X

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων. Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία μας και των συνεργατών μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν από τη συγκατάθεσή σας ή να αρνηθείτε να δώσετε τη συγκατάθεσή σας. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αντιταχθείτε σε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις μας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο.

ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Κάθετη πτώση και στις πωλήσεις ΙΧ

Με βάση τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ οι ταξινομήσεις καινούργιων οχημάτων τον Μάρτιο, ειδικά από το δεύτερο δεκαήμερο του οποίου ξεκίνησε η κρίση του κορονοϊού και το «μένουμε σπίτι», παρατηρούμε τεράστια μείωση

Λογικό και αναμενόμενο ήταν, με την κατάσταση που επικρατεί, με τις απαγορεύσεις μετακινήσεων λόγω κορονοϊού και την εν γένει «στάση» της οικονομικής δραστηριότητας, το αυτοκίνητο να περάσει σε δεύτερη μοίρα.

Ναι μεν, εξαιρέθηκαν τα καταστήματα αυτοκινήτων, επειδή πολλά είναι κάθετες μονάδες (και με σέρβις), από το γενικό κλείσιμο των επιχειρήσεων λιανικής, ωστόσο πολλοί ιδιοκτήτες αναγκάστηκαν να κλείσουν τα καταστήματα, λόγω έλλειψης προσωπικού και λόγω έλλειψης ενδιαφέροντος αγοράς.

Και είναι, πράγματι, έτσι, καθώς το μυαλό του αγοραστικού κοινού βρίσκεται στο πώς θα διαχειριστεί την καθημερινότητά του, όντας στο σπίτι και όχι στην αγορά ενός ακριβού προϊόντος, όπως το αυτοκίνητο, το οποίο μπορεί να «περιμένει» μόλις επανέλθει το εμπόριο σε μια σχετική κανονικότητα.

Με βάση τα πρωτογενή στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ και την επεξεργασία του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων, οι ταξινομήσεις καινούργιων οχημάτων τον Μάρτιο, ειδικά από το δεύτερο δεκαήμερο του οποίου ξεκίνησε η κρίση του κορονοϊού και το «μένουμε σπίτι», παρατηρούμε τεράστια μείωση στον μήνα, που επηρέασε και το τρίμηνο. Και βέβαια, περιμένουμε έναν ακόμα χειρότερο Απρίλιο, όπου οι πωλήσεις ενδέχεται να είναι ίσως κάποιες εκατοντάδες.

Τέτοια ζοφερή κατάσταση, έχει να παρουσιαστεί από την εποχή που ξεκίνησαν τα capital control και δεν μπορούσαν ουσιαστικά να πραγματοποιηθούν αγορές.

Παρακάτω συνολικά η εικόνα της αγοράς αυτοκινήτου, για τη φετινή χρονιά.

Μάρτιος 2020

Μάρτιος 2019

Μεταβολή

Καινούργια επιβατικά

3.744

9.518

-60,7%

Καινούργια φορτηγά (ελαφρά και βαρέα)

413

672

-38,5%

Καινούργια λεωφορεία

19

29

-34,5%

Καινούργια δίκυκλα (πλέον των 50 κ.εκ.)

1.548

2.401

-35,5%

Ιανουάριος -Μάρτιος 2020

Ιανουάριος -Μάρτιος 2019

Μεταβολή

Καινούργια επιβατικά

21.391

26.289

-18,6%

Καινούργια φορτηγά (ελαφρά και βαρέα)

1.748

2.023

-13,6%

Καινούργια λεωφορεία

113

114

-0,9%

Καινούργια δίκυκλα (πλέον των 50 κ.εκ.)

6.086

5.802

+4,9%

Σύμφωνα με πρώτους υπολογισμούς, η πρόοδος στις κατηγορίες αμαξωμάτων επιβατικών αυτοκινήτων και στην κατανομή ανά καύσιμο, έως τον Μάρτιο, δείχνει ότι τα SUV συνεχίζουν να έχουν ανοδική τάση και αποτελούν το 44% της συνολικής αγοράς.

Συγεκριμένα:

Κατηγορία

Μάρτιος 2020

Μάρτιος 2019

Διαφ.

(%)

Ιαν. -Μάρτιος 2020

Ιαν. -Μάρτιος 2019

Διαφ.

(%)

A

12,3%

15,0%

-2,7

10,3%

12,8%

-2,5

A-SUV

1,1%

1,3%

-0,2

1,9%

1,6%

+0,3

A TOTAL

13,4%

16,3%

-2,9

12,2%

14,5%

-2,3

B

26,9%

35,5%

-8,6

29,2%

34,2%

-5,0

B-SUV

17,9%

10,9%

+7,0

18,0%

11,7%

+6,3

B TOTAL

44,7%

46,4%

-1,7

47,2%

45,9%

+1,3

C

12,9%

12,6%

+0,3

12,8%

14,2%

-1,4

C-SUV

22,0%

18,0%

+4,0

21,1%

19,3%

+1,8

C TOTAL

34,9%

30,6%

+4,3

33,9%

33,4%

+0,5

D

1,5%

1,3%

+0,2

1,4%

1,4%

+0,0

D-SUV

2,1%

1,6%

+0,5

2,6%

1,9%

+0,7

D TOTAL

3,6%

2,9%

+0,7

4,0%

3,3%

+0,7

E

0,2%

0,2%

+0,0

0,2%

0,3%

-0,1

E-SUV

0,5%

0,3%

+0,2

0,3%

0,3%

+0,0

E TOTAL

0,7%

0,5%

+0,2

0,5%

0,6%

-0,1

F-G

0,0%

0,0%

+0,0

0,0%

0,0%

+0,0

F-G-SUV

0,1%

0,2%

-0,1

0,1%

0,1%

+0,0

F-G TOTAL

0,2%

0,2%

+0,0

0,2%

0,2%

+0,0

SPORTS

0,2%

0,1%

+0,1

0,1%

0,1%

+0,0

MPV

0,2%

0,4%

-0,2

0,1%

0,3%

-0,2

MPV-M/COMBI

1,9%

2,6%

-0,7

1,7%

1,7%

+0,0

100,0%

100,0%

+0,0

100,0%

100,0%

+0,0

(Εκ των οποίων SUV

43,7%

32,1%

+11,6

44,0%

34,9%

+9,1)

Επίσης, όσον αφορά την προτίμηση σε καύσιμο, η βενζίνη έχει πλέον αντιστρέψει για τα καλά την κατάσταση, με 58,9%, ενώ όσο περνούν οι μήνες θα έχουμε ραγδαία αύξηση πωλήσεων στα υβριδικά μοντέλα κάθε είδους.

Συγεκριμένα:

Ιαν. –

Μάρτιος 2020

Ιαν. –

Μάρτιος 2019

Διαφ.

(%)

Μερίδιο αγοράς

στην ΕΕ

Ιαν.-Δεκ. ‘19*

Μερίδιο αγοράς

στην ΕΕ

Ιαν.-Δεκ. ‘18*

Διαφ.

(%)

Βενζίνη

58,3%

64,2%

-5,9

58,9%

56,6%

+2,3

Πετρέλαιο

27,1%

29,8%

-2,7

30,5%

35,9%

-5,4

Υβριδικά (HEV)

12,1%

4,4%

+7,7

5,8%

3,9%

+1,9

Επαναφορτιζόμενα (BEV-PHEV)

0,7%

0,4%

+0,3

3,1%

2,1%

+1,0

Φυσικό αέριο

(bi-fuel)

1,8%

0,8%

+1,0

1,7%

1,5%

+0,2

Υγραέριο

(bi-fuel)

0,0%

0,4%

-0,4

*Εκδίδονται σε 3μηνιαία βάση

Σε επίπεδο ΕΕ, με βάση τα στοιχεία του Ευρωπαϊκού Συνδέσμου Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (www.acea.be), η αγορά των επιβατικών κινήθηκε ως και το Φεβρουάριο ως εξής:

Φεβ. 2020

Φεβ. 2019

Μεταβολή

Ιαν. –Φεβ. 2020

Ιαν. –Φεβ. 2019

Μεταβολή

ΕΕ

957.052

1.033.608

-7,1%

1.913.931

2.067.945

-7,4%

ΕΕ 14

854.622

920.231

-7,1%

1.702.149

1.838.313

-7,4%

ΕΕ + EFTA

884.770

954.313

-7,3%

1.761.355

1.903.177

-7,5%

Ελλάδα

7.862

7.561

+4,0%

17.647

16.771

+5,2%

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ