Ήρθε το νέο Dacia Duster από 13.670 ευρώ
Το νέο Dacia Duster λανσάρεται στην αγορά, στην 2η γενιά του, πλήρως ανανεωμένο, με φρέσκο σχεδιασμό και εντελώς νέα καμπίνα. Η τιμή δεν έχει αλλάξει.
Τον περασμένο Δεκέμβριο είχε γίνει στην Ελλάδα η πανευρωπαϊκή παρουσίαση του ολοκαίνουργιου Duster και είχα γράψει σχετικά. Πλέον, το μοντέλο λανσάρεται στην αγορά, στην 2η γενιά του, πλήρως ανανεωμένο, με φρέσκο σχεδιασμό και εντελώς νέα καμπίνα. Εκείνο που το διακρίνει είναι η έμφαση στην ποιότητα των υλικών, στους χώρους, στην πρακτικότητα και την εργονομία, έχοντας προηγμένα συστήματα ενεργητικής ασφάλειας.
Παραμένει δε ένα SUV ικανό για τα πολύ δύσκολα εδάφη, λόγω των χαρακτηριστικών τετρακίνησης. Η προσωπικότητα του μοντέλου φαίνεται ξεκάθαρα από τη σχεδίαση του μπροστινού μέρους, με τη μεγάλη γρίλια, τα τοποθετημένα στα άκρα του αμαξώματος φωτιστικά σώματα με φώτα ημέρας τεχνολογίας LED, το πιο κάθετο παρμπρίζ και τις νέες μπάρες αλουμινίου στην οροφή. Εξίσου ανανεωμένο είναι και στο πίσω μέρος, ενώ μεγάλες αλλαγές παρατηρούνται στην καμπίνα, με νέο ταμπλό και ψηλότερα τοποθετημένη οθόνη, ενώ ο επιλογέας τετρακίνησης είναι δίπλα στο χειρόφρενο.
Η άνεση είναι ενδεδειγμένη και πίσω φιλοξενούνται τρεις ενήλικες επιβάτες. Μεγαλύτεροι είναι και οι χώροι για τις αποσκευές, που με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων αυξάνουν περισσότερο. Πολλή καλύτερη η ηχομόνωση, κάτι που φάνηκε ιδιαίτερα στο χωματόδρομο, ενώ με τα 21 εκ. Απόσταση από το έδαφος, είναι ικανό για όλα, με εξαιρετικές γωνίες προσέγγισης (30 μοίρες), διαφυγής (34° - 33° στην έκδοση 4WD) και ράμπας (21°).
Στο δρόμο βοηθά πολύ η νέα, ηλεκτρικά υποβοηθούμενη κρεμαγιέρα, που κάνει την οδήγηση εύκολη υπόθεση, με το προαιρετικό σύστημα multi-view camera, να επιτρέπει στον οδηγό να έχει μια περιμετρική εικόνα του χώρου γύρω από το αυτοκίνητο.
Ένα ακόμα χαρακτηριστικό είναι το Hill Descent Control, για κατάβαση χωρίς ταχύτητα και να πατάς φρένο, με το Hill Start Assist να βοηθά την εκκίνηση σε ανηφόρα. Διαθέσιμο και με σύστημα εισόδου – εκκίνησης χωρίς κλειδί.
Σε επίπεδο κινητήρων εφοδιάζεται με μοτέρ βενζίνης 1.6 SCe με 115 ίππους (εκδόσεις 2WD και 4WD) που συνδυάζεται με μηχανικό κιβώτιο καθώς και με μοτέρ πετρελαίου 1.5 dCi με 110 ίππους (εκδόσεις 2WD και 4WD), ο οποίος συνδυάζεται με μηχανικό κιβώτιο, αλλά και το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη EDC (μόνο στην έκδοση 2WD).
Στα συστήματα ενεργητικής ασφάλειας, διαθέτει προειδοποίηση τυφλού σημείου (Blind Spot Warning) και Cruise Control με σύστημα περιορισμού ταχύτητας. Καταλήγοντας, παρά τον πλουσιότερο εξοπλισμό, το νέο Dacia Duster εξακολουθεί να διατίθεται από 13.670 ευρώ, ενώ η πλήρως εξοπλισμένη έκδοση 1.5 dCi 110 4Χ4 Sportive, παραμένει σταθερά στις 17.350 ευρώ.
Συνοδεύεται με 5 χρόνια εργοστασιακή εγγύηση και 3 χρόνια οδική βοήθεια.