημα προειδοποίησης απόκλισης από τη λωρίδα κυκλοφορίας, για να διαχειρίζεται ημιαυτόνομα την οδήγηση σε συγκεκριμένες συνθήκες. Ο οδηγός επιλέγει την ταχύτητα και ενεργοποιεί το ενεργό σύστημα προειδοποίησης απόκλισης, σε ταχύτητες άνω 30 χλμ./ώρα. Το σύστημα παρακολουθεί τη θέση του αυτοκινήτου στη λωρίδα (στο κέντρο, πιο αριστερά ή δεξιά ανάλογα με τις συνήθειες οδήγησης) και ο οδηγός δεν χρειάζεται πλέον να διαχειρίζεται ταχύτητα ή τροχιά, καθώς το όχημα διαχειρίζεται αυτές τις λειτουργίες. Ιδιαίτερα ρυθμισμένο για επαρχιακές οδούς και αυτοκινητόδρομους, ο οδηγός πρέπει απλά να κρατά τα χέρια του στο τιμόνι για να έχει το σύστημα ενεργοποιημένο και να έχει ανά πάσα στιγμή τον έλεγχο.
Φέρει και Adaptive Cruise Control με Stop & Go, στις εκδόσεις με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων. Ο προσαρμοζόμενος έλεγχος ταχύτητας, ανιχνεύει το αυτοκίνητο μπροστά και διατηρεί αυτόματα την απόσταση ασφαλείας που έχει επιλέξει προηγουμένως ο οδηγός μέχρι να σταματήσει το όχημα. Αυτό γίνεται με το φρένο και το γκάζι, επιτρέποντας στο αυτοκίνητο να ξεκινήσει αυτόματα χωρίς την παρέμβαση του οδηγού. Το σύστημα μπορεί να χρησιμοποιηθεί για να ρυθμίσει την ταχύτητα του οχήματος μεταξύ 30 χλμ./ώρα και 180 χλμ./ώρα, να ελέγξει την ταχύτητα και την απόσταση μεταξύ των οχημάτων και να περιορίσει την επιτάχυνση στις στροφές.
Και βέβαια υπάρχουν συστήματα, όπως το Active Safety Brake - ενεργό φρένο ασφαλείας για την αποφυγή συγκρούσεων με Front Cross Traffic – για κάθετα διερχόμενα οχήματα που αναγνωρίσει πεζούς και δίκυκλα σε ταχύτητες έως 145 χλμ./ώρα, Active Blind Sport Monitoring System - ενεργό σύστημα προειδοποίησης απόκλισης με φωτεινή ένδειξη στους καθρέπτες, Active Lane Keeping Assist - Ενεργό σύστημα διατήρησης λωρίδας κυκλοφορίας, Extended Traffic Sign Recognition and Recommendation - αναγνώριση σημάτων κυκλοφορίας και σύσταση.
Τώρα, σχετικά με τους κινητήρες, υπάρχουν δύο εκδόσεις βενζίνης: 1.2 Pure Tech – 130 hp (6άρι χειροκίνητο κιβώτιο) και 1.6 Pure Tech – 180 hp (6άρι χειροκίνητο κιβώτιο και 8άρι αυτόματο) και δύο εκδόσεις πετρελαίου: 1.5 BlueHDi - 130 hp και 2.0 BlueHDi - 180 hp (αμφότεροι με 6άρι και 8άρι κιβώτιο ταχυτήτων).
Οδήγησα μόνο την έκδοση 1.5 lt με το 8άρι αυτόματο κιβώτιο και ομολογώ ότι μου άρεσε κυρίως στις χειροκίνητη λειτουργία από τις μανέτες στο τιμόνι. Σαφώς πιο άμεσες οι αλλαγές και στα στροφιλίκα κάνει τη διαφορά, αν θέλεις να κινηθείς πιο γρήγορα. Αν οδηγήσεις συντηρητικά, το αφήνεις στην αυτόματη λειτουργία, όπως βέβαια και στον αυτοκινητόδρομο. Αυτό το 8άρι κιβώτιο, μειώνει και την κατανάλωση, έχοντας και σύστημα Eco Mode που απεμπλέκει το κιβώτιο από τον κινητήρα όταν αφήνουμε το γκάζι.
Στα τέλη του 2019, το μοντέλο θα εξοπλιστεί με ένα υβριδικό σύστημα μετάδοσης κίνησης plug-in hybrid (PHEV), που θα φορτίζεται από πρίζα. Θα έχει μειωμένες εκπομπές CO2 και αυτονομία 60 χλμ. σε καθαρά ηλεκτρική λειτουργία – ZEV.
Οι εκδόσεις βενζίνης κοστίζουν από 22.550 ευρώ, με αρκετά καλό εξοπλισμό από την βασική έκδοση, ενώ οι εκδόσεις πετρελαίου ξεκινούν από τα 25.000 ευρώ (29.850 η έκδοση με το 8άρι κιβώτιο). Προσφέρεται με πρόγραμμα χρηματοδότησης με 6,9% επιτόκιο…