ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Κατά 200 εκατ. τόνους CO2 λιγότερους το BMW Group μέχρι το 2030

Κατά 200 εκατ. τόνους CO2 λιγότερους το BMW Group μέχρι το 2030

H κυκλική οικονομία κεντρικό θέμα της έκθεσης IAA MOBILITY 2021, στην Ετήσια Γενική Συνέλευση του ομίλου.

Αν όλα αυτά τα λέγαμε πριν από 10 χρόνια, ίσως να θεωρούμασταν αιθεροβάμονες. Τώρα, απλά μπορούμε να χαρακτηριστούμε ρεαλιστές.

Η κλιματική αλλαγή επιτάχυνε τον τρόπο σκέψης και αντίδρασης, προκειμένου να αντιμετωπιστεί αυτό το φαινόμενο και να σωθεί ο πλανήτης. Η αξιοποίηση της πράσινης ενέργειας, είναι, πλέον αυτοσκοπός και η δραστική μείωση των εκπομπών ρύπων και δη του διοξειδίου του άνθρακα, αποτελούν μονόδρομο.

Ο όμιλος BMW, είναι από αυτούς που ηγούνται, αλήθεια είναι, μιας προσπάθειας σε παγκόσμιο επίπεδο, προς τη βιώσιμη κινητικότητα.

Προτάσσοντας την κυκλική οικονομία, δηλαδή από την εξόρυξη πρώτων υλών και την παραγωγή μέχρι και την ανακύκλωση των οχημάτων, να χρησιμοποιεί φιλικά προς το περιβάλλον υλικά και να φροντίζει για μηδενικό περιβαλλοντικό αποτύπωμα, ο γερμανικός όμιλος παρουσιάζει φιλόδοξους στόχους μείωσης των αερίων του θερμοκηπίου.

Εως το 2030 ανακοίνωσε ότι θα μειώσει τις εκπομπές CO2 πάνω από 200 εκατ. τόνους, κάτι που αντιστοιχεί σε 20 φορές παραπάνω από τις ετήσιες εκπομπές CO2 μιας πόλης του ενός και πλέον εκατομμυρίου κατοίκων, όπως το Μόναχο.

Βέβαια, πέρα από το περιβαλλοντικό χαρακτήρα, υπάρχει και το βιώσιμο επιχειρηματικό πλάνο, καθώς λόγω της αύξησης των τιμών των πρώτων υλών, ενσωματώνονται στα σχέδια η επαναχρησιμοποίηση και ανακύκλωση υλικών.

Υπό το μότο “RE:THINK, RE:DUCE, RE:USE, RE:CYCLE”, μία ολιστική προσέγγιση που αναθεωρεί τη χρήση πρωτογενών πρώτων υλών, ώστε να μειωθεί δραστικά στα αυτοκίνητα του μέλλοντος, ο όμιλος από τα μέσα της δεκαετίας θα μειώσει σημαντικά τη χρήση πρώτων υλών ανά όχημα, χρησιμοποιώντας υλικά από ανακυκλωμένο χάλυβα, πλαστικό και αλουμίνιο.

Ας τα πάρουμε ένα ένα τα βήματα. Με την επόμενη γενιά της τεχνολογίας μπαταριών υψηλής τάσης, ο όμιλος στοχεύει να μειώσει το ανθρακικό αποτύπωμα της μπαταρίας σε λιγότερο από το μισό συγκριτικά με την τρέχουσα τεχνολογία Gen5. Για παράδειγμα, το κέλυφος της μπαταρίας στην BMW iX, ήδη περιέχει μέχρι 30% δευτερογενές αλουμίνιο ενώ μέχρι 50% δευτερογενές νικέλιο, που είναι βασική πρώτη ύλη, χρησιμοποιείται στην κυψέλη της μπαταρίας. Παράλληλα, έχει μειώσει την ποσότητα κοβαλτίου στο υλικό καθόδου σε λιγότερο από 10%. Ο ηλεκτροκινητήρας δεν απαιτεί πλέον χρήση σπάνιων γαιών.

Επίσης, η διαδικασία της ανακύκλωσης έχει μπει από τη φάση σχεδίασης του οχήματος, ώστε να αφαιρείται εύκολα, πριν την ανακύκλωση, για να αποφεύγεται η ανάμιξη ατσαλιού με χαλκό από τις καλωδιώσεις του οχήματος. Διαφορετικά, ο δευτερογενής χάλυβας δεν πληροί πλέον τις αυστηρές απαιτήσεις ασφάλειας της αυτοκινητοβιομηχανίας. Κι ακόμα, η χρήση μονομερών υλικών – για παράδειγμα στα καθίσματα – πρέπει να αυξηθεί σημαντικά ώστε να μεγιστοποιηθεί και το ποσοστό ανακύκλωσης.

Το ίδιο πρέπει να αποσυναρμολογούνται γρήγορα και οικονομικά και τα υπόλοιπα υλικά του οχήματος, πριν την ανακύκλωση, ώστε να μην αναμειγνύονται μεταξύ τους.

Ως προς τις εγκαταστάσεις, από το 2021 και μετά, ολόκληρη η παραγωγή του BMW Group, θα είναι πλήρως απαλλαγμένη από τον άνθρακα (κλιματικά ουδέτερη). Ηδη έχει μειωθεί η κατανάλωση ενέργειας ανά παραγόμενο όχημα πάνω από το ένα τρίτο από τα επίπεδα του 2006 και μπορεί ακόμα και να μειωθεί πάνω από 70%.

Στην εφοδιαστική αλυσίδα, για παράδειγμα, η ηλιακή ενέργεια χρησιμοποιείται για την παραγωγή αλουμινίου, που επίσης έχει υψηλές απαιτήσεις ενέργειας, ενώ επενδύει και σε μία καινοτόμο μέθοδο για την παραγωγή ατσαλιού χωρίς CO2.

Εξάλλου, έως το 2030, τουλάχιστον το 50% των παγκόσμιων πωλήσεων θα αποτελείται από αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα. Μέχρι το τέλος του 2021, θα προσφέρει πέντε αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα: τα BMW i3, MINI SE, BMW iX3, BMW iX και BMW i4. Τo 2022 θα ακολουθήσουν oi αμιγώς ηλεκτρικές εκδόσεις της BMW Σειράς 5 και BMW X1. Σε αυτές θα προστεθούν η BMW Σειρά 7, ο διάδοχος του MINI Countryman και άλλα μοντέλα. Μέχρι το 2023, το BMW Group θα προσφέρει τουλάχιστον μία αμιγώς ηλεκτρική έκδοση για το 90% περίπου των κατηγοριών του στην αγορά.

Συνολικά, τη δεκαετία που διανύουμε, το BMW Group θα κυκλοφορήσει στους δρόμους, περίπου δέκα εκατομμύρια αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Καταλήγοντας, η BMW Motorrad θα αποκαλύψει φέτος το καλοκαίρι το BMW Motorrad Definition CE 04, το μοντέλο παραγωγής για αστική ηλεκτροκίνηση.


ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ