Και στ' αλώνια και στα σαλόνια
Το "θαυματουργό μικρό" της Fiat δεν τραβάει μόνο τα βουνά, αλλά και τα βλέμματα. Ίσως είναι οι απαλές καμπύλες του, ίσως το κίτρινο adventure χρώμα που είχε η δοκιμαστική μου έκδοση, ίσως το υψηλό mini άμαξωμά του. (φωτογραφίες)
Οπως και να έχει, το 4Χ4 Panda κλείνει πονηρά το μάτι στους περαστικούς, που δε δίστασαν και να ρωτήσουν για τις επιδόσεις του!
Οι "άγριες" ικανότητές του "παιχνιδίζουν" με τη γνωστή ιταλική φινέτσα με αποτέλεσμα οι λεπτομέρειες στο αμάξωμά του να γίνονται φετίχ, όπως για παράδειγμα οι δύο κόκκινοι γάντζοι στο μπροστινό μέρος με χρωμιομένη μάσκα και LED DRL φωτισμό. Μεγάλο like στην επιγραφή Cross, κατά μήκος των πλαϊνών θυρών, που υπογραμμίζει την περιπετειώδη προσωπικότητά του.
Και όσο οι άλλοι το χαζεύουν, εμείς ευχαριστιόμαστε την απαλή οδήγηση εντός πόλης, εκμεταλλευόμενοι τα urban χαρακτηριστικά του, όπως το διακόπτη CITY που ελαφραίνει ιδανικά το τιμόνι και θα εκτιμήσετε πρωτίστως στο παρκάρισμα. Επίσης η δική μου δοκιμαστική έκδοση διέθετε πίσω φιμέ κρύσταλλα, δίνοντας έναν premium αέρα στο όλο "άγριο" σύνολο.
Με αυτή τη Υolo διάθεση που δίνει ο νεανικός του χαρακτήρας και το έντονο "θρασύ" του χρώμα, έτρεξα το… οργισμένο Fiatάκι και στο βουνό και στη θάλασσα. Άλλωστε μαύρα και γκρι προστατευτικά πλαστικά "αγκαλιάζουν" στοργικά το αμάξωμα σε όλη την περίμετρό του και αναλαμβάνουν να το προστατεύσουν από πιθανούς "τραυματισμούς" σε "εξωτικές" εξορμήσεις. Το μικρό Panda μάς έβγαλε ασπροπρόσωπους όταν άνοιξαν οι ουρανοί και το στίγμα μας χτυπούσε αρκετά χιλιόμετρα εκτός ασφάλτου. Δεν σταμάτησε όμως εκεί, αντιθέτως το δοκιμάσαμε και σε δύσβατα μέρη του Παρνασσού, με λάσπη, χιόνι, αρκετή κλίση, ακόμα και λιμνούλες όπου επιβεβαίωσε τη σιγουριά που σου υπόσχεται η τετρακίνηση.
Εντός της καμπίνας, το Panda είναι άρτιο χωρίς να ψάχνει να ενθουσιάσει. διατηρεί ένα σύγχρονο όσο και λιτό ύφος που ενθουσιάζει χωρίς να κουράζει το μάτι. Οι ζωτικές πληροφορίες του οχήματος αναγράφονται σε μια elegant κεντρική οθόνη Η οθόνη του ραδιοφώνου περιορίζεται, κυρίως, μόνο για την χρήση του ραδιοφώνου και των συσκευών σύνδεσης. Το εσωτερικό εφοδιάζεται με USB θύρα φόρτισης smartphone και πολύμεσων του τελευταίου στο επάνω μέρος, μία θύρα AUX και μία επιπρόσθετη USB θύρα στο ντουλαπάκι καθώς και Bluetooth με έξι ηχεία να περιβάλλουν την καμπίνα, για να κάνεις πάρτι. Το συγκεκριμένο πακέτο η FIAT το ονομάζει Uconnect.
Το Panda διαθέτει πληθώρα χώρων στο εσωτερικό και οι θηκές στις πόρτες είναι τόσο ευρύχωρες που μπορούν να αντικαστήσουν και το νεσεσέρ σου. Τα καθίσματα είναι άνετα με δερμάτινες λεπτομέριες, ενώ στο πίσω μέρος θα χωρέσουν με άνεση δύο ενήλικοι επιβάτες. Τέλος , το πορτπαγκάζ είναι χωρητικότητας 225 λίτρων και επαρκεί.
Το μικρό FIATάκι αναλαμβάνει να μετακινήσει ο νέος turbo πετρελαιοκινητήρας της FIAT 1.3 MultiJet II των 95 ίππων. Πρόκειται για την ανανεωμένη έκδοση του πρώτου MultiJet των 80 ίππων, ενισχύοντας τον κινητήρα με 15 επιπλέουν άλογα, μειώνοντας την επιτάχυνση 0-100 από 14.3 δευτ. σε 12.7 δευτ. αυξάνοντας παράλληλα την τελική ταχύτητα σε 167 χλμ./ώρα.
Σε χαμηλές στροφές ο μικρός κινητήρας θα δείξει πως ζορίζεται, αλλά μετά τις 2000 στροφές τουρμπίζει και ξυπνάει απότομα, ικανός να τσιτώσει τους απροετοίμαστους επιβάτες και να ζωγραφίσει ένα χαμόγελο στο πρόσωπο του οδηγού του. Ευτυχώς, το άμεσο κιβώτιο και οι κοντές σχέσεις, βοηθούν τον οδηγό να κινήσει σβέλτα το όχημα όπου και αν χρειαστεί. Οι κραδασμοί είναι υπαρκτοί αλλά μειωμένοι, κάτι που το άμεσο Start&Stop θα εξαφανίσει στις περισσότερες περιπτώσεις.
Με αρκετά βαρύ πόδι, η κατανάλωση του Panda δεν ξεπέρασε την εντός πόλης κατανάλωση 6,2 λίτρα /100 χλμ. ενώ σε χαλαρούς ρυθμούς δεν είναι δύσκολο να διατηρηθεί και κάτω από τα 5,5 λίτρα/100 χλμ. Σε διαδρομές εκτός πόλεως με μικρή προσοχή, τα νούμερα θα πέσουν και κάτω από τα 4,5 λίτρα/100χλμ. Μπορεί η κατανάλωση να διαφέρει από τα βιβλία του κατασκευαστή, όπως συμβαίνει φυσικά και σε κάθε περίπτωση, όμως δεν παύει να πρόκειται για ένα πολύ οικονομικό αποτέλεσμα.