Ήρθε στην Ελλάδα το πιο σπορ Suzuki Swift
Το είχα οδηγήσει προ μηνών στην Ισπανία και είχα αναφερθεί διεξοδικά στο νέο Suzuki Swift Sport, το οποίο είναι το καλύτερο Swift από καταβολής.
Η 3η γενιά του μοντέλου της ιαπωνικής μάρκας, είναι εντελώς καινούργια, με πιο δυναμικά χαρακτηριστικά. Διατηρεί τις συμπαγείς διαστάσεις με 3,89 μ. μήκος, και κατασκευάζεται πάντα στην Ιαπωνία.
Βασίζεται σε μια καινούργια πλατφόρμα, πολύ ευέλικτη και με αμάξωμα ενισχυμένο με περισσότερο ατσάλι υψηλής αντοχής, αλλά με χαμηλότερο βάρος κατά 80 κιλά, περιορίζοντάς το στα 975 κιλά. Άρα, πιο ελαφρύ, πιο ανθεκτικό και ταυτόχρονα πιο ισχυρό, διότι ενώ το προηγούμενο μοντέλο είχε ατμοσφαιρικό μοτέρ 1.6 lt με 136 ίππους (η πρώτη γενιά έβγαζε 120 ίππους), το σημερινό έχει turbo μοτέρ 1.4 lt με 140 ίππους, αλλά με 70 Nm παραπάνω ροπή, αγγίζοντας τα 230 Nm.
Το νέο μοτέρ στη φιλοσοφία του, με σύστημα Start/Stop, πετυχαίνει χαμηλή κατανάλωση (εργοστασιακά μέση κατανάλωση 5,6 λίτρα στα 100 χλμ. – στη δοκιμή λίγο πάνω από τα 7 λίτρα) και ρύπους (125 γρ./χλμ.), χαρίζοντας απλόχερα τις επιδόσεις όταν τις χρειάζεσαι. Ταυτόχρονα, προκειμένου το αυτοκίνητο να έχει καλύτερη συμπεριφορά στο δρόμο, οι μηχανικοί μάκρυναν μεν το μεταξόνιο κατά 20 εκ. (2,45 μ.), αύξησαν δε πολύ και τα δύο μετατρόχια, κατά 40 εκ.
Η αύξηση των επιδόσεων είχε κι άλλες προϋποθέσεις. Παραμένει η κίνηση στους μπροστινούς τροχούς, αλλά η ανάρτηση εμπρός και πίσω τροποποιήθηκε αρκετά με τα αμορτισέρ Monroe, ενώ μεγάλωσε κατά 15% η γωνία κάμπερ κατά τις στροφές, για καλύτερο κράτημα στο δρόμο.
Το νέο μοτέρ συνδυάζεται με το 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο που είχε και το προηγούμενο Swift Sport, ωστόσο οι μηχανικοί άλλαξαν την κλιμάκωση των σχέσεων, τις έκαναν πιο άμεσες και πιο απαλές.
Ησπορ αίσθηση, συμπληρώνεται στην καμπίνα από τα ημιμπάκετ μπροστινά καθίσματα, που μου άρεσαν αρκετά, διότι το σώμα «δένεται» αρμονικά μαζί τους, από το σπορ τιμόνι με επίπεδο κάτω μέρος, από τα πεντάλ αλουμινίου και από τις ενδείξεις στον πίνακα οργάνων που σου απεικονίζουν τη ροπή και την ισχύ ταυτόχρονα, όπως και τα G που δέχεσαι κατά την επιτάχυνση ή στις στροφές. Η 7άρα οθόνη αφής, ολοκληρώνει ένα ευχάριστο κόκπιτ, που παρά τα σκούρα χρώματα, οι κόκκινες πινελιές στα καθίσματα και στις λεπτομέρειες σε ταμπλό και πόρτες, «σπάνε» τη μονοτονία.
Η εξωτερική εικόνα του Swift Sport συνάδει με όλα τα παραπάνω. Χωρίς να έχει υπερβολές, τα ελαφρώς φουσκωμένα φτερά, η πιο έντονη κυψελοειδής μάσκα, η απομίμηση ανθρακονημάτων στο σπόιλερ μπροστά, στα μαρσπιέ στο πλάι και στον διαχύτη πίσω, η πάνω αεροτομή, οι δύο απολήξεις της εξάτμισης στις άκρες και οι 17άρες ζάντες αλουμινίου, δημιουργούν ένα αρμονικό σύνολο, πολύ σπορ αλλά όχι κραυγαλέο.
Καταλήγοντας, το νέο Suzuki Swift Sport εφοδιάζεται με προηγμένα συστήματα υποβοήθησης οδηγού. Διαθέτει το Advanced forward detection system, που αναγνωρίζει πεζούς και οχήματα μπροστά και ακινητοποιεί το όχημα σε μικρές ταχύτητες ή περιορίζει τις επιπτώσεις ατυχήματος σε μεγαλύτερες ταχύτητες, έχει Dual Sensor Brake Support που υποβοηθά το φρενάρισμα σε έκτατη ανάγκη ή φρενάρει μόνο του αν χρειαστεί, έχει και Lane departure warning που σε ταχύτητες μεγαλύτερες των 60 χλμ./ώρα αν βγεις χωρίς φλας από την πορεία σου σε προειδοποιεί με δονήσεις στο τιμόνι. Στα λοιπά συστήματα συγκαταλέγονται το Weaving alert function που σε περίπτωση ασυνήθιστων κινήσεων με το τιμόνι σε προειδοποιεί με σήματα, όπως επίσης το High beam assist που αλλάζει από μικρή σε μεγάλη σκάλα φώτων αυτόματα καθώς και το Adaptive cruise control, που διατηρεί σταθερή την απόσταση από το προπορευόμενο όχημα σε ταχύτητες μεταξύ 40 και 160 χλμ./ώρα. Στάνταρ, βέβαια, οι 6 αερόσακοι, το ESP και η ένδειξη πίεσης ελαστικών.
Το νέο Suzuki Swift Sport διατίθεται ήδη με τιμή 19.670 ευρώ…