Ηρθε το Dacia Sandero με τιμές από 11.980 ευρώ
Με συμπαγείς διαστάσεις, φρέσκια σχεδίαση, πλουσιότερο εξοπλισμό και value for money.
Το πιο δημοφιλές μοντέλο της Dacia, στην Ευρώπη, που κατέχει το 32% των συνολικών πωλήσεων της ρουμανικής μάρκας του ομίλου της Renault, το Sandero παρουσιάζεται ανανεωμένο και σε δύο εκδόσεις αμαξωμάτων, εκ των οποίων η Stepway, η Crossover εκδοχή, κατέχει το 65% των πωλήσεων του μοντέλου.
Βασισμένα και τα δύο σε νέα πλατφόρμα, που αυξάνει θεαματικά το βαθμό ασφάλειας σε περίπτωση σύγκρουσης, το Streetway έχει τονισμένους ώμους και θόλους τροχών, πιο αεροδυναμικά τοποθετημένο το παρμπρίζ, χαμηλότερο ύψος κατά 1 εκ. (διατηρεί τα 13,3 εκ. απόσταση από το έδαφος), και κεραία στο πίσω μέρος της οροφής.
Φέρει LED προβολείς με νέα φωτεινή υπογραφή Υ, ηλεκτρικό άνοιγμα στο κάτω μέρος της πόρτας του πορτμπαγκάζ, καθώς και νέο σχήμα σε πόρτες και καθρέπτες.
Από την άλλη, το Stepway, με πιο off-road χαρακτηριστικά και 17,4 εκ. απόσταση από το έδαφος, φέρει χρωμιωμένο λογότυπο “Stepway” κάτω από τη γρίλια της μάσκας, διακοσμητικά γύρω από τους προβολείς ομίχλης, μεταλλική ποδιά βαμμένη στο χρώμα του αμαξώματος, εμπρός και πίσω, και περιμετρικά προστατευτικά.
Επίσης, οι ράγες οροφής μπορούν να αποσυναρμολογηθούν σε δευτερόλεπτα και να μετατραπούν σε σχάρα οροφής με ικανότητα μεταφοράς αποσκευών βάρους έως και 80 κιλών.
Και τα δύο μοντέλα, έχουν φρεσκαρισμένη καμπίνα, νέο ταμπλό και καλύτερα υλικά κατασκευής.
Το πίσω κάθισμα διαιρείται και αναδιπλώνεται ασύμμετρα (60:40). Υπάρχουν αρκετοί μικροί αποθηκευτικοί χώροι και πορτ-μπαγκάζ χωρητικότητας 410 λίτρων.
Το κάθισμα του οδηγού ρυθμίζεται σε ύψος, ενώ το τιμόνι σε ύψος και βάθος.
Οι μηχανικοί έβαλαν ηλεκτρικά υποβοηθούμενο σύστημα διεύθυνσης και αναφέρουν ότι το τιμόνι είναι κατά 36% πιο εύχρηστο από πριν.
Ο άνεμος ανανέωσης περνά από την ψηφιακή οθόνη, το τιμόνι με χειριστήρια cruise control, την αυτόματη ενεργοποίηση φώτων / υαλοκαθαριστήρων, τον αυτόματο κλιματισμός με ψηφιακές ενδείξεις, την κάρτα hands-free με δυνατότητα ανοίγματος του πορτ-μπαγκάζ με τηλεχειρισμό, το ηλεκτρικό χειρόφρενο, την κάμερα οπισθοπορείας, τους αισθητήρες στάθμευσης εμπρός και ηλεκτρική, γυάλινη ηλιοροφή, ως προαιρετικό εξοπλισμό.
Επίσης, και οι δύο εκδόσεις προσφέρονται με τρεις επιλογές πολυμέσων: Media Control, Media Display και Media Nav, με πλήρη συνδεσιμότητα smartphone.
Στον τομέα της ασφάλειας, οι νέοι αισθητήρες πίεσης των θυρών και το επιταχυνσιόμετρο μπορούν να αναγνωρίσουν από πριν μία πλάγια σύγκρουση και να ενεργοποιήσουν έγκαιρα τους αερόσακους τύπου κουρτίνας και τους πλευρικούς, που είναι σχεδιασμένοι για την προστασία του στήθους, της κοιλιακής χώρας και του κεφαλιού των επιβατών.
Στον στάνταρ εξοπλισμό περιλαμβάνονται 6 αερόσακοι, ζώνες ασφαλείας με περιοριστή φορτίου, προεντατήρες για τις ζώνες οδηγού και συνοδηγού και σύστημα κλήσης επείγουσας ανάγκης.
Εξάλλου, διαθέτουν και συστήματα υποβοήθησης οδηγού: ενεργό φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης (Emergency Brake Assist), ειδοποίηση Τυφλού Σημείου (Blind Spot Warning), υποβοήθηση στάθμευσης με τέσσερεις αισθητήρες ραντάρ εμπρός και πίσω, κάμερα οπισθοπορείας και υποβοήθηση εκκίνησης σε ανηφόρα (Hill start assist).
Στην Ελλάδα προσφέρονται με τα νέα μοτέρ, προδιαγραφών ρύπων Euro 6D-Full. Οι τρικύλινδροι κινητήρες βενζίνης είναι: ατμοσφαιρικός 1.0 SCe με 65 ίππους (μόνο στο Streeway) που συνδυάζεται με μηχανικό κιβώτιο 5 σχέσεων, turbo 1.0 TCe με 90 ίππους, που συνδυάζεται με 6άρι μηχανικό ή με το νέο αυτόματο κιβώτιο CVT και διπλού καυσίμου βενζίνης / υγραερίου LPG 1.0 TCe με 100 ίππους (6άρι μηχανικό κιβώτιο).
Photo credits: Dacia